En sinds deze maand ook nog Je Moeder, toch?
MeisjeDjamila heeft kinderboeken ‘geschreven’ geloof ik.
Edit: en die ene guy, iets met Fur? Hoe heet ie haha
Ik vind die titel zo raar
Ik heb door jouw bericht Aan het einde van de oorlog gelezen. Had ‘m eerst niet op m’n netvlies omdat de cover zo donker is en dat boek me dus eigenlijk nooit opviel. Ik heb al veel boeken over WOII gelezen, maar deze is wel echt uniek. Ik heb ‘m een paar keer weg moeten leggen omdat het zo gruwelijk is, maar ik vloog er ook zo doorheen als ik aan het lezen was.
Voor mij was ie ook 5 sterren, heb lang niet gehad dat een boek me zo aangreep en me zo bezighield.
Rutger/Furtjuh
Mijn Kobo is weer eens stuk gegaan na een aantal jaar, dit is mijn 3e of 4e.
Ik wil liever geen kobo meer om die reden. Ik zag ook de xteink x4 voorbij komen in een ander topic. Ik heb even gezocht en vind die toch te klein en hij schijnt ook geen licht te hebben en dat vind ik wel een must.
Dan lijkt een Kindle me wel wat. Maar ik heb een Kobo abonnement en dat bevalt me heel goed. Kan je bij zo’n kindle ook zo’n programma gebruiken om ze om te zetten naar DRM vrije bestanden?
Het is denk ik geluk hebben, mijn kobo van bijna 10 jaar oud doet het nog perfect en wordt nu door mijn dochter gebruikt. Ook de vervanger (groter model) doet het al 4 jaar prima, en ondertussen is de kindle van mijn moeder binnen 2 jaar al 3 keer onder garantie een nieuwe kindle gekregen
Nog even m’n boeken van mei, lekker veel gelezen (en geen screenshot haha)
- De ballerina van Auswitz van Edith Eger. Heftig verhaal. Ze is vorige maand overleden en wilde altijd nog een keer een boek van haar lezen.
- Graafdier van Nikki Dekker. Tip voor als je meer wil leren over veenmollen
Maar ging beetje alle kanten op, met vlagen heel mooi en soms beetje taai. Maar wel met plezier gelezen en goed voor de afwisseling met fictie. - Uf van Jojanneke van den Berge. Over het uvsv en het corporale studentenleven. Wel interessant inkijkje, maar qua schrijfstijl niet het allerbeste ooit
- Schillen van Thorn de Vries. Kort en mooi
- Yesteryear van Caro Claire Burke. Veel van verwacht, maar vond het echt teveel door kabbelen. Vond de ontknoping wel verrassend en de opzet wel leuk, maar nee, de hype niet waard vond ik.
Jezus, ik heb Al het blauw van de hemel gelezen en ik vond het echt niet goed. Zo voorspelbaar en ik kreeg echt manic pixie dream girl vibes van hoe Joanne werd neergezet en hoe anders ze wel niet is.
Ik vind de dichter en de duivel van lieke marsman zo goed, ik heb het al 2x gelezen
ik heb ook in mijn mand herlezen
Een groot gemis
Ik heb alleen op een andere planeet kunnen ze me redden gelezen, omdat ik altijd een beetje bang ben voor poëzie, maar misschien toch maar oppakken. Groot gemis inderdaad ![]()
Iedere keer als ik iemand iets positiefs over dit boek zie posten/hoor zeggen, voel ik echt zo’n enorme ergernis
net als met liften naar de hemel
Echt een heel groot gemis ja… ik was ook echt wel aangedaan van het nieuws van haar overlijden.
Ik ben zo benieuwd naar de dichter en de duivel maar ik kan 'm hier niet krijgen (niet in NL) en ik wil 'm eigenlijk liever fysiek hebben dan op m’n ereader, dus ik ga denk ik toch nog even wachten tot ik weer in NL ben in de zomer.
Ik heb echt het idee dat je met Kobo een beetje geluk moet hebben. Mijn Kobo doet het inmiddels al bijna vier jaar zonder problemen, dus ik mag niet klagen. Hiervoor heb ik een aantal modellen gehad die een jaar niet hebben gehaald.
Zelf heb ik een kleuren e-reader besteld, maar die uiteindelijk teruggestuurd. Persoonlijk vond ik het kleurenscherm niet prettig lezen. Het scherm oogde voor mij wat donkerder en minder scherp dan mijn huidige zwart-wit e-reader. Klopt ook, zit een ander scherm in.
Een vriendin van mij heeft twee Boox producten. E-reader en een Notitiebook: één met kleurenscherm en één zwart-wit. Voor zover ik weet gebruiken die een vergelijkbare techniek als de Kobo kleurenschermen, maar toch vind ik het zwart-wit scherm van de Boox prettiger voor mijn ogen.
Ik weet niet zeker of de Kobo-app voldoende is om Kobo Plus boeken te lezen, maar als dat zo is kun je die via de Play Store op een Boox installeren. (ik heb er zelf geen ervaring mee)
Als mijn Kobo Libra ooit de geest geeft, dan wordt mijn volgende e-reader waarschijnlijk een Boox.
Ik vind dit geen hard core poëzie dus ik zou het zeker een kans geven! Het is scherp en grappig en maatschappijkritisch. Omdat ze een generatiegenoot is kan ik me ook heel erg verhouden tot haar leefwereld en haar humor
Ik vond het ook echt helemaal niks en ben ook beetje judgemental wanneer ik iemand hoor zeggen dat het echt een prachtig boek was
Haha ja, ik had het eigenlijk ook kunnen weten dat het niks voor mij ging zijn door de kaft. Toen ik dat einde las, waar Joanne toonde aan haar schoonzus dat ze zwanger was, werd ik zo boos omdat het zogezegd full circle is maar voor mij eerder een lui, “romantisch” einde. ![]()
Een nog grotere afrader is in ieder geval haar andere boek ‘Waar de zon de sneeuw raakt’. Ik weet niet of het slecht vertaald of gewoon slecht geschreven is, maar het staat vol met onrealistische conversaties en zinnen die elkaar onlogisch opvolgen.
Een voorbeeld (geen spoiler):
Persoon 1: “Ik ruil regelmatig boeken bij boekenkastjes in de buurt”
Persoon 2: “Je ruilt ze?”
Persoon 1: “Dat klopt. Ik houd daarvan.”
Niemand zegt dit zo
Ook al twee keer het gebruik van de uitdrukking ‘wee je gebeente’ door een jong persoon in de eerste honderd pagina’s.
Wie gebruikt die uitdrukking níet? I love it
‘wee je gebeente’ geeft me echt Griezelbus vibes ![]()