Het algemene boekentopic #4

Ik ben Famesick van Lena Dunham aan het luisteren (ook door haar voorgelezen, staat op Spotify als luisterboek, draagt met haar vocal fry wel bij aan de ervaring) en ben er echt ingezogen, heb echt zin om verder te luisteren. Ze is zoals altijd zo eerlijk en het geeft ook wel veel inzicht in het achter de schermen van Girls (en ook Too much, maar daar ben ik nog niet). Tot nu toe een aanrader in ieder geval.

10 likes

OkƩ dit is echt heel random, maar ik zag deze advertentie in de Groene. Zou dit NiƱa zijn?

Zij had toch een relatie plus baby met Grunberg? Hoezo heeft zij een mecenas nodig voor een huis :worried:

Of is dit puur toeval en zijn er nog andere Groene-medewerkers en schrijvers met deze voorletter + achternaam

image

Ik leer binnen 5 minuten twee nieuwe woorden op dit forum. Zankha en mecenas.

Dus deze creatieve persoon zoekt iemand die financieel bijschiet bij de aankoop van een huis? En dat noem je een mecenas? Dat willen we allemaal wel toch, creatief of niet? :money_mouth_face:

2 likes

Heb je een linkje hiervan naar Spotify? Ik kan het gek genoeg niet vinden.

1 like

Ja ik snap ook niet hoe dit werkt, moet die mecenas haar dan een huis geven? Geld lenen? Wil ik ook wel

En Arnon Grünberg heeft toch genoeg pegels om z’n (ex?)vrouw en kind van een huis te voorzien

Zeker: Famesick: A Memoir | Audiobook on Spotify

Ik dacht even dat jij zeker wist dat Arnon genoeg geld had en dat je bronvermelding erbij gaf, z’n memoir Famesick

Klinkt veel te rock n roll

2 likes

Dank je! Heel raar, hij doet het bij mij helaas niet en ik heb premium

Samenvatting

Een mecenas is iemand die de kunsten/kunstenaars ondersteunt, dus dat creatieve gedeelte is vrij essentieel :smile:

1 like

Haha ja dat begreep ik inderdaad. Een sugar daddy voor kunstenaars :eye:

2 likes

Het is bij mij de Pocketbook Verse Pro geworden.

Qua makkelijk boeken overzetten helemaal geslaagd. Je kunt die naar een speciaal e-mailadres mailen (of via Dropbox overzetten).

Het is mijn 1e ereader dus ik kan de kwaliteit niet goed beoordelen, vergeleken met mn iPad vind ik m sloom (maar volgens mij is dat helemaal geen eerlijk vergelijk!) maar hij doet wat hij moet doen en leest fijn. En kan zowel met knopjes als touchscreen bladeren.

1 like

Wat een leuk topic!

4 likes

Ik heb net The Disappearance of Stephanie Mailer van Joƫl Dicker uit, aan begonnen omdat ik twee andere boeken van hem heel goed vind, maar dit was echt een draak van een boek. Ik wilde hem per se uitlezen want ik hoopte dat het beter zou worden maar het was echt een wirwar aan vlakke verhaallijnen door elkaar.

5 likes

Ik heb deze vorige week ook geluisterd terwijl ik echt Lena Dunham hater ben 🫣 voornamelijk voor de juice over Adam Driver en Jack Antonoff maar ik moet zeggen dat ik haar nu wel sympathieker vind dan eerst!

Heb laatst Yesteryear gelezen en ben helemaal geĆÆntrigeerd door al die tradwives nu, vond het echt een bizar boek (bizar op een goede manier). Ik denk er nu een week later dus nog steeds aan, woah.

2 likes

Het boek is geĆÆnspireerd door Ballerina Farm trouwens, mocht je die nog niet kennen.

2 likes

Ja! Toevallig kende ik die al wel (van naam enkel) en heb net nog deze video gekeken ook, zit er helemaal in haha. Echt interessant ook:

1 like

Ik ben in deel 2 van fourth wing, en hoe geweldig ik het eerste deel ook vond, het duurt nu wel heel lang allemaal. Nog 100 blz dan eindelijk is ie uit 🫩 word echt een beetje gek van alle ā€˜in een hartslag’ of ā€˜ademhaling’, en hoe vaak wordt zij misselijk zeg hou eens op

2 likes

Ik heb m net uit en is me echt helemaal niet opgevallen eigenlijk haha. Ik vond de eerste helft met dat gezeik over vertrouwen echt irritant.

2 likes

Ik was net boodschappen doen en er hing een postertje dat er een schrijfster aan het signeren was bij de boekhandel tegenover de supermarkt. Kende haar niet, maar het boek klinkt als iets dat ik leuk ga vinden en de schrijfster was heel aardig. Heel benieuwd!

11 likes