Het is denk ik geluk hebben, mijn kobo van bijna 10 jaar oud doet het nog perfect en wordt nu door mijn dochter gebruikt. Ook de vervanger (groter model) doet het al 4 jaar prima, en ondertussen is de kindle van mijn moeder binnen 2 jaar al 3 keer onder garantie een nieuwe kindle gekregen
Nog even m’n boeken van mei, lekker veel gelezen (en geen screenshot haha)
- De ballerina van Auswitz van Edith Eger. Heftig verhaal. Ze is vorige maand overleden en wilde altijd nog een keer een boek van haar lezen.
- Graafdier van Nikki Dekker. Tip voor als je meer wil leren over veenmollen
Maar ging beetje alle kanten op, met vlagen heel mooi en soms beetje taai. Maar wel met plezier gelezen en goed voor de afwisseling met fictie. - Uf van Jojanneke van den Berge. Over het uvsv en het corporale studentenleven. Wel interessant inkijkje, maar qua schrijfstijl niet het allerbeste ooit
- Schillen van Thorn de Vries. Kort en mooi
- Yesteryear van Caro Claire Burke. Veel van verwacht, maar vond het echt teveel door kabbelen. Vond de ontknoping wel verrassend en de opzet wel leuk, maar nee, de hype niet waard vond ik.
Ik vind de dichter en de duivel van lieke marsman zo goed, ik heb het al 2x gelezen
ik heb ook in mijn mand herlezen
Een groot gemis
Ik heb alleen op een andere planeet kunnen ze me redden gelezen, omdat ik altijd een beetje bang ben voor poëzie, maar misschien toch maar oppakken. Groot gemis inderdaad ![]()
Iedere keer als ik iemand iets positiefs over dit boek zie posten/hoor zeggen, voel ik echt zo’n enorme ergernis
net als met liften naar de hemel
Echt een heel groot gemis ja… ik was ook echt wel aangedaan van het nieuws van haar overlijden.
Ik ben zo benieuwd naar de dichter en de duivel maar ik kan 'm hier niet krijgen (niet in NL) en ik wil 'm eigenlijk liever fysiek hebben dan op m’n ereader, dus ik ga denk ik toch nog even wachten tot ik weer in NL ben in de zomer.
Ik heb echt het idee dat je met Kobo een beetje geluk moet hebben. Mijn Kobo doet het inmiddels al bijna vier jaar zonder problemen, dus ik mag niet klagen. Hiervoor heb ik een aantal modellen gehad die een jaar niet hebben gehaald.
Zelf heb ik een kleuren e-reader besteld, maar die uiteindelijk teruggestuurd. Persoonlijk vond ik het kleurenscherm niet prettig lezen. Het scherm oogde voor mij wat donkerder en minder scherp dan mijn huidige zwart-wit e-reader. Klopt ook, zit een ander scherm in.
Een vriendin van mij heeft twee Boox producten. E-reader en een Notitiebook: één met kleurenscherm en één zwart-wit. Voor zover ik weet gebruiken die een vergelijkbare techniek als de Kobo kleurenschermen, maar toch vind ik het zwart-wit scherm van de Boox prettiger voor mijn ogen.
Ik weet niet zeker of de Kobo-app voldoende is om Kobo Plus boeken te lezen, maar als dat zo is kun je die via de Play Store op een Boox installeren. (ik heb er zelf geen ervaring mee)
Als mijn Kobo Libra ooit de geest geeft, dan wordt mijn volgende e-reader waarschijnlijk een Boox.
Ik vind dit geen hard core poëzie dus ik zou het zeker een kans geven! Het is scherp en grappig en maatschappijkritisch. Omdat ze een generatiegenoot is kan ik me ook heel erg verhouden tot haar leefwereld en haar humor
Ik vond het ook echt helemaal niks en ben ook beetje judgemental wanneer ik iemand hoor zeggen dat het echt een prachtig boek was
Een nog grotere afrader is in ieder geval haar andere boek ‘Waar de zon de sneeuw raakt’. Ik weet niet of het slecht vertaald of gewoon slecht geschreven is, maar het staat vol met onrealistische conversaties en zinnen die elkaar onlogisch opvolgen.
Een voorbeeld (geen spoiler):
Persoon 1: “Ik ruil regelmatig boeken bij boekenkastjes in de buurt”
Persoon 2: “Je ruilt ze?”
Persoon 1: “Dat klopt. Ik houd daarvan.”
Niemand zegt dit zo
Ook al twee keer het gebruik van de uitdrukking ‘wee je gebeente’ door een jong persoon in de eerste honderd pagina’s.
Wie gebruikt die uitdrukking níet? I love it
‘wee je gebeente’ geeft me echt Griezelbus vibes ![]()
Omg griezelbus, weken nachtmerries van die film gehad
Ik heb net Lisa Loeb - Fopfeminisme uit en was echt aangenaam verrast hoe goed ik het vond. Ik wist alleen dat ze cabaratier was, wist helemaal niet dat ze ook schrijfster is en zich met dit onderwerp bezighoudt (ja, ik heb waarschijnlijk weer onder een steen gelegen).
Ze heeft echt heel veel research gedaan en weet echt zo scherp de wetten, het beleid (of het gebrek eraan) en de onderliggende mechanismen bloot te leggen die zorgen voor genderongelijkheid en de instandhouding daarvan. En dat klinkt redelijk taai, maar vond het heel onderhoudend geschreven. En heb er ook veel van geleerd - ook hoe ik hier zelf beter woorden aan kan geven.
Echt een aanrader in ieder geval!
Ik probeer het even hier:
Ik zoek een nieuwe ereader voor mijn kinderen (ik had zelf een Kindle maar die accepteert niet alle epubs, en een aparte ereader is ook wel praktisch) en twijfel tussen een Pocketbook Verse Lite en Kobo Clara BW. Kan iemand me overtuigen van het een of het ander?
Omdat mijn kinderen er op gaan lezen is het vooral belangrijk dat ik lettertype/grootte kan kiezen maar dat kan denk ik bij alle ereaders wel?
Hahaha ja echt eens en bovendien was die kerel ook in alle tijdlijnen een eikel!
Ik heb een kobo clara (paar jaar oud inmiddels wel). En die vind ik prima en idiootproof. Heb er zelf nooit issues mee. Mijn vorige was ook een kobo en die had ik ook járen en heb ik weggedaan omdat ik ‘m langzaam vond worden.
Dank voor de tips! Mijn Kobo is inmiddels 5 jaar oud maar ik vind het toch zonde dat ze steeds stuk gaan.
Een kleuren e-reader zou ik ook niet prettig vinden inderdaad, wil dat het echt leest zoals een boek dus vind kleuren dan overbodig.
Ja mijn Kobo is ook stuk en twijfel nu tussen een Clara en een Libra color. Ik had een Libra 2 en was daar heel tevreden mee maar kom er nu achter dat die dus niet meer wordt gemaakt. Maar ik lees online toch best wat mensen die het kleurenscherm niet fijn vinden en het lijkt me sowieso geen toevoeging. Maar de Clara lijkt me dan weer heel klein als ik de Libra gewend ben.
Je kan bij de mediamarkt bijvoorbeeld kijken hoe je de color vindt! Kennis heeft dat ook gedaan en vond het helemaal niet zo vervelend dus toen toch gekocht.