Mijn absolute favoriet van dit jaar was Rebecca van Daphne du Maurier! Hoe het verhaal wordt opgebouwd was zo goed, echt een literair meesterwerk wat mij betreft.
Project Hail Mary was mijn andere topfavoriet, daar heb ik meerdere keren hardop door moeten lachen.
En Soviet Milk/Moedermelk was het meest speciaal omdat ik die van vakantie had meegenomen als souvenir!
Qua mindere boeken: 2025 was het jaar dat ik ben afgeknapt op Jenny Colgan. Ze heeft wel leuke settings dus ik heb een paar van haar feelgood boeken gelezen de afgelopen jaren, maar de mannen waar de hoofdpersoon mee eindigt zijn totaal geen leuke mensen? In de eiland-serie worden de conflicten steeds belachelijker en de rode vlaggen steeds groter maar nope, happy ending it is.
Ik heb een recordaantal boeken gelezen dit jaar en er zaten ook best veel goede tussen! Voor 2026 hoop ik weer bewust zoveel tijd te kunnen pakken om te lezen, weer variatie in genres te lezen, én ik wil graag de boeken die al heel lang op mijn tbr staan en die ik nog steeds wil lezen aftikken (waarschijnlijk komen er net zo hard nieuwe want-to-reads bij, dus om het realistisch te houden is de lijst korter maken an sich geen doel 
)