Ik heb net Martyr! uitgelezen n.a.v. lovende reviews in dit topic. Het boek intrigeerde me, maar het was geen knocked my socks off ervaring. Is er iets wat ik mis? Ik ben benieuwd of jullie leeservaringen misschien een nieuw licht op het verhaal werpen.
Ik heb Down the drain van Julia Fox geluisterd, als je echt een bizarre autobiografie wil lezen/luisteren dan is dit het. Het is verschrikkelijk want ze maakt echt zieke dingen mee en zit constant aan de drugs maar het is ook echt fantastisch.
Oeh, goede tip! Love Julia Fox.
Ik kan je niet helpen want ik vond dit boek ook meh. Niet slecht maar het pakte me niet echt ![]()
Ik vond de schrijfstijl heel mooi, daar kan ik ook echt van genieten als auteurs simpele zinnen of bepaalde gevoelens/ervaringen op een bijna poĂ«tische manier opschrijven. De hele opbouw naar de ontknoping en de afwisseling in tijden/personages vond ik ook goed gedaan, maar na de ontknoping verloor het wel wat van zijn âkrachtâ.
Ik denk dat je ervaring zeker iets is dat andere lezers waarschijnlijk ook wel zullen delen; het verhaal is niet bijzonder vernieuwend oid, maar het is gewoon zo mooi beschreven. Een beetje zoals Ocean Vuong!
Ik heb deze naar aanleiding van je post ook gelezen! Vond het een heel bijzonder boek maar ook wat uhm veel of zwaar? Maar vond het onderwerp heel pakkend met de klimaatverandering. Ik vond de vertaling trouwens niet ijzersterk, best vaak dubbele woorden dubbel (zo dus).
spoilers boek
Door de 3e persoon van de kinderhoofdstukken dacht ik dat deze dood waren. Want het voelde allemaal zo unheimlich. En ik vond de lovestory tussen Dominic en Rowan echt heel saai/geforceerd. Het was voor mân gevoel puur omdat ze de enige volwassenen daar waren. Ik vond het inzicht dat Hank een narcist was wel tof. Maar vond dat er weinig aandacht werd besteed aan de verkrachting van Fen, Rowan wuifde het echt weg en daarna zei ze ja nu heeft ze dâr hart gelucht. Terwijl ze haar helemaal geen ruimte had geboden om te praten. En vooral omdat ze heel de tijd tegen Dominic zei dat hij gewoon moest praten met zân kinderen.
Ik heb net Kindertijd van Tove Ditlevsen gereserveerd. Heb de laatste tijd zoveel over haar gehoord dat ik heel benieuwd ben. Ergens ook bang dat het tegenvalt maar goed.
neeee die gaat niet tegenvallen!!! en anders meteen de andere delen lezen, die versterken elkaar echt
Heel leuk dat je hem ook gelezen hebt! Kan me helemaal vinden in je spoilers. Ik denk dat de auteur iets teveel wilde, maar alsnog vond ik het echt genieten. Ik vind het echt tof als een boek zo anders is en dat het dan ook werkt.
@Kusjessoldaat ik heb De Perfecties gelezen en het was gewoon saai? Hele onprettige schrijfstijl ook
Ik heb een paar aanraders die ik in januari las!
Auke Hulst - de Tandenjager ![]()
![]()
![]()
![]()
Volgens mij moet je wel een beetje van zijn stijl houden maar het leuke is dat al zijn boeken in een andere stijl zijn (zoals de Mitsukoshi troostbabyfabriek echt een soort dystopisch science fiction en de Tandenjager gothic), en hij de stijl goed en origineel doorvoert. Ik vond de eerste helft wat langdradig maar met een heel verrassende wending en de tweede helft vloog ik doorheen. Ik vind zijn boeken erg origineel.
Elif Shafak - Het huis van de vier winden ![]()
![]()
![]()
(
) Knap hoe ze verschillende personages en generaties toch in één verhaal weet te weven. Interessante van dit boek vond ik dat het o.a. gaat over turkse migranten eind jaren 70 in Engeland. Ook hier vond ik het plot verrassend maar niet heel veel toevoegen. Ik weet niet hoe ze het beter had kunnen eindigen maar dit voelde wat gemaakt.
Twee grote teleurstellingen
Sarah Arnolds - Het gore lef ![]()
![]()
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik boeken van das mag vaker teleur vindt stellen dan niet. Dit is een bundel met korte verhalen waarin gelogen wordt. Ik vond twee van de verhalen ijzersterk, vandaar de drie sterren. De rest vond ik niks. Een beetje alsof je naar een kunstwerk kijkt waarvan je weet dat je peuter het ook had kunnen schilderen terwijl je weet dat ie dat niet had gekund. Lekker via de online bieb lezen of anders laten liggen.
Ken Follett - Cirkel der dagen ![]()
(
) Nieuwe Ken Follett serie, ditmaal rondom de bouw van stonehenge. Ik ben normaal groot Ken Follett fan maar wtf is dit. Beetje halftamme seks, beetje halftamme geschiedbeschrijving, beetje halftamme vechtpartijen. Niet zo diep en uitgewerkt als de vorige series. Was echt teleurgesteld.
En de rest van wat ik las in januari was wel prima, voldeed aan verwachting.
Hebben jullie leuke boekenlegger tips? Wil er best wat aan uitgeven als ie lang meegaat
Echt hé! Wij hadden 't met de boekenclub gelezen maar iedereen vond het een stom boek. En dat terwijl we zelden dezelfde mening delen ![]()
Hahaha nou fijn dat het in ieder geval voor wat saamhorigheid heeft gezorgd ![]()
Het was zĂł niksig? Een soort van âen toen en toen en toenâ vertelling
Tip van medebreister: Howlâs Moving Castle vond ik heerlijk om naar te luisteren onder het breien!
omg wat een boek is dit ik kan die verhalen echt niet wegleggen, gisteren bijna mân station gemist in de trein.
Heb nu de helft gehad ongeveer, ben benieuwd wat er verder nog komt. Maar het is echt heel goed geschreven, ga helemaal in die karakters totdat ze dan echt iets totaal bizars doen haha
Voor de fantasy romance liefhebbers: Ik heb onlangs The Everlasting gelezen van Alex E. Harrow. Het is maar iets van 300 paginaâs, maar ik moest echt wel even naar een muur staren achteraf en denk er nog veel aan. Gaat over een historicus die terug in de tijd gaat om zijn idool Una Everlasting (denk aan Brienne of Tarth met lang haar
) te ontmoeten, en om haar tragische lot te veranderen. Het is zĂł passievol geschreven, en met zoveel verlangen en tederheid
the yearning is strong in this one ![]()
Same here met nog een derde ofzo te gaan? Kan aan de ene kant niet stoppen met lezen en aan de andere kant soms met zowat half dichtgeknepen ogen van idd plaatsvervangende schaamte aaah hoe elk verhaal ontspoort ![]()
![]()
Ik ben hieraan begonnen maar vind het tot nu toe heel erg tegenvallen. Het concept is interessant maar de schrijfstijl vind ik middelmatig. Heel veel anecdotes die worden gepresenteerd als feitelijkheid/ of algemeen aanvaard.
Wat vond jij er goed aan? Ik heb nu ongeveer 1/3 gelezen maar denk niet dat ik verder ga lezen.