Het algemene boekentopic #4

Ik heb nooit de zwart/wit kobo gehad maar wel een andere ereader en het lijkt inderdaad iets anders! Ik vind het zelf niet storend maar de kleur voegt echt niks toe dus zou daar ook niet meer voor kiezen.

Ik had me ook niet echt goed ingelezen en de kleur is echt heel vaal en lelijk. Ik las hiervoor op een ipad dus had zoiets verwacht maar dat is het totaal niet :joy:

1 like

Jaa ik heb dit nu ook haha, word er echt gek van
Net zoals ik met scrollen in mijn boeken vaak een boek aanklik terwijl ik op het pijltje wil drukken (en dan duurt t dus drie uur voor ik er weer uit ben)

1 like

Blijft bij jullie de kobo libra colour ook continu van kleur veranderen? Als ik in bed lees met een klein lampje aan verandert echt continu de ‘kleur’ van de achtergrond haha. Ik denk dat ie zich dan blijft aanpassen aan licht in mijn kamer maar is echt vaag om te zien.

1 like

De kobo kan inderdaad aanpassen naar licht van je omgeving, kun je ook uitzetten.

While you’re reading, swipe up or down along the left edge of the screen. at the top of the screen, then drag the circle icon under Brightness to the left or right. With Natural Light, you can adjust the colour temperature of the screen.

Als het goed is zit daar ook de schakelaar om dat uit/aan te zetten.

3 likes

Top thanks! Het leest nogal onrustig als de achtergrond steeds verandert

1 like

Heb dus Rejection geleend bij de bibliotheek, net het eerste verhaal uit, zit er al helemaal in. Thanks voor de aanmoediging allemaal.

3 likes

Grappig dat je dat zegt want het is inderdaad een heftig boek maar door de schrijfstijl komt dat helemaal niet bij me binnen, het is te uitgewaaierd en ‘veel’ ofzo daarvoor vind ik. Het hoofdstuk over die Yousef Saloui was het enige stuk waarin de schrijfstijl rustiger was en dat vond ik daarom ook meteen het fijnste stuk om te lezen. (toen wilde ik wél doorlezen) Dat personage kon ik voor me zien, dat had ik bij de rest totaal niet. Bij dat laatste stuk (die Angstcahiers) moest ik echt zoeken op internet wat dat te betekenen had want toen was ik de draad totaal kwijt. Dus ik denk niet echt mijn boek maar aan de andere kant heb ik er wel echt bewondering voor dat iemand zo’n boek durft en kan schrijven! (en zo’n jong iemand ook nog)

@Melacholie Ik ben recensies gaan lezen op goodreads en las dat toch best veel mensen dat hadden, het moet echt je smaak zijn denk ik. Ben je uiteindelijk wel blij dat je hem toch hebt uitgelezen?

Het was me een rollercoaster!!

2 likes

Hmm goeie vraag, wat jij ook wel een beetje zegt; ik vond het taalgebruik heel mooi, maar het was ook veel, veel zijlijnen, waardoor ik misschien het hele verhaal en de hele aard er van minder heb ‘ervaren’. Heftig kwam ook niet als omschrijving in me op, wat het natuurlijk wel is, dus dat zegt ook wel iets. Dus niet echt blij, maar ook niet teleurgesteld, maar misschien underwhelmed door mijn eigen manco’s als lezer.

3 likes

ik had vanwege de positieve verhalen hier Rejection ook bij de bieb geleend, maar heb het halverwege opgegeven. Was het boek niet voor mij denk ik, ik vond het millenial gedoe niet grappig genoeg en de verhalen niet boeiend genoeg om over zoveel irritante mensen te lezen.

7 likes

Ik heb deze ook gelezen maar vond het ook echt helemaal niks.

2 likes

Ik herken hier dus mensen die ik ken in, ook vrienden, en soms ook mezelf. Bepaalde eigenschappen en gedachtepatronen dan, maar hier zijn ze natuurlijk extreem uitvergroot. Voor mij maakt dat de personages wel interessant, maar ik kan me ook voorstellen dat ze alleen maar ergernis opwekken.

1 like

Ik ben er ook in bezig, ook geinfluenced door de berichten hier, maar ik erger me inderdaad ook dood aan de personages. Ga hem wel uitlezen uiteindelijk, maar ga er wel maar wat naast lezen dat me meer plezier brengt (ben ook bezig in de graphic novel van 1984 - dikke aanrader, maar ook niet heel vrolijk/positief :sweat_smile: dus komt dan maar een derde boek bij dit keer, meestal is twee tegelijk wel mijn max)

1 like

Ik vind het echt een kutboek met weinig diepgang van personages. De schrijfster pakt alles zo enorm groots aan dat het bijna aanvoelt alsof ze moet bewijzen dat ze echt een heel grote schrijver is?

Ik vond dit echt fantastisch. Nog lang nagedacht over het concept

Meer mensen hier die ‘There are rivers in the sky’ hebben gelezen? (Of de Nederlandse vertaling). Ik kom er maar niet goed in, kan me ergens voorstellen dat het verhaal mooi kan zijn maar ik vind het vooral langdradig en erg beschrijvend. Heb het boek zelf uitgekozen voor mijn boekenclub haha maar ik overweeg zelfs om ermee te stoppen. Ben nu op pagina 75, mensen hier die hem gelezen hebben en zeggen dat het de moeite toch waard is om door te lezen?

1 like

Ja ik! Ik vond ‘m prachtig en zat er meteen in, maar houd heel erg van dit soort boeken (beetje mystiek, verschillende tijdlijnen, etc.). Denk niet dat je er na 75 pagina’s wel in gaat komen, want het gaat wel lang op dezelfde manier door… (vond ‘m ook net iets te lang denk ik)

2 likes

Nog bedankt allemaal voor de reacties!
Ik ben er uit.

Ik heb via Flow magazine een jaar abonnement genomen.
Daarbij krijg je een jaar lang de Flow (goh), een Kobo Clara colour en twee maanden Kobo plus voor €170.
Perfecte deal want alleen de Kobo los is al €170.

Ik heb voor de Clara colour gekozen omdat ik het juist fijn vindt om een klein formaat te hebben met dingen.
Ik heb bijvoorbeeld ook een iPhone 13 en zou qua formaat ook echt niet groter willen haha.

Ben benieuwd wanneer ‘ie binnen is. Heel veel zin in! :confetti_ball:

Edit: hahahahahahahaha net bevestiging. “Binnen 8 weken” :skull_and_crossbones:

16 likes

Ik heb gister Project Hail Mary uitgelezen. Vond het een leuk boek, leuke verhaallijn, mooi einde. Vond het wel iets te langdradig, ik kon het woord astrofagen en taumoeben niet meer zien :sweat_smile:

Wel benieuwd naar de film straks!

Ik ga nu beginnen aan Fourth Wing (in het Nederlands) hoop dat deze mij net zo pakt als de recensies.

7 likes

Ik ben nu op 75% van PHM, maar ik vind alle natuurkundige of technische beschrijvingen soms wel too much. Alsof de schrijver heel graag zijn verhaal wetenschappelijk te verklaren wil maken, maar van mij had dat echt niet gehoeven :sweat_smile: ik lees er vaak met een schuin oog overheen, want het interesseert me ook echt niet of xenon reageert op methaan en hoeveel biljoen astrofagen er nodig zijn om een lichtjaar af te leggen haha. Hebben meer mensen dit?

Oroppa heb ik ook gelezen en was niks voor mij. Het laatste deel (die angstcahiers) heb ik niet meer afgelezen, want ik kon er geen touw aan vast knopen. Alle personages zijn alcoholist ofwel verslaafd aan drugs, daar kon ik totaal niet inkomen. Zoals iemand al zei: alsof de schrijfster vooral wil laten zien hoe literair ze is en blijkbaar vinden mensen dat ook (??) waarom die vrouw nou in de gevangenis zat en hoe ze in NL is terecht gekomen is mij totaal niet duidelijk geworden, of het moet in dat laatste onsamenhangende deel 4 hebben gestaan

3 likes