Het algemene boekentopic #4

Oh Cloud Atlas is echt een van mijn top 5 boeken :pleading_face: zo mooi, maar het is wel echt heel moeilijk om te lezen dus snap het wel.

Ik heb maar 3 boeken in Februari gelezen :open_mouth: mede doordat ik 2 weken bezoek had denk ik.

Big Swiss - echt een fantastische boek, ik geef bijna nooit 5 sterren. Het gaat over een vrouw die een transcribent voor een sekstherapeut is. Dan herkent ze 1 van zijn cliënten aan haar stem en raakt ze geobsedeerd. Het is heel erg “quirky” en een beetje vreemd maar dat vind ik juist zooo leuk. Ben gelijk aan een ander boek van deze auteur begonnen.

Piglet - gaat over een vrouw met een perfect leven waarvan alles langzaam uit elkaar valt als haar verloofde een aantal dagen voor hun bruiloft iets verschrikkelijks opbiecht. Het hele boek is geschreven met heel veel verwijzingen naar eten, koken, recepten. Ik vond dit verhaal eigenlijk best goed geschreven maar het einde was zo stom dat ik hem niet zou aanraden.

The Future Saints - volgt een manager van een up and coming rockband en de lead zangeres. Ik vond dit echt een verschrikkelijk corny en ongeloofwaardig verhaal maar aan de reviews op Goodreads te zien vind de massa dit juist wel leuk.

6 likes

Wat grappig dat je big swiss leest ik heb hem ook gelezen afgelopen maand! Maar dan in het Nederlands, de sekstypiste. Ik was best verbaasd dat ik er niet zoveel mensen over had gehoord want het is een leuk boek. Wel wat raar/absurd maar dat is ook wel weer de charme.
Ik had het boek trouwens op de gok gekocht en kwam er later achter dat zij ook stofzuigen in het donker heeft geschreven. In dat boek ben ik lang geleden eens begonnen maar vond ik niet door heen te komen. Ik ben benieuwd wat jij er van vindt.

1 like

Ja ik hoopte bij Katabasis telkens dat het leuker werd (ook omdat ik Yellowface wel een goed boek vond) maar achteraf had ik ook bij 25% moeten stoppen.

Emily Wilde zat ik wel meteen in, maar begint wel rustig inderdaad met dat ze in dat huisje aankomt etc. Je krijgt niet meteen een indruk van het boek. Denk dat het “feeënonderzoek” en de belangrijke personages/interacties wat later in het boek komen.

Was op zoek naar meer cozy fantasy boeken, ga nav jouw bericht A wizards guide to defensive baking lezen! Ben benieuwd

3 likes

O ik vond Katabasis echt leuk! Maar ik heb ook literatuur gestudeerd, waaronder teksten die ze noemt in het boek, dus misschien scheelt dat. Er was wel een hoog gehalte aan literaire verwijzingen, soms dacht ik ook ja - ik weet nu wel dat je onderzoek hebt gedaan hoor!

Ik heb nu ook Babel van RF Kuang klaar liggen, die is net vertaald in het Nederlands dus die versie. Heeft iemand die al eerder gelezen?

2 likes

Ik heb Babel en Katabasis allebei gelezen. Vond Babel echt heel tof. Ook de elitaire universitaire omgeving en vertalingen. Denk er nog vaak aan terug. Zeker een aanrader.

1 like

Oh ik lees nu Pretend I’m Dead! Stofzuigen in het donker is het vervolg daarop toch? Heb je de eerste ook gelezen? Tot nu toe vind ik dit boek een stuk minder maar ben pas net begonnen!

Ik ben Katabasis nu aan het lezen en vind het ook echt een leuk en fijn boek so far, echt therapeutisch voor mijn persoonlijke trauma aan Cambridge(types) lol. Tot nu toe vallen alle verwijzingen me ook nog wel mee maar ben pas op de helft, dus we zullen zien hoe ik dat tegen het eind vinden

2 likes

Tot alles in beweging komt’ vond ik echt fantastisch. Zo knap geschreven. Goede tweede plek voor Marion Pauw, in een ruk uitgelezen, einde wat minder. Morele ambitie op drie, weet dat er veel kritiek is op zijn boeken maar ik vond dit lekker weglezen, was echt gemotiveerd erna.

en de rest was matig.

5 likes

Mijn boeken van deze maand! Ik vond Heated Rivalry en The Long Game zo leuk :heart: gewoon een leuke romance die lekker wegleest. Ik lees nu Game Changer, het eerste boek in de serie, maar die vind ik toch echt wel minder, de personages boeien me niet zo.

Strange Buildings was wel leuk. Beter geschreven dan Strange Pictures, maar het verhaal was echt enorm vergezocht, haha. Het las wel goed weg.

6 likes

Ik heb in februari 3 boeken uitgelezen:

• De vrouw van 11 miljard | gaat over een vrouw die een one night stand heeft met een rijke vent en vervolgens een maand lang geld op haar rekening gestort krijgt (11 miljard in totaal). Ze gaat naar hem op zoek zonder een naam oid te hebben. Ik vond het heerlijk weg lezen. :star::star::star::star:,5
  • Intentioneel leven | kort boek (in 3 uur heb je het uit zegt hij zelf) met 6(?) vliegwielen naar een gelukkiger leven. Geeft je nieuwe inzichten, wel herhalend. Er zit een digitaal werkboek bij zodat je zelf aan de slag kan maar dat heb ik nog niet gedaan :star::star::star::star:
  • Chocolate | het vervolg op Vianne dat ik vorige maand luisterde. Vianne vestigt zich sinds jaren overal en nergens rond gezworven te hebben in een dorp en opent daar een chocolaterie. Echter is het een vrij conservatief dorp en is haar komst niet gewenst. Je hoort enerzijds het perspectief van Vianne en andere hoofdstukken zijn vanuit de priester geschreven. Ik vond het lastiger om in die van de priester te komen. Ook heel veel Franse namen van inwoners van het dorp dat ik soms slecht kon volgen. Misschien lag het eraan dat ik het als luisterboek hoorde en niet even terug kon bladeren. :star::star::star:,5
2 likes

Ik ben nu half his age aan het lezen maar mijn god, het is een soort colleen hoover met veel masturbatie, zo slecht. In dezelfde thematiek vind ik My Dark Vanessa dan echt zó veel beter

5 likes

Ik heb in februari Menselijke voorwaarden (the human condition) van Junpei Gomikawa uitgelezen. Ik was er al sinds december in bezig, wát een pil. 1500 pagina’s. Maar wel heel interessant. Geschreven in de jaren 50, het verhaal speelt zich in af in 1943-1945 in Mantsjoerije dus gezien vanuit de Japanse bezetter. Het is echt een anti-oorlogsboek, zeker gezien de relatief korte tijd na WO2 dat het uitkwam en de kritiek op het Japanse leger in de tijd gezien heel boeiend.
Ondanks de lengte wel een aanrader.

Ik ben daarna begonnen aan “De wereld van gisteren” van Stefan Zweig, maar dat was echt zwaar op zwaar. Daar ben ik al in het eerste hoofdstuk - voor nu - mee gestopt. Ik moest even een wat lichter boek ter afwisseling, dus ook nog “Het smalle pad van verlangen” van Patrick Rothfuss uitgelezen. Opzich wel een aardig boek, maar schrijf gewoon door aan de Doors of stone!

3 likes

ik ben Babel nu aan het lezen! Zat er eigenlijk al meteen in en ik merk dat ik echt zin heb om door te lezen. Het heeft iets weg van een ouderwets avonturenboek voor kinderen, op een goede manier

1 like

omg is Chocolat van die jaren '90 film met Johnny Depp en Juliette Binoche? Mijn moeder en ik waren helemaal obsessed met die film indertijd

Toen Depp nog knap was en we niet wisten dat hij een lul is, rip

image

5 likes

Ik lees Alchemised door SenLinYu en vind het best een goed debuut (ben nog niet heel ver), al denk ik dat het plot nog wel voorspelbaar is maar de wereld word wel goed opgebouwd.

4 likes

Ik heb hem al gelezen en ben nieuwsgierig wat jij denkt dat het plot is nu je nog aan het begin bent :grin:

2 likes

Haha, ojeej, ik vermoed dat de hoofdpersonages uiteindelijk verliefd worden op elkaar en dat het precies niet zit zoals zij denkt qua wie goed of slecht is en/of dat hij overstapt naar de andere kant. Zoiets. Maar misschien zit ik ernaast en dat zou ook leuk zijn :grimacing:

1 like

Jaa! Goed verfilmd vind ik. En er zijn in totaal nu vijf boeken verschenen met Vianne in de hoofdrol. Ik vind deel 2, rode schoenen, het leukste.

1 like

Ja ik heb het even opgezocht (kende de film niet) en het is inderdaad dezelfde.

@Marquez ah leuk, was alweer vergeten dat er meer delen zijn dus dat wordt mijn volgende boek om te lezen.

2 likes

10 boeken deze maand, want ik deed mee aan een lees challenge en heb de rest van mijn hobbies links laten liggen :rofl:

Ik vond The Compound verassend, ik weet nog steeds niet zo goed of ik hem nou heel goed vond, maar het was zeker vermakelijk! You, with a view vond ik heel leuk, vooral omdat het over een roadtrip gaat langs mijn favoriete plekken. Dungeon Crawler Carl heb ik geluisterd en echt genoten, ik ga zeker de rest ook luisteren! The Monster Hunter serie vind ik heel leuk, deze ging over Bigfoot en Percy Jackson heb ik al ooit gelezen, maar ben ik nu aan mijn dochter aan het voorlezen, super leuk. The Wheel of Time (Lord of Chaos) is even hard werken, maar met elk boek dichter bij de boeken die Brandon Sanderson afgemaakt heeft haha.

5 likes