Small things like these speelt zich af rond kerst, dus daar zou ik mee beginnen
als je dat leest in april ofzo voelt het toch anders
Lekker stapeltje! Waarom alles in het Engels en dan Vlees in het Nederlands? Intrigeert me ![]()
Haha, was me eigenlijk nog niet opgevallen, normaal is het gemixter. Maar van een aantal boeken was er geen Nederlandse versie in de boekhandel (of bestaat die überhaupt niet), van eentje was er alleen een hardcover versie in het Nederlands en daar houd ik niet van en van de rest was de Engelse versie veel goedkoper (dat geldt eigenlijk voor allemaal wel). Het vlees was even duur in het Nederlands en toen dacht ik, dan neem ik daar de Nederlandse van.
@June Oh goeie tip, dan ga ik daar vanavond mee beginnen ![]()
Heeft iemand nog Nederlandse boekentips? Ik heb een aantal boekenbonnen gekregen.
Ik lees boeken zoals: zwemmen in het donker, zachtop lachen, als de zon valt en boeken van Sally Rooney,
Zo even een paar waar ik aan denk:
Ik, de ander van Jante Wortel
Vacht! van Cobi van Baars
Wolf van Lara Taveirne of ook van haar: Meisjes van krijt
In mijn ogen draag ik wolken van Forugh Karimi (of haar eerdere boek: Moeders van Mahipar)
Man maakt stuk van Maurits de Bruijn
Moedermelk - Nora Ikstena
Schuilhuisje - Lena Kurzen
Ontevreden - Beatriz Serrano
mijn boekenvoornemen is om minder vaak boeken te lezen waarin de hoofdpersonen schrijvers of kunstenaars zijn
vind dat echt vaak zeikboeken
Als je een goede start wil zou ik sowieso met martyr beginnen, echt een goed boek!
Ooh leuk! Ik wil dit ook wel doen. Heb 'm opgeslagen.
Ik heb vorig jaar 102 boeken gelezen. Maargoed de tip daarvoor is het hele jaar thuis zitten met een burn out. Dus ik denk dat het er dit jaar minder worden. Ik heb m’n doel op 40 boeken gezet.
Ik wil heel graag alchemised lezen, maar het voelt wel als een flinke investering omdat die zo dik is.
Verder ben ik nog in 4 boeken bezig die ik wel uit ga lezen.
Ook ben ik throne of glass aan het luisteren, ik moet daar nog 2 delen van. Maar was het echt even zat dus dat komt wel weer.
welke boeken had je dat? ik kan me zo zelf ff geen voor de geest halen.
mijn boekenvoornemen is even niets meer te kopen (iig tot ik alles gelezen heb wat ik thuis heb). het meeste verschijnt sowieso vaak toch snel in de bieb
Deze stap lukt mij niet. Heb jij een iPhone?
Nee een samsung
Wat een superleuk idee! Het heeft mij en m’n vriend ook geïnspireerd om zoiets te doen, maar dan met een meer fantasy/sci-fi thema. En dan gewoon een lijstje omdat mn vriend zo snel leest dat de bingo snel gemaakt is haha. Thanks voor de inspiratie!!
Ik zie dat de loods van Mathijs Deen deel 4 van een serie is, kan je die ook los lezen denk je?
Zou op zich kunnen, want het gaat weer om een losstaande zaak. Het leukste is wel om de hele serie te lezen omdat de hoofdpersonage en andere personages daarin voorkomen en ook ontwikkelingen meemaken. Daarnaast zijn zijn andere boeken ook erg goed! Dan beginnen bij De Hollander.
Onlangs lid geworden van de bibliotheek. Blijkbaar ka je ook e-books lenen (wist ik niet, ik heb geen e-reader).
Heb via mijn telefoon “Films die nergens draaien” gelezen. Wat een prachtig boek! Heel hard om gehuild ook haha. Ik ga hem fysiek kopen omdat ik hem zo mooi vind ![]()
Ik heb gisteren zijn nieuwe boek gekocht, heel benieuwd!
@zwaardvis ja eens met bovenstaande, bij de hollander beginnen. Echt een hele goede Nederlandse thrillerserie, ik vond De Loods het allerbest en kijk uit naar de nieuwe die dit jaar uitkomt
Ohhh ik wist helemaal niet dat er een nieuw boek was!
Ik kende het boek ook alleen maar van hier. Volgens mij was @Kusjessoldaat er laaiend enthousiast over, dus thanks! ![]()
Het is een kinderboek officieel maar ik weet niet zo heel goed voor welke leeftijd ik hem zou aanraden… en of kinderen het überhaupt leuk vinden. Zie mijn neefje van 9 en mijn nichtje van 12 het allebei niet lezen bijvoorbeeld ![]()
Ik heb uiteindelijk eerst Small things like these gelezen ivm het winterse weer (4 sterren), toen Four minutes omdat ik die al een jaar op m’n lijst had staan maar nu pas kon kopen (5 sterren), toen Silence, omdat iemand me die aanraadde toen ik de Camino liep en ik daar ook al heel lang naar uitkeek (4 sterren) en toen door jouw aanbeveling Martyr. En omg, wat een goed boek idd! Zo’n boek waar je heel snel doorheen wil omdat je wil weten wat er gaat gebeuren, maar je eigenlijk ook langzaam wil lezen zodat het langer duurt. 5 sterren
Echt een top leesweekend was dit ![]()
Ladies with Guns deel 2 is al even geleden in het Nederlands verschenen maar ik heb hem nu pas gelezen en het is net zo vet, bloederig en stoer als deel 1. Er gebeurd zoveel op elke pagina dat je kan blijven kijken of meteen na het uitlezen weer opnieuw wil beginnen. Mooi kleurgebruik en hoe de kaders zijn is het erg filmische. Van wat ik begrijp zijn er al 4 delen in het Frans verschenen, hopelijk komen ze snel in het Nederlands! Het is gemaakt door Anlor (tekeningen), Oliver Bocquet (scenario) en Elvire de Cock (inkleuring). Een aanrader deze western met vrouwen in de hoofdrol.
Edit: in het Duits zijn alle delen al verschenen en in het Engels sowieso t/m deel 3 van wat ik kan vinden