Het algemene boekentopic #4

Dat was geen goed idee, want heb op 1 feb deel 3 en 3.5 uitgelezen van The Bone Season serie en heb verder afgelopen maand niks helemaal niks uitgelezen :sweat_smile: Ben mezelf sinds begin feb door Rejection heen aan het worstelen, en ben vorige week maar in twee andere boeken ernaast begonnen omdat ik gewoon echt niet meer naar mn ereader greep. Maar heb even een hele hectische periode op werk en merk dat ik ook echt weinig ruimte heb daarnaast voor lezen, wil vooral gewoon afschakelen met domme reality tv en youtube videos in mijn vrije tijd op dit moment :grimacing:

1 like

Tomorrow and tomorrow and tomorrow uitgelezen en wat een afschuwelijk boek.
Ontiegelijk langdradig, constant hetzelfde en honderd bladzijdes te lang. Gigantisch veel positieve reviews maar ik vond het helemaal niks :joy:

6 likes

Als je wel graag wil lezen, heb je geen boektitels die aan die criteria voldoen? En dan zou ik kijken naar de boeken die je al eens eerder hebt gelezen. Ik kan zo even geen titels bedenken voor jouw criteria maar ik ga zelf in zo’n situatie van die romcom/actie/komedie films kijken of een serie die daar aan voldoet. Bijv Princess diaries, dix pour cent, kingsman, hitmans bodyguard. Ik heb sommige echt te vaak gezien.

Met boeken lezen pak ik Sophie Kinsella erbij of ik ga van die christelijke Cowboy historische boeken lezen. Ik heb van al mijn boeken sophie Kinsella het meest gelezen. Soms schaam ik me wel eens als ik ze er weer bij pak maar het helpt eigenlijk altijd. Over de boeken is genoeg negatiefs te bedenken en zodra dat wat meer op gaat vallen is de leestip voor mij meestal wel voorbij. Laatst duurde die lang en heb ik bijna al haar losstaande boeken achter elkaar gelezen en dat was ook prima.
Soms wil niks trouwens en helpen die boeken ook niet en dan probeer ik maar te onthouden dat dat ook goed is, een dip en dat die wel weer overwaait. Tot nu toe ook altijd gebeurd maar ik voel me dan toch altijd wat onwennig.

Ik vind het trouwens heel jammer dat die bone serie niet helemaal in het Nederlands vertaald is. Ik wil wel weer eens met het eerste deel beginnen maar ja geen zin om dan op den duur over te stappen in het Engels. In het Nederlands moet ik al m’n best doen om alles te volgen dus het Engels word niks.

1 like

Sarah J Maas heeft twee nieuwe ACOTAR boeken aangekondigd! Ik ben dit jaar pas gestart met de boeken en ben nu bij de laatste, maar heb nu al zin in meer!

13 likes

Ja ik zag het! Heb het laatste boek 8 jaar geleden gelezen zag ik op Goodreads… toch maar ergens een recapje lezen tegen die tijd :sweat_smile:

1 like

Dat is knap voor een boek dat in 2021 uitkwam :joy:

Oh ja ik zie Nesta haar verhaal als een losstaand iets. Ik zie nu idd dat dat als 4e deel wordt gezien… Worden de nieuwe ook spin-offs?

Eigenlijk zou ik alles opnieuw moeten lezen, maar weet niet of ik daar zin in heb.

1 like

Volgens mij wordt het in ieder geval een verhaal va Elain. Maar ik vond in Nesta’s boek ook nog genoeg Fyre en Rhys eigenlijk. En hun verhaal was ook wel redelijk compleet. Vind het zelf wel leuk om nu vanuit Nesta’s en Cassian’s perspectief te lezen.

1 like

Ja, dat is waar! Ik ben benieuwd.

En allebei de hoofdpersonen waren ook eikels!

1 like

Eens!
Ik vond ook echt een bepaalde seks scene, hoe die beschreven was, echt ronduit ranzig :joy:

3 likes

Ik zie op tiktok overal dat je Throne of Glass en Crescent City ook gelezen moet hebben om de nieuwe ACOTAR boeken volledig te begrijpen. Heb in februari net de eerste twee ACOTAR boeken gelezen dus heb nog een lange weg te gaan :rofl:

1 like

Oh jeetje, ja dan moet ik ook nog even aan de slag haha.

4 likes

Moneygrab :money_mouth_face::money_mouth_face:

7 likes

Oh dan moet ik een hoop​:sweat_smile: want ik ben vorig jaar met acotar begonnen. Ik moet alleen dat oranje boek en zoals ik nu lees ook thrones of glass en cresent city lezen. Dus ik heb nog genoeg te lezen​:face_with_hand_over_mouth::smile:

2 likes

Ik zag op tiktok dat als je vandaag begint en elke dag 45 pagina’s leest je als acotar 6 uitkomt, je alles gelezen hebt :joy:

7 likes

Wie heeft Ik volg je van Lisa Jewell gelezen? Het eindigt met een gesprek tussen Freddie en zijn vader. Freddie gaat door dozen van zijn moeder heen en vindt een envelop met haar erin. Als Freddie zijn vader confronteert, wordt hij lijkbleek. Van wie zijn die haren? Van Geneviève Hart, het meisje dat vlak voor haar zelfmoord haar haren zou hebben afgeknipt? En heeft die vader er dan toch wat mee te maken?

ik zoek grappige boeken voor hardop om te lachen!! ik ben allemaal zware klinische kost aan het lezen en I need a break maar heb geen tv/internet meer

A wizard’s guide to defensive baking. Of een column boek zoals van Johan Goossens (wie heeft er wel een boek bij zich)

3 likes

Alles van David Sedaris. Hij schrijft semi-autobiografische korte verhalen en hij is zo ongelooflijk grappig.

3 likes