Alchemised heb ik al uitgebreider over gepost, ga dat lezen!
Winteren was een soort podcast/persoonlijke ervaringen gecombineerd met wat quotes van random experts. Maf boek, ik snap niet waarom iedereen zo lyrisch erover is.
Vrije radicalen begon ijzersterk en werd daarna een soort wazige koortsdroom. Begrijpelijk maar tegelijk ook heel jammer. De schrijver heeft ook de instructies geschreven, dat is het beste boek dat ik in jaren gelezen heb. En dit boek begon minstens zo sterk.
Woeste kust heb ik ook al over gepost hier.
En a wizard’s guide to defensive baking was echt geweldig. Zoveel beter dan ik vooraf had verwacht. Het duurde even tot ik erin zat maar toen was het zo leuk en grappig. Het boek gaat over een meisje van 14 die baksels kan betoveren, ze werkt dan ook in een bakker. Er zijn in hun land een aantal mensen met magische krachten maar die zijn allemaal super random, bijvoorbeeld iemand die dode paarden tot leven kan brengen. Het lijkt een beetje op 1984 meets Shrek. Er worden echt superzware, actuele, onderwerpen in aangesneden maar allemaal op een manier waarbij de hoofdpersoon echt een kind blijft. Ik vind dat zo bijzonder, want vaak wordt zo’n hoofdpersoon dan bijna een volwassene maar dat is hier helemaal niet. Nou tis echt echt geweldig, ga het vooral lezen allemaal