Nee normal people is 1/10 en rejection 10/10
Hoe komen jullie aan Rejection? Gewoon gekocht?
bibliotheek ![]()
![]()
![]()
Ja, ik vond het bij Project Hail Mary ook echt jammer dat ik al wist wie de hoofdrol speelt in de film, en daardoor zelf geen beeld meer kon vormen over hoe het hoofdpersonage eruit ziet
Ebook gekocht bij libris
Even een boekentip die ik nog niet voorbij heb zien komen: Kaikeyi van Vaishnavi Patel. Ik heb het net uit. Ik had het zelf als tip gekregen van een vriendin en het is echt een super goed boek. Wat ik zelf heel fijn vind is dat de hoofdpersoon een krachtige vrouw is (niet zo’n type dat gaat zitten afwachten). Het is helemaal geen zwaar of mega ingewikkeld boek en leuk dat het zich in een andere setting afspeelt dan de standaard Nederlandse of Britse boeken.
Ik heb het in het Engels gelezen, dus ik heb geen idee of er een goede Nederlandse vertaling is.

@Tessje2 in hetzelfde straatje is Het geluid van de nacht van Maria Duenas ook een aanrader! Daar is ook een deel 2 van.
De nederlandse versie staat op kobo plus
Misschien Land van Echo’s en Spiegeldagen van Mark H. Stokmans? Heb ze zelf overigens nog niet gelezen.
Omg gelijk opgeslagen, I love some good yearning:sob:![]()
![]()
![]()
Ik heb je bericht aangepast en info in een spoiler geplaatst.
Het luisterboek is 17 uur. Ga ik dit doen?
Heb je veel reistijd? Dan ja!
Ik heb vandaag echt een geweldig leuk prentenboek cadeau gekregen. Het heet rotbeestjes van Emily Gravett. Mooie prenten met hele goede gezichtsuitdrukkingen. De pagina’s zijn wat vol door het onderwerp rotbeestjes maar dat is in de tekeningen niet te merken, er word goed gebruik van gemaakt. De pagina waar de das helemaal gek word van die rotbeestjes is goud.
Begonnen aan m’n TBR take-down en deze maand vijf boeken uitgelezen - behalve Susan Sontag’s On Women (kocht ik deze maand) lagen deze boeken als minstens vijf jaar in de kast.
Ook zes boeken gelezen die ik besloot te DNF’en (ook deze lagen soms al sinds 2018 in de kast) na een stuk gelezen te hebben. Van A Long Way To A Small Angry Planet las ik meer dan de helft en heb ik echt goed over nagedacht, want ik had ook al de twee sequels in huis ![]()
Totale TBR was 231 boeken, dus minus twaalf (sequels ook besloten weg te doen en Sontag hoef ik niet mee te rekenen) is nu 219 ongelezen boeken. Nu heb ik er alleen wel nog naast Sontag vier andere boeken gekocht (er is hier dus een nieuwe boekhandel geopend en ik kon het niet weerstaan want ik wilde ze supporten), dus 219 + 4 =223. Man man man
Vetgedrukte tekstJanuari
You lied first: beetje oppervlakkig boek, maar las lekker weg. Had ik nodig om het lezen te herpakken.
Atmosphere ik vind bij deze schrijver tot nu toe sowieso even duren voordat ik in de personages en boek zit. Dus het begin vond ik wat traag/moeizaam. Eenmaal erin, vond ik het leuk en mocht het boek nog wel ff doorgaan.
Wives of Hawthorne lane thriller vanuit meerdere perspectieven, vond dit moeilijk in komen. De personages bouwen wel goed om, maar het plot van het verhaal is wat saai en gebeurt in laatste paar hoofdstukken wat rommelig.
mysterie of a teacup quilt blijkbaar vind ik cozy mysteries best leuk. Simpele whodunnit, maar met verrassend veel plezier gelezen.
Remarkably bright creature Dit verhaal vond ik heel leuk weglezen. Niet al te beschrijvend, dus zat er vanaf het begin goed in… Hoewel hoog voorspelbaarheidsgehalte, vond ik het perspectief van Marcellus een leuke twist geven aan het boek en die relatie verder gewoon heel aandoenlijk
.
Ja die is mooi hè! Op die pagina heeft elke vos ook een eigen gezichtsuitdrukking
Cursed Bunny, Chlorine en Shy Girl waren (body) horror. Ik vond Cursed Bunny helemaal niks, duurde lang om doorheen te komen, ik was er in 2025 al in begonnen. Shy Girl had interessant kunnen zijn maar ik weet 100% zeker dat dit boek deels door chatgpt is geschreven. Echt lastig te lezen daardoor.
My Friends was wel vermakelijk maar ik irriteerde me aan de schrijfstijl. Het deed me ook een beetje denken aan A Little Life.
Ja zo knap gedaan! Ik vind die beestjes in potten ook zo goed gedaan qua gezichtsuitdrukkingen.
Over kinderboeken gesproken aankomende vrijdag start Geef een boek cadeau weer. Elk jaar komt er een prentenboek en jeugdboek uit wat 2,99 per stuk kost.
Deze campagne bestaat dit jaar tien jaar en het is nu voor het eerst dat er nieuwe boeken geschreven worden! 6 februari komt het jeugdboek uit dat is Limbusland van Pieter Koolwijk.
En 22 mei is het prentenboek in de boekhandel te krijgen. Dat boek heet Bijna gevonden en is gemaakt door Miriam Bos. In dit boek komen dezelfde dieren voor als in Help! Een verassing, die was een paar jaar geleden het prentenboek van het jaar en is ook heel erg leuk. Daar was toen ook een knuffeltje bij. Als je graag kaartjes stuurt, er zijn zelfs wenskaarten van!
Je kan de actieboeken trouwens ook kopen om te doneren bij de boekhandel.
Donderdag op gedichtendag heb ik toch gekozen voor de bundel ik sta in wilde schoonheid van Susan Smit en dat is een absolute aanrader. Het is een mooie hardcover met leeslint, goede bladspiegel (al is het soms wat gek dat een gedicht niet op twee pagina’s naast elkaar staat maar dat je moet omslaan) en een mooie opbouw van soorten gedichten. Het thema vrouwen is erg goed er in verwerkt goede aanwinst als je houdt van boeken met een feministische tintje
Het poëzieweekgeschenk geschreven door Ellen Deckwitz is erg mooi, staan leuke vondsten in en het is weer een mooi opgemaakt boek. Jammer genoeg had de boekhandel geen posters.