Het algemene boekentopic #4

Hahaha ja precies dit, ik vond het echt een ongelofelijk dom boek

1 like

De Namen

oh god die bijensteek was inderdaad zo bizar en plotseling

Ik vond het ook geen goed boek, mijn verwachtingen waren ook helemaal verkeerd door de promo/flaptekst, het gaat niet over hoe een naam je leven beïnvloed maar over hoe huiselijk geweld je leven beïnvloed en dat is een héél ander verhaal.

6 likes

Oke nice dit overtuigt me om dit boek van mn TBR af te halen hahaha

2 likes

The Picture of Dorian Gray uitgelezen en had niet gedacht dat ik dit genre zo zou kunnen waarderen! Vond het een bizar boek haha. Intrigerend, meeslepend en dus bizar ook. Nu aan het zoeken naar een volgende klassieker

5 likes

Heb voor dit jaar maar 6 boeken op mn tbr staan en dit is er 1 van :rofl: wordt lekker kort zo.

3 likes

Als je bent afgeknapt op The names maar het idee erachter wel kan waarderen (andere levens die iemand had kunnen leiden), overweeg dan Life after life van Kate Atkinson. Echt zin om die te herlezen nu.

image

8 likes

Jaa deze is mooi!

1 like

hahaha nou ik moet zeggen dat ik m alsnog wel vermakelijk en goed weglezen

vooral een mismatch tussen hoe het boek wordt gemarket en hoe het daadwerkelijk is

1 like

Ik luister naar het hunger games boek Dageraad boven de boete, en het gaat de hele tijd over dat Haymitch zichzelf ‘schavuit’ noemt
 vertaald vanuit ‘savage’ neem ik aan maar ik vind het een stom woord wat me aan piraten doet denken :joy:

2 likes

Haha nee in het origineel is het rascal. Weet ook niet hoe ik dat zou vertalen, maar schavuit heeft ook een beetje schorriemorrie vibes. Boef, deugniet?

Al vond ik het in het Engels ook een beetje infantiel :smiling_face_with_tear:

3 likes

Argh ik heb the names al een tijdje in de kast staan en had heel erg zin om hem te gaan lezen :smiling_face_with_tear:

Ik ga hem alsnog lezen, ik laat het hier wel weten hoe het was.

1 like

Oh echt waar! Rascal vind ik ook een raar woord ervoor inderdaad, niet passend :joy:

Voor de Harry Potter boeken fans, is er ren andere serie waar je net zo van hebt genoten als die van Harry Potter? Ik ben op zoek naar een leuke serie boeken weer.

1 like

Veel vergeleken (en ook voor een jongere doelgroep) zijn de boeken van Rick Riordan van Percy Jackson! Of de Eragon-serie, of Nevermoor van Jessica Townsend

En met wat andere invalshoeken en favoriete series van mij, maar niet echt te vergelijken met Harry Potter:
De genezer van Zalindov - Lynette Noni
The City of Brass - S.A. Chakrabrorty
Hemelse rivalen-serie van Rebecca Ross
Saga of the unfated van Danielle L Jensen
Secrets of the Nile - Isabel Ibanez

4 likes

Ja!

Ook een kinderserie: Nevermoor. Echt dezelfde vibe voor mij als HP.

Voor als je veel tijd hebt en van het fantasy element houdt: de Realm of the Elderlings serie van Robin Hobb. Dit zijn wel vijf trilogieĂ«n dus je moet er wel de tijd voor nemen, maar ik heb nog nooit zo’n goede serie gelezen wat zo goed bijeen komt!

En de standaard populaire fantasy series zoals Fourth Wing en ACOTAR, zijn populair met een reden en lezen makkelijk weg😊

5 likes

Magisterium (serie) van Holly Black voelde echt nagenoeg identiek aan Harry Potter. Vond de serie heel leuk.
Nevermoor vond ik geweldig, maar niet helemaal vergelijkbaar met Harry Potter. Veel knusser.

Genezer van Zalindov is mijn meest favoriete serie ooit. Maar gaat niet over die schoolse setting.

2 likes

De verborgen universiteit van Nathalie Koch vond ik ook goed! Wel een iets oudere doelgroep en hoofdpersoon.

3 likes

@Maurice ik wilde ook Robin Hobb’s Realm of the Elderlings tippen, echt een fantastische serie! Voor mij was dit echt een ontdekking als Harry Potter-verslaafde tiener. Toen de drie nieuwste boeken uit waren, de trilogie Fitz and the Fool, heb ik de hele serie opnieuw gelezen. Erg mooi geschreven, veel avontuur, veel emotie (ik heb echt een paar keer hard gejankt), personages die je echt bijblijven.

Hmmm nu ik erover nadenk, misschien wordt het binnenkort tijd voor nog een re-read, gezien de laatste keer bijna 10 jaar geleden is

Je kan hem het best in onderstaande volgorde lezen, dat is chronologisch. Als je het liefst wil doorlezen over wat er met Fitz gebeurt (de hoofdpersoon uit de eerste trilogie) dan skip je de Liveship Traders en Rain Wild boeken, want die gaan over andere mensen in dezelfde wereld.

5 likes

Ik heb het boek Vroeger woonden wij hier gelezen en wilde even terug zoeken hoe sommigen hier het vonden want dacht dat ik het hier vandaan had. Maar kan het niet vinden met de zoekfunctie. Dan stond het vast in zo’n plaatje? Daar kan je natuurlijk niet op zoeken.

1 like

Misschien als je zoekt op We used to live here? Zo ken ik hem.

1 like