Het verhaal ontwikkelt zich nog wel maar ik vond het niet echt een goed boek. De karakters bleven voor mij best wel vlak en aangezien het boek nogal op karakter gebaseerd is heeft het mij niet echt gegrepen. Ik heb het in het Engels gelezen trouwens.
Ik ben op een kwart van East of Eden en dit is een van de weinige classics waar ik doorheen vlieg. Zowel de wereldopbouw als de karakterontwikkeling gaat zo vloeiend en ik vind het verhaal zelf eigenlijk ook verrassend boeiend. Vooralsnog echt een dik boek waarvan ik blij ben dat het dik is zodat ik er lekker lang over kan doen.
Ik kan opeens geen aankopen meer doen op mijn kobo, zo irritant, hij gaat dan gelijk naar het beginscherm.
Ik heb echt al zo vaak iets gehad met kobo, ik will uncle Jeff niet steunen maar overweeg hierna echt een kindle
Je kunt toch ook een ander merk kopen? ik heb een pocketbook, heel tevreden van!
Ik lees online dat boeken hierop zetten erg makelijk is. Ervaar jij dat ook zo? En weet je of boeken van de online bieb er makkelijker op te zetten zijn dan via een kabel aan een laptop/pc?
De eerste Alix geschreven door Anna Woltz is heel erg leuk! Ik vond haar vorige boek, de spin en de sleutel, niet veel aan maar dit is een grappig, modern en ouderwets detective verhaal. Wel voorspelbaar maar dat maakt niet zoveel uit. Door het tijdreizen doet me ook wel een beetje denken aan een van haar eerste boeken dan schrijft een meisje brieven met iemand uit het verleden post uit de oorlog heet dat boek.
De kaft van De eerste Alix is trouwens erg mooi. Ik las dat die is gemaakt David Dean en die heeft ook twee Engelse vertalingen van boeken van een kaft voorzien
Fabriekinstelling herstellen werkte gelukkig, maar zal deze onthouden mocht het nodig zijn!
Ja er zijn heel eenvoudige en gebruiksvriendelijke opties. Je kunt ze oa als bijlage mailen, of in een specifieke dropbox gooien en dan syncen ze bij wifi verbinding.
Voor zover ik weet werkt online bibliotheek / cloud library ed altijd met Adobe digital editions, en moet dat dus op elke e-reader via je laptop en USB kabel overgezet worden. Tenzij je een e-reader op Android hebt, waar je zelf apps kunt installeren, maar daar heb ik geen ervaring mee. Pocketbook is Linux based.
Hoe bevalt hij!?
Boeken van de online bibliotheek via Adobe Digital Editions gaat wel veranderen op korte termijn, dus wie weet dat de nieuwe manier ook fijn synct met andere ereaders, of juist niet. Je blijft het omzetten met een programma dus het wordt helaas niet handiger.
Werkt goed, mooi scherm. Maar eerlijk gezegd niet heeel veel toevoeging op een Kobo. De apps werken goed maar zijn wel langzaam, zoals de browser van Kobo. Ik vind scrollen of zoeken naar een boek daardoor niet zo prettig. Bij een luisterboek moet je volgens mij je scherm aan houden (of ik mis iets) dus dat vind ik ook niet heel praktisch. Maar bluetooth werkt verder goed. E-books op Storytel ook prima. Met wifi aan slurpt het wel batterij, maar die kun je wel uitzetten als je eenmaal een boek hebt opgeslagen.
Ik heb net ‘En toen brak de pleuris uit’ gelezen over infectieziekten en de bestrijding daarvan in de 19e en begin 20e eeuw. Misschien enige beroepsdeformatie, maar ik vond het echt mega interessant en makkelijk weglezen. Ik was op 79% op mn ereader en toen begon de epiloog, bleek de rest allemaal bronnen
was echt sip dat ik hem uit had
Oh nice! Goed om te horen ook, want ik heb m ook in de kast staan!
Wat een fantastische titel ook erbij.
Erg gevarieerde leesmaand met veel verschillende genres.
Anna Nooshin - Je moeder: Ik herkende veel van wat zij schreef, mede daarom vond ik dit een boeiend boek. Fijne schrijfstijl en hoewel het over de moeilijke kanten van moederschap gaat, vond ik het ook een positief boek.
T. Kingfisher - Een magiërshandleiding voor defensief bakken: Tip van iemand in dit topic hier, maar echt een aanrader! Orginele verhaallijn en hoewel het meer YA is, is het voor volwassenen net zo leuk om te lezen.
Stephanie Hoogenberk - We hebben het over je gehad: Echt genoten van dit boek. Juist omdat de schrijfster helemaal niet sociaal wenselijk probeert te zijn of haar eigen aandeel verbergt. En ook wel herkenbare situaties, niet zozeer alleen in vriendschappen maar de mensen die je tegenkomt in je leven/werk etc.
Saskia Belleman - Jij bent van mij: Interessant en belangrijk boek over femicide. 4.25 sterren omdat ik de vragen bij de interviews wat kort door de bocht vond, terwijl Saskia Belleman in het echt niet zo overkomt. Ik vond vooral de laatste 2 interviews met de advocaten en Renee Romkens echt heel interessant om te lezen. Hierdoor wil ik het essay van Renee Romkens ook nog graag een keer lezen.
Ann Napolitana - Je bent prachtig: Er zitten mooie stukken in dit boek, het maakt zware thema’s bespreekbaar, de verhaallijn en de personages hebben potentie, maar de uitwerking vond ik slecht. De schrijfster investeert veel in de personages, maar naarmate het boek vordert worden sommige personages steeds vlakker/eenzijdiger waardoor ik bepaalde keuzes niet meer begreep. Daarbij vond ik dat de mannelijke personages - om onduidelijke redenen - nogal werden opgehemeld, en de vrouwelijke personages vaak als harder, afstandelijker of als minder zorgzaam werden weggezet.
Ook vond ik dat de schrijfster erg geneigd was om aan elk alledaags moment een diepzinnige en poëtische betekenis te geven, dat ik vaak dacht: heb ik iets belangrijks gemist? Al met al absoluut geen boek voor mij.
Lisa Loeb - Fopfeminisme: Hier had ik al over gepost, maar een interessant en belangrijk boek. Ze maakt heel goed inzichtelijk hoe groot de invloed van wetgeving, beleid, arbeidsmarktpolitiek nog steeds is op genderongelijkheid.
Georgia Hunter - Wij waren de gelukkigen: Nav serie dit gelezen. Gaat over een familie die door de oorlog over de hele wereld verspreid raken (vluchten, onderduiken, in het verzet en in het leger). Erg mooi boek.
Frank Krake - Catherina: Wel een interessant verhaal, maar vrij vlak opgeschreven. Ik vond de ondertitel nogal sensatiegericht (en Eichmann komt er nauwelijks in voor). De vader van de hoofdpersoon speelt een veel centralere rol in het boek, dus ik ben wel benieuwd waarom de schrijver juist voor deze opzet heeft gekozen.
Ik heb zo’n slechte leesmaand, ben al de hele maand in hetzelfde boek bezig. Is gewoon zo’n simpele wegleesroman van Jenny Colgan dus daar ligt het niet aan, het wil gewoon niet lukken deze maand haha. Moet s avonds voor het slapen gaan weer standaard gaan lezen denk ik.
Ik had best een goede maand ![]()
Aan het einde van de oorlog ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Ik heb heel veel WOII boeken gelezen maar deze was echt uniek en ik denk er nog best vaak over na. Gruwelijk, maar ik kon ‘m ook niet wegleggen. Goed geschreven en door de korte hoofdstukken vlieg je erdoorheen. Ik vond het heel knap dat de schrijver alle personages geloofwaardig heeft gemaakt en die twisted denkbeelden zo goed heeft overgebracht, wat het natuurlijk nog veel grimmiger maakt. Echt een aanrader.
Ten oosten van Eden ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Ik had het niet verwacht, want ik kom eigenlijk nooit door classics heen, maar deze was goed qua plot, schrijfstijl en algemene sfeer en ik ben hier ook doorheen gevlogen. Het gaat in essentie over 2x 2 broers die strijden om de liefde van hun vaders, gebaseerd op de Genesis. Daarnaast vertelt het het verhaal over de bevriende Iers-Amerikaanse familie Hamilton, waar ik aan verknocht raakte.
Ze brengen ze niet met de ooievaar ⭐️⭐️⭐️⭐️
Ik ben een beetje biased omdat ik de schrijfster via via via ken en zij is heel leuk, dus ik hoorde haar de hele tijd toen ik dit las. Het gaat over een onvervulde kinderwens incl fertiliteitstraject en de weerslag die dat heeft op je leven. Een serieus verhaal maar verteld met humor. Ik denk een aanrader als je hier zelf persoonlijk mee te maken hebt of als je mensen hebt in je omgeving die hiermee dealen.
Sunburn ⭐️⭐️⭐️⭐️
Ik heb deze vier sterren gegeven maar eerlijk gezegd herinner ik me er niet veel van. Wel dat het lekker weglas, maar vraag me niet meer wat het plot was of wat ik er zo goed aan vond…
As long as the lemon trees grow ⭐️⭐️⭐️,5
Een heel aangrijpend boek dat zich afspeelt aan het begin van de Syrische revolutie. Salama is 19 en is haar moeder verloren tijdens een bombardement en haar vader en broer zijn opgepakt tijdens een protest. Ze werkt zelf in een ziekenhuis waar ze dagelijks verschrikkelijke dingen meemaakt. Je volgt haar in haar pogingen om het land per boot te ontvluchten. Aanrader om meer over Syrië te weten te komen, maar ik heb ‘m maar 3,5 ster gegeven omdat er een soort young adult en, ondanks de omstandigheden, zoetsappig liefdesverhaal in zat dat me niet pakte.
Hart de minnaar ⭐️⭐️⭐️,5
Vermakelijk maar not worth the hype. De flaptekst deed me denken dat het een baanbrekend verhaal was, maar ik vond het een beetje 13 in een dozijn. Ik heb ‘m geluisterd en dat was prima, maar niks sprong er echt uit voor mij.
Aal onder water ⭐️⭐️
Gelezen voor m’n Read around the world voor de Comoren, maar ik moest erdoorheen ploegen: het boek is namelijk één lange zin met alleen maar komma’s en geen dialoog en dat vind ik heel onprettig lezen. Ik kwam daardoor ook niet goed in het verhaal. Het gaat over een meisje van 17 dat een affaire krijgt met een knappe visser, zwanger, maar dan bedrogen wordt. Het verhaal wordt verteld terwijl ze verdrinkt toen ze met een bootje haar eiland ontvluchtte.
Yesteryear ⭐️⭐️ - spoiler
Last but no least: over not worth the hype gesproken. Ik vond het plot dun, de schrijfstijl niet boekend, de plottwist mager en ik lees overal dat het zo kritisch is op social media maar dan vond ik ook wel meevallen. Daarnaast staat overal dat die vrouw terug in de tijd gaat en echt als een tradwife moet gaan leven, maar dat doet ze helemaal niet: het gaat er juist alleen maar om dat ze dat huis wil ontvluchten en ze doet niks, behalve 1 keer een mislukt brood bakken. Ik zou ‘m overslaan.
Ik had ein-de-lijk een lekkere lees maand!
Lisa Loeb: deze heb ik geluisterd, goede keus want met mijn dyscalculie was ik denk ik afhaakt in de hoeveelheid cijfertjes. Ik vond het méga interessant en ontzettend leerzaam. Heb echt een paar keer met open mond zitten luisteren vol verbazing. Zou van mij lesstof of verplicht leesvoer op scholen mogen worden.
De Mergelland moorden: Ik had eindelijk gewoon weer zin om savonds veder te gaan lezen! Is dit het beste boek dat ik heb gelezen? Nee zeker niet, maar heb me echt vermaakt en dat ik niet kan wachten om verder te lezen maakte mij enorm blij. Ben nu in deel 2 bezig!
Anna Nooshin (datum klopt niet, maar toen ik ‘m uit had stond ‘ie nog niet op goodreads): in één dag gelezen en vond het echt heel verfrissend. Herkende veel emoties en gedachten van mezelf. Ik vond het stiekem best leuk om meer te lezen over haar relatie omdat ze die normaal redelijk privé houdt.
Anna DuBois: dit is een bekende zaak van Peter R. de Vries waar ik al veel van heb gelezen/geluisterd via true crime podcasts. Erg interessant en indrukwekkend om de kant van de partner te lezen.
En Freida, tja, zij is gewoon Freida. Leest lekker weg, altijd vermakelijk maar geen hoogstandjes. Toch altijd blij als ik weer een nieuw boek in de app zie.
Ik heb ongeveer 50 pagina’s van Yesteryear gelezen en vind er geen hol aan. Moet ik verder lezen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Heb het boek vandaag na 50 pagina’s van m’n ereader afgegooid en direct aan aan ander boek begonnen. Ben mezelf dankbaar… want het boek wat ik nu lees heb ik alweer bijna uit, omdat het zo leuk is.
Tegen je zin in een boek lezen is zonde van je tijd en vooral plezier!