Het algemene boekentopic #4

Oh gelukkig! Dat was idd ook heel irritant. Ik ga ff wat andere boeken lezen na deze :sweat_smile:

Wat grappig, ik ben vanmorgen toevallig in dit boek begonnen

1 like

Zijn er meer mensen met een Kobo ereader die steeds vastloopt in de slaapstand en waarvan de batterij (daardoor?) snel leeg gaat? Ik heb onlangs een software update geĆÆnstalleerd en sindsdien heb ik dit probleem.

Een rondje Googlen leverde me wel dit artikel op https://www.nu.nl/tweakers/6367557/kobo-gebruikers-klagen-dat-e-readers-niet-meer-werken-na-update.html

En dat klinkt als het probleem dat ik heb. Het is alleen wel een artikel van meer dan een half jaar oud en ik heb het pas recent. Lees hier helaas ook geen oplossing.

2 likes

Oh nu snap ik waarom mijn e-reader snel leegloopt. Want na die update gaat die wel sneller leeg.

1 like

Ja, na die update ging mijn ereader (heb hem pas 2 jaar) sneller leeg en trager bij opstarten. Uiteindelijk liep hij vast bij het opstarten. Wit scherm en knipperend bolletje. Twee dagen lang deed hij niks meer. Uiteindelijk ging het scherm weer aan en kon ik hem resetten naar de fabrieksinstellingen. Nu werkt hij weer prima, gaat ook niet sneller leeg. Maar echt heel irritant

1 like

Hierboven al geschreven, maar ik heb hem onlangs ge-update en hij gaat helemaal niet meer aan.

Is tijdens de update blijven hangen in een wit scherm. Resetten gedaan en harde reset en dan komt er soms een zwart scherm met drie puntjes en een teken dat ik hem niet uit mag zetten. Daarna weer wit scherm en aan de zijkant zie je zo’n wit lichtje knipperen en dan niks. Aan de lader laadt hij wel.

Ik ga nu proberen of hij vanzelf helemaal leeg gaat, dan ga ik nog een keer opladen en herstart proberen. En ik wil ook nog contact zoeken met Kobo. Maar garantie is denk ik verlopen ( 3 jaar oud) en ik heb geen bon meer.

Gelukkig kan ik die van m’n moeder gebruiken. Maar dat is echt een oudje en lastig met boeken erop zetten enzo.

Ik wil graag het boek Eleanor Oliphant is completely fine lezen.

Ik lees het liefst in het Nederlands, maar kan de Nederlandse vertaling nergens vinden. Ik lees ook Engels, maar dat kost me meer moeite, zeker als er veel slang/jargon in voorkomt.
Zo vond ik bv de Robin Hobb series in het Engels lastig te lezen - dat is wel fantasy, dus niet helemaal vergelijkbaar, maar om even een referentiekader te noemen.

Ik heb het boek hier al vaker voorbij zien komen, en was benieuwd of Eleanor Oliphant makkelijk/goed leesbaar is in het Engels.

Ja hoor, is geen moeilijk boek of met ingewikkeld taalgebruik.
Dit is de Nederlandse vertaling:

2 likes

Ik heb net Lost Lambs uitgelezen en omg tijd geleden dat ik zó gelachen heb om een boek. Kreeg helemaal de Roald Dahl vibes van vroeger terug qua gevoel, echt een aanrader!

5 likes

Jeej zo’n zin in deze, hij staat op mijn verheugplankje hahah maar ga m meenemen op vakantie
Zelf ben ik Boring Asian Female aan het lezen en het is echt on another level crazyyy 🫪 haha zit echt met open mond te lezen love it

2 likes

@California beide boeken gaan hier meteen op de leeslijst :blush:

3 likes

Ik denk al zo’n twee jaar geleden had ik de eerste drie boeken van Samuel BjĆørk gelezen en begon ik daarna ook in het vierde deel (Sneeuwwit), maar deze ging opeens weer terug in de tijd (een agente/rechercheur werd in het vierde deel aangenomen, maar in de eerdere boeken was zij er al werkzaam). In mijn hoofd matchte dit niet, waardoor ik het boek denk ik na zo’n 15% weer heb verwijderd van mijn ereader. Nu ben ik het boek weer gaan lezen en kom ik er wel echt makkelijk doorheen. Zo fijn!

2 likes

Oh die ben ik ook aan het lezen nu!

1 like

Ik ben Aan het einde van de oorlog aan het lezen, de libris winnaar van dit jaar. Heb echt al veel WOII boeken gelezen maar dit is echt wel heel anders. Houdt de aandacht wel vast!

3 likes

Re: Bridget Jones’ Murdery, ik ben gister begonnen in The Shadow Man en ik heb veelll thrillers gelezen maar dit eerste hoofdstuk waarin Fergus al uren in het huis van Angela is voor hij haar vermoordt vond ik echt supercreepy (op een goede manier? Denk ik?)

1 like

Ik ben er ook in bezig! Wel echt heftig maar de vorm vind ik ook zo tof. Inderdaad echt pakkend!

1 like

Ben iets over de helft nu, echt heeeel benieuwd wat er nog gaat gebeuren allemaal!

1 like

Ik heb net A Pale View of Hills van Kazuo Ishiguro uit en ik wil hem meteen weer lezen want in de laatste pagina’s ā€˜klikte’ het dat de twee vrouwen eigenlijk hetzelfde waren of het een projectie was van Etsuko (wat ik al veel eerder had moeten doorhebben trouwens). . Echt zo’n mooi boek weer en ik vind het altijd weer knap hoe hij met zo weinig woorden een hele wereld kan schetsen.

4 likes

Ik heb dit boek 2 weken terug uit gelezen! Ben heel benieuwd naar wat je ervan vond als je m uit hebt.

1 like

Leuk, ik laat het weten!

1 like