Ik heb hem ook toevallig net uitgelezen, inderdaad heel mooi!
@California @arcobaleno ik googelde dit even maar kan alleen maar vinden dat dit niet in Nederland is en je dan via een Duits account moet betalen. Heeft een van jullie dat dan op die manier?
Ja het kan inderdaad alleen via een omweg. Ik vond dat teveel gedoe dus heb het niet verder uitgezocht en maak gewoon gebruik van Kobo en de online bieb. En soms de Stuff Your Kindle-dagen.
Dus helaas weet ik er niet meer van!
Ik wil meer lezen. Tot nu toe lees ik (vrijwel) altijd fysieke boeken. Toch wordt het nu wel een duur grapje om telkens een (nieuw) boek te kopen, één keer te lezen en vervolgens in de kast te laten staan. Ik wil een e-reader aanschaffen maar zie door de bomen het bos niet meer.
Wat is de fijnste e-reader? En heb je een abonnement nodig om boeken te lezen? Zo ja, welke is fijn? Ik zou graag nieuwere boeken willen lezen. Ik heb een bibliotheekpas maar mijn bieb heeft alleen maar oudere boeken ![]()
Ik heb zelf de Kobo Libra en ben daar heel blij mee. ik vind de fysieke knoppen heel fijn en je kunt 'm heel fijn vast houden zowel staand als liggend.
Zelf heb ik een abonnement bij Bookchoice, maar dan kun je dus niet zelf kiezen wat je krijgt. ik vind er echter elke maand wel 2/3 leuke boeken bij zitten en dan haal je het er makkelijk uit. Ik betaal nu 3,99 per maand voor 8 boeken. Ik vind het ook wel leuk om me te laten verrassen en het voordeel is dat de boeken altijd ‘van jou’ blijven. je kunt ze downloaden en hebt ze dan altijd tot je beschikbaar, dat is bij andere abonnementen niet zo.
als je echt zelf wilt kiezen kun je beter gaan voor Kobo Plus, al heb ik daar zelf geen ervaring mee. Veel andere mensen hier wel volgens mij.
Abonnement bij online bibliotheek vind ik top voor Nederlandse literatuur
Ik sluit mij hierbij aan! Ik heb nu over de 400 uur activiteit op mijn ereader, ben er heel blij mee. Mocht de libra stuk gaan, dan ga ik over na de kobo libra colour. Puur voor de drive functionaliteit en citeren in kleur.
Ik ben ook heel tevreden over de libra icm kobo plus. En kun je ook geen nieuwere boeken reserveren bij jouw bieb? Ik vind bij die van mij ook nooit wat ik wil, maar reserveer en dan leveren ze het vanuit een andere vestiging. Ik doe dat dan vooral voor boeken die nog niet (gratis) op kobo staan
Ik heb inderdaad een abonnement op de online bibliotheek!
Alleen vind ik het lezen via mijn telefoon (wat ik nu doe) echt een bonk ellende…
Ik heb inderdaad naar Kobo gekeken. Ik zie alleen dat momenteel alleen nog maar de libra colour te koop is? Vind ik iets boven budget (ik had €180 in mijn hoofd) en voor mij ook onnodig… ik citeer nooit dingen ![]()
Ik heb een Kobo (ouder model, weet niet of hij nog verkocht wordt, H2O nogwat
). Je kan hier zelf e-books op zetten die je gekocht hebt, een abonnement is niet per se nodig. Ik lees veel, dus heb momenteel Kobo plus via Bol, daar ben ik heel tevreden over. De boeken via kobo plus kun je niet houden.
Ik heb zelf ook een libra H2O (dat is een oudere versie) en ik vind zelf die knopjes met omslaan wel echt chill. Maar ik denk dat de clara bijv. ook echt een prima model is en die is wat goedkoper!
Ik lees zelf alles via online bibliotheek of ik koop de ebooks op libris (want dan kun je nog een beetje onafhankelijke boekwinkels steunen).
Ik weet effe niet welke Kobo ik heb maar in ieder geval eentje zonder fysieke knoppen en dat mis ik wel écht. Zou dat bij een volgende ereader wel echt honderd procent willen dus misschien wel de investering waard.
Edit na @Neusklem - het formaat daarentegen (ik denk dat ik de Clara heb ook) is echt geweldig. Past echt in elke tas dus heb ‘m altijd bij me en zou dat toch eigenlijk ook weer niet willen missen bedenk ik nu ![]()
Ik herken me in jou verhaal qua meer willen lezen en heb de Kobo Clara aangeschaft. Die was een tikkeltje goedkoper dan de Libra en omdat ik niet goed wist of ik er effectief gebruik van zou maken, had ik de prijs voor de libra er niet voor over. Daarnaast zit het verschil hem vooral in de fysieke knoppen, de software is bijna identiek. Ik had hiervoor ook een ereader zonder fysieke knoppen, maar ik mis ze niet. Maargoed ik weet niet wát ik dus precies mis haha. Daarnaast vind ik de Clara er erg fijn formaat die je net even wat makkelijker
Meeneemt dan de Libra.
Daarnaast heb ik bij de online bibliotheek een abbo afgesloten (+/- €42 per jaar volgens mij?) omdat ik die andere abbo vormen (zoals kobo plus) te duur vind voor de hoeveelheid die ik las. Het op je ereader zetten vanuit de online bibliotheek vind ik wel omslachtig moet ik zeggen. Daarnaast download ik boeken illegaal online, dit doe ik eigenlijk veruit het meeste
Ik heb ook de Kobo Clara en ik vind 'm superchill omdat hij overal in past inderdaad! Ze zijn trouwens ook vaak in de aanbieding: rond moederdag en vaderdag ook. Ik heb toen even gewacht tot een aanbieding.
O en volgens mij krijg je nu een gratis Kobo bij een abonnement op de Linda, zulke ‘aanbiedingen’ zijn er ook vaak. Maar je moet wel zo’n abonnement willen hebben.
Volgens mij nu ook bij de flow!
De kobo libra voor de colour is inderdaad niet meer te krijgen, wel tweedehands zie ik ze veel aangeboden.
Ja is echt heel persoonlijk, Clara is weer goedkoper en idd makkelijker als je kleine tassen draagt. Ik heb alleen haast nog liever een apart tasje en de Líbra, want die fysieke knoppen wil ik niet meer missen en de Clara is qua scherm ook niet echt groter dan mijn iPhone Max waar ik eerst op las en dat vond ik ook minder fijn.
Zou gewoon even in de winkel even ‘voelen’ haha.
Als je een vpn hebt misschien via vpn op engeland zetten? Ik ga het eens proberen.
Love de Kobo Clara, hij past zelfs in mijn kontzak. Ik heb nooit een ereader met fysieke knoppen gehad maar ik mis het echt nooit.
Bij mij is de Kobo Clara 2e wel na 2 jaar echt sloom geworden en loopt vaak vast
Ik ben gisteren begonnen aan De Macht van Naomi Alderman (is ook een serie van) over een groep jonge meiden/vrouwen die elektriciteit uit hun handen hebben en zo mannen kunnen pijnigen/doden waardoor de macht in de wereld verschuift en mannen door hebben dat zij niet meer sterksten zijn.