Heb je vaker boeken van Frieda mcfadden gelezen?
Ik heb deze niet gelezen maar een paar andere wel maar ik stoorde me ook vaak dus heb besloten de boeken gewoon niet meer te lezen. Deze schrijfster is gewoon niet mijn ding.
Met Freida is het een beetje you hate her or you love her. Ik vind ze heerlijk weglezen, maar als het niet je ding is lekker wegleggen.
Nee, maar ik begreep wel dat ze een beetje een vaste stijl heeft en kennelijk vind ik het niks ![]()
Ik ga het nog een kans geven maar anders gaat hij lekker opzij ![]()
Haha nee nou herkenbaar hoor, het moet je ding zijn. Ik snap de populariteit ook niet maar smaken verschillen gelukkig
Ik luister Frieda meestal tijdens het wandelen, en dan is het prima. Maar het zijn geen hoogstandjes
@Kusjessoldaat @Zompig @Nysmn @miszkelliej @Lulu_danger late reactie maar bedankt nog voor de tips, ik ga eens kijken wat ze bij de bieb hebben!
Ik ben Alchemised aan het lezen maar pfff kom er echt niet doorheen. Begrijp echt helemaal niks van de hype. Ben over de helft van het boek wat betekend dat ik al meer dan 450 pagina’s gelezen heb en heb het gevoel dat dit ook wel in maximaal 200 pagina’s had gekund.
Oh dan zou ik m ook lekker wegleggen. Ik vond de laatste 5 hoofdstukken ook echt onzin.
Ik dacht eerst dat de lengte kwam door al het worldbuilding, want er is gewoon enorm veel lore om neer te zetten. Maar toen zag ik dat Menacled ook zo lang is en dat speelt zich af in het HP universum, een wereld die we allemaal wel soort van kennen en het is gewoon hun schrijfstijl.
Ik wist zelf niet van de hype toen ik het las - het was voor mijn boekenclub. En eerlijk gezegd hadden we er de beste nabespreking over. Misschien is dat wel precies waarom het zo’n hype had, niet omdat het een pageturner is maar omdat het zoveel te bespreken geeft?
Ben een weekje vrij zonder plannen, zoveel zin om lekker een paar boeken te gaan lezen ![]()
Weer lekker aan de lees
Bulgakov - Aantekeningen van een jonge arts (1926) &Morfine ![]()
![]()
![]()
![]()
verrassend vermakelijk en leuk vond ik, kwam erbij door podcast Leve(n) lezen
Alison Espach - The wedding people ![]()
![]()
![]()
![]()
vond het heel mooi en lekker weglezen, veel minder oppervlakkig dan de titel en cover me deden denken
Ype Driessen - Vanilla ![]()
![]()
![]()
![]()
heeel leuk vooral omdat ik de Eeuw ook graag luister en stelde niet teleur
Vuistslagen ![]()
![]()
stelde me wat teleur
Het grote autismeboek ![]()
![]()
zaten wel mooie stukken in maar pakte me toch niet helemaal, duurde lang voor ik het uit had.
Verteller heeft gelijkenissen (baan, woonplaats, generatie) met onderstaande dus soms onhandig om door elkaar te lezen.
Jeroen van der Kris - Het aanbod ![]()
![]()
![]()
![]()
heel mooi, perspectief van patient beter geleerd te zien
Was allemaal via kobo plus geloof ik
Tips welkom! Fijne boekenweek allemaal ![]()
Ik heb het boek van broeder Joep geluisterd (via de online bieb), niet hoogstaand maar luistert wel gewoon lekker weg tijdens bezigheden, ipv een podcast. Maar man, er zitten toch een paar ranzige verhalen in, dat had écht niet gehoeven
Ik krijg soms zijn TikToks in mijn algoritme en die gaan bijna allemaal over poep en norovirus dus dit verbaast me niks.
Ik hoop niet dat deze vraag al eens eerder gesteld is maar ik zie door de bomen het bos niet meer: welk abonnement / welke service gebruiken jullie voor ebooks?
Ik heb een Kindle en lees het meest via de Online Bibliotheek, maar nieuwere boeken of Engelstalige boeken zijn daar meestal niet te vinden. Via Bookbeat kun je ook boeken lezen (op de iPad), maar daar zijn de boeken die ik wil lezen alleen als luisterboek beschikbaar. Is Kindle Unlimited iets? Ik heb het liefst een abonnement waarmee ik gewoon meerdere boeken kan lezen in plaats van dat ik de ebooks los koop. Of zijn er andere manieren om voordelig ebooks te kunnen lezen?
Ik heb een kobo maar ik gebruik niet kobo plus. Ik gebruik via een kortingscode van een vriendin nextory en dat bevalt mij wel. Je kan op die abonnement luisteren en lezen. Je kan bij een boek steeds switchen als je een boek wilt luisteren of lezen. Ik heb nextory op mijn mobiel en tablet.![]()
Kan dat bij alle boeken of bij een selectie? Ik vind dat zo handig bij bookbeat maar de synchronisatie is helaas niet bij alle boeken beschikbaar.
Ik had die vriendin van mij gevraagd van wie ik het abonnement kreeg en zij antwoordde dit:
Ik weet het niet precies, volgens mij wel. Maar het is een redelijk nieuwe functie, dus ik heb het ook niet overal uitgetest🙈.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Bij storytel is dat ook bij een selectie van boeken, dat werkt altijd wel goed

Iemand deze gelezen?
Hij stond op mijn lijstje boeken die ik heel graag wilde gaan lezen. Nu heb ik hem in handen en bekeek ik reviews en die zijn best eensgezind: goed geschreven en het verhaal had best goed kunnen zijn, maar daarvoor te veel uitweidingen en bij-verhaallijnen.
Het boek is 800 pagina’s en dat vind ik op zich prima. Zelfs als het een boek is waarover mijn eigen oordeel is dat het toch niet zo goed was. Maar nu het bij voorbaat al zo wordt gezegd, vergaat mij toch de zin om erin te beginnen. Het zou logisch zijn om het gewoon een kans te geven, maar het verzanden in uitweidingen schijnt pas na pagina 300 te beginnen.
Iemand die hier iets over te zeggen heeft?