Ik ben op zoek naar (historische) romans die zich afspelen in Egypte, iemand misschien een tip?
Wat ik van je weet van Eric Chacour. Enige die ik kan bedenken en toevallig recent. Sowieso een aanrader.
Ja dit is echt een prachtig boek!
Later deze maand komt Het juweel van Caïro uit (deel 2 van een historische roman-serie). Dit is de flaptekst:
Caïro, 1976. Liliane werkt als lerares Engels voor de charmante Sami Sayed, zoon van een rijke juwelier. Wat niemand weet, is dat zij in werkelijkheid undercoveragent is van de CIA. Als het voor haar niet langer veilig is in Egypte, vlucht ze – met medeneming van een prachtige antieke pop.
Connecticut, heden. Paula heeft altijd geweten dat ze geadopteerd is door Liliane en Giles, maar ze weet niets over haar biologische moeder. Dan ontmoet ze een oudere vrouw, Helen, die haar zomaar vertelt wie haar moeder is, én dat ze een tweelingzus heeft. Paula is verbijsterd. Spreekt Helen de waarheid?
Het tweede pad - Jodi Picoult, vond die wel leuk te lezen ook
Ik ben nu Flowers for Algernon aan het lezen en het is echt een heel goed boek. Mijn man tipte het en normaal vind ik het best lastig om oude literatuur te lezen maar dit leest heel makkelijk.
Het gaat over een man die wordt bestempeld als ‘retard’ (tegenwoordig zal er een andere diagnose aan hangen maar het is niet duidelijk wat hij heeft want dit boek is uit 1959) en hij krijgt een operatie om slim te worden. Hij wordt dan ook heel slim maar ontdekt daardoor ook hoe hij behandeld werd toen hij nog ‘dom’ was. Echt heel goed geschreven.
Aaah ja! Een van mn favo boeken ooit! Ik ben hierdoor meer science fiction gaan lezen want ik was hiervoor altijd zo’n sukkel die dacht dat science fiction alleen over aliens ging.
Ooh ja deze vond ik zooo mooi. Echt zo goed geschreven en hartverscheurend. Zou nog wel meer van deze schrijver willen lezen.
Mijn boekenjaar is top begonnen want ik heb net een boek uit dat ik echt geweldig vond: Woeste kust van Charlotte McConaghy. Ik was echt blown away inclusief janken op het eind. Ik vond het heel beklemmend op een goede manier en zo mooi omschreven, ik zag alles gewoon gebeuren in mijn hoofd. En die hele setting is natuurlijk fantastisch. Heel knap als een auteur dat kan. Ik ben nu heel benieuwd naar de rest van haar boeken!
Goede tips, leuk! Mij allebei volkomen onbekend en wil ze lezen nu, dus lekker aangeprezen ook ![]()
Ik heb ze ook meteen op mijn to read gezet @Nefertiti @June !
Ik heb op 1 januari de tweede helft van Project Hail Mary uitgelezen (was al in november begonnen, maar had echt moeite mezelf tot lezen te zetten de afgelopen maanden), echt geweldig boek! Ben ook superbenieuwd naar de film nu, die komt in april (wel jammer dat ik al wist wie de hoofdrol ging spelen en daardoor niet zelf meer kon bedenken hoe dat personage eruitzag).
Sindsdien ook weer elke dag iig een paar hoofdstukken gelezen (momenteel in The Bone Season), heb voor nu mijn leesflow weer terug ![]()
Ik ben ook ooit begonnen aan Project Hail Mary want vond het idee heel tof, maar er werden zoveel “technische details” besproken dat ik er niet in kwam. Had jij dat ook of was het iets anders waardoor je er niet in kwam? Twijfel of ik het weer ga proberen…
Bij mij lag het niet aan het boek, ik had een algemene leesdip, von het boek vanaf het begin al tof.
Ik vond het juist nice aan project hail mary dat er technische dingen werden besproken, maar dat je het niet hoefde te snappen want het werd toch een soort van uitgelegd door wat er gebeurde, en ik las het echt als een trein uit zo goed
Ik heb deze toevallig als laatste boek in 2025 gelezen, ik kwam er pas halverwege achter dat het een oud boek was, komt inderdaad niet zo over. Echt een mooi boek!
Ik heb het audioboek daarvan geluisterd. Daarin heb je geen tijd om al te veel af te vragen of bepaalde technische termen kloppen
maar serieus de vertelstem was zó goed en de stem van een zeker figuur die ik niet ga spoilen was heel creatief gedaan met keyboardtoetsen en alles
Kan hem iedereen aanbevelen!
Ik ben door jullie enthousiasme ook begonnen aan Project Hail Mary, ben benieuwd!
Geen idee wat dit nieuwe jaar met me doet, maar na de eerste slechte ‘thriller’ - zo mag je het niet eens noemen zo slecht - van dit jaar ben ik aan mijn allereerst fantasy boek ooit begonnen. Beetje geinfluenced door booktok, Glazen Troon. Als het bevalt heb ik in ieder geval nog een hoop te gaan ![]()
Ik vond Glazen Troon haar leukste serie! Het bouwt wel heel langzaam op vond ik, eerste gedeelte van boek 1 moest ik wel echt doorheen.