Omg ik dacht even dat dit een ander boek was van Iris de Graaf hahaha, ik wilde het meteen gaan lezen ![]()
Dankje! Ik ga hem opzoeken (:
@Twijfelaar dit herinnerde me eraan dat ik haar boek ook nog wilde lezen en zie dat die ook op de online bieb staat, dus ik kan voorlopig weer even vooruit!
Ja en ik tipte laatst ook Elena van Iris Koppe, die staat ook in de online bieb. Ik vond het erg mooi en boeiend om juist dat boek te lezen na het boek van Iris de Graaf
Ergens vorig jaar heb ik een boek gelezen en ik moet er nog wel eens aan denken het heet Aarde eten van Dolores Reyes. Bijzonder hoe dat toch werkt met novelles/korte verhalen, weinig tekst kan veel impact hebben. Zo moet ik ook nog wel eens denken aan verhalen die mee deden aan write now jaren geleden, maar die kan je helaas niet meer online lezen echt jammer.
Flaptekst Aarde eten
Een kind in een stad in Argentiniƫ ontdekt dat wanneer ze aarde eet, ze visioenen krijgt van vermoorde en vermiste mensen die op die aarde hebben gelopen. Ze wil die visioenen voor zichzelf houden, maar wanneer het gerucht over haar helderziendheid zich verspreidt, vragen steeds meer wanhopige mensen haar hulp. Zij willen weten wat er met hun verdwenen dierbaren is gebeurd. Als ze wat ouder is beseft ze dat haar gave een verantwoordelijkheid jegens anderen met zich meebrengt, vooral omdat zij in een sloppenwijk buurt woont, waar geweld en onrecht aan de orde van de dag zijn, en de belangrijkste slachtoffers vrouwen. Wanneer zij in een visioen de aanstaande moord op haar broer ziet, probeert ze uit alle macht die te voorkomen. Maar hoe?
Het is een dun boekje, je leest het zo uit en het is erg mooi geschreven. En dat bizarre gegeven van aarde eten en visioenen zien van vermiste/vermoorde mensen daarvan geloof je gewoon dat het kan en ergens wel logisch is om te doen ook. Behalve als ze dan weer omschrijft dat ze aarde eet ugh spreekt niet echt aan. Het is uit het Spaans vertaald en is een debuut.
Gaan jullie nog een poƫziebundel kopen in de poƫzieweek? Ik ga Ik sta in wilde schoonheid kopen. Dit is een verhalenbundel samengesteld door Susan Smit. Die voorkant alleen al ziet er geweldig uit en toen ik in de winkel hem doorbladerde dacht ik jaa nice.
Al moet ik trouwens wel zeggen dat ik wel een beetje begin te twijfelen want ik las op tzum dat er een Nederlandse uitgave komt van Elle Wasseanar haar Friestalige bundel reade runen. Ik ben al een hele tijd naar deze bundel aan het zoeken in kringloopwinkels en nu is mijn Fries wel aardig goed maar ja Nederlands is wel wel makkelijker. Er is ook nog een podcast over het boek verschenen, ik heb hem nog niet geluisterd maar ga dat wel snel doen.
Over Fries gesproken, er komt volgend jaar een boek uit over 200 Friese vrouwen van de afgelopen 200 jaar. Echt zo tof! Het is naar het voorbeeld van de 1001 vrouwen boeken van Els Kloek.
Over Groningse vrouwen is twee jaar geleden een boek verschenen dat ook wel wat weg heeft van de boeken van Els Kloek. Ik hoop dat de Friese wel meer lijkt op de Els Kloek boeken vooral de vormgeving vind ik van die boeken zo goed gedaan. Heel strak, duidelijk en helder. Dat heeft Vraauwlu minder. Het is nog steeds een tof boek om te lezen ook als je niet uit Groningen komt. Ik kom wel uit die provincie en het maakt het wel extra boeiend. Je gaat toch heel anders kijken naar je omgeving.
Ik geniet altijd zo van jouw uitgebreide posts @Marquez
.
Ik heb Alchemised in een week uitgelezen (in het Nederlands). Ik vond het zoān vet boek en heb er zo intens van genoten. Het is gebaseerd op manacled, een harry Potter fanfic die de schrijver geschreven had. Maar dan speelt het zich af in een compleet nieuwe wereld. Ik kan niet echt iets delen want ik wil niks spoilen, maar ik vond het echt zo indrukwekkend.
Tot ze in het huis kwam vond ik het wel echt saai, ik voelde geen binding met de hoofdpersoon of het verhaal en vond het veels teveel informatie. Maar daarna zat ik er helemaal in. Ik heb zelfs een stuk herlezen voor ik het uitlas omdat ik het gevoel had dat het verhaal dan beter tot zān recht kwam.
Edit : ik heb manacled trouwens niet gelezen.
Oh dit geeft mij hoop. Ik heb Alchemised idd opzij gelegd na een tijdje omdat ik er niet in kwam. Ga het binnenkort maar opnieuw proberen.
Ik heb manacled wel gelezen maar niet alchemised dus ben eigenlijk wel benieuwd of er nog veel in toegevoegd aan het verhaal of dat vooral de namen en setting zijn veranderd maar het algemene verhaal hetzelfde is gebleven.
Doen! Ik vond deel ĆØĆØn echt een beetje saai en moest wennen aan alle termen maar vanaf deel twee kan ik niet meer stoppen met lezen!
Eens!! <3
Op pagebound verschillen de meningen hier echt heel erg over. De ene zegt dat het een exacte kopie is waar alleen de namen en de wereld zijn aangepast. De ander zegt dat het naar het einde toe een compleet ander verhaal is.
Het midden schijnt weinig aan verandert te zijn. Maargoed ik spreek niet uit ervaring.
Heb drnet fourth wing uitgelezen. Ik vond tot aan laatste 100 blz eigenlijk niet zo boeiend maar die laatste 100 blz omg omg! Morgen begin ik aan iron flame, ben benieuwd!
Ik heb Fourth wing echt verslonden haha, zat er vanaf pagina 20 helemaal in. Lekker dat je nu gelijk door kan!
Ik heb er 6 jaar over gedaan maar heb bijna het laatste zeven zussen boek uit gelezen/luisterd! In het kader van minder streng zijn voor mezelf en literatuur āmoetenā lezen vond ik het echt fijn om gewoon chille boeken te lezen.
Zie wel op tegen het zwarte gat daarna en kom er niet helemaal uit wat een vergelijkbaar comfort read maar niet al te zoetsappig gehalte heeft. Hebben jullie nog aanraders? Het liefste een serie denk ik maar losse boeken mogen ook! Had nu atmosphere van taylor jenkins reid en een los boek van lucinda riley op het oog.
Atmosphere is leuk!
Ik vond Atmosphere echt helemaal niks. Van Lucinda Riley vond ik De Lavendeltuin mooi. En anders boeken van Kristin Hannah?
Ik heb na fourth wing echt nooit meer zoān zelfde boek gevonden. Ik heb hem ook verslonden haha, Dire Bound is ook een aanrader als je hier straks mee klaar bent
ja ik denk ook meteen aan Kristin Hannah @Reader! Het zijn vaak echt tearjerkers, maar alles is echt heel lekker leesbaar, totaal geen taaie kost.
Verder Emily Henry al geprobeerd? Voor een iets vrolijkere noot
Corina Bomann kan ik je aanraden! Zij schrijft ook historische romans/familiesagaās en vaak ook met een verhaal in het heden dat wordt afgewisseld met een verhaal in het verleden.
Ze heeft losstaande boeken maar ook verschillende series; vrouwen van Leeuwenhof, de Sophia trilogie en Walfriede series.
En Lucinda Riley - Nachtroos.
De bridgerton reeks? Vond ik wel leuk en lekker weglezen, wel heftig om ze allemaal achter elkaar te lezen want dan wordt het misschien te zoetsappig haha.
Heb laatst winter garden van kristin hannah gelezen, en hoewel dat qua familie-dynamiek en historie wel vergelijkbaar was met zeven zussen, vond ik het wel een stuk grimmiger hoor. Zat echt zo van: UGHH waarom is dit zo erg en dramatisch en oorlog
maar wel mooi boek! Andere suggestie nog: je hebt de boeken van Audrey Blake die gaan over vrouwen in de geschiedenis, ook erg leuke bijzondere verhalen!
De Outlander serie misschien?