Mocht iemand nog een leuk en spannend boek voor op het strand zoeken: ik heb net in twee dagen God of the woods gelezen en ik vind het een aanrader! Spannend boek over twee kinderen die een aantal jaar na elkaar verdwijnen uit een zomerkamp voor rijke families. Gaat steeds een beetje heen en weer in de tijd en het is gewoon spannend en prima geschreven. Een van de leukere page turners die ik de laatste maanden heb gelezen!
Ik vond dit ook een heerlijk vakantieboek!
Heb n.a.v. deze een ander boek van haar gelezen en dat vond ik dan weer niets.
Recente/ultieme online-bieb-favorieten die jullie kunnen aanraden? Ga bijna op vakantie, dus tijd om de e-reader vol te gooien!
@grace misschien koop ik de epub van The god of the woods, klinkt top
Ik kom eraan een moment
Vanilla - Ype Driessen
De lijst van mijn leven - Suzanne Grotenhuis
Het Geschenk - Gaea Schoeters
Egelskop - Teddy Tops
Reddend zwemmen - Rob van Essen
Alle moeders haten mij - Sarah Harman
Als bloed bevriest - Yrsa Sigurdadottir
De wetten van Alex - Myrthe van der Meer
De herinnerde soldaat - Anjet Daanje
De Onttoverden - Marie Vareille
Het gore lef - Sarah Arnolds
De kolonie - Annika Norlin
Trio - Johanna Hedman
@Briseis Nog een aanvulling met boeken waar ik benieuwd naar ben/erg zin in heb:
Nachtgids - Marjolijn van Heemstra
Je verdiende loon - Malu de Bont
Valse papieren - Valeria Luiselli
Chaotisch denken voor gevorderden - Abel van Gijlswijk
De grote schoonmaak - Rob van Essen
Kind van was - Olga Ravn
Koeman - Jan Wester
Leuke lijstjes. Best een aantal al gelezen, de rest ga ik opzoeken!
Aanvullingen:
Dorien Dijkhuis - Dezelfde maan
Rinske Bouwman - Korstmos
Christiane Ritter - Een vrouw in de poolnacht (als het je aanspreekt: 1934, een vrouw die haar man achterna reist om te overwinteren op Spitsbergen)
Nog niet gelezen, wel benieuwd naar:
Delphine Minoui - Badjens
Henk van Straten - Watermeloenman
Eva Meijer - Een woord voor
Marie Vareille - De onttoverden (o, deze was al genoemd, dan haar andere boek: Als alles gedoofd is)
Ik neem de boekentips van forummers altijd zeer serieus en heb deze net bij de bieb gehaald! Ben benieuwd.
Ik heb net experienced uit, aanrader! Gay Bridget Jones in 2026
Het einde duurt netttt iets te lang maar verder echt leuk boek
Kroegpraat heeft weer een zomerboekenaflevering! Ze hebben deze keer zelf de titels in de shownotes gezet. Nog niet geluisterd, maar ben wel benieuwd. Aantal heb ik gelezen en ben wel benieuwd wat ze erover zeggen, aantal ken ik maar nog niet gelezen en een paar helemaal onbekend.
Besproken/getipte boeken:
• Barbi Marković – Het laatste elftal
• Lidewey van Noord – De as komt eerst
• Patric Gagne – Sociopath
• Johann Hari – Wondermidel
• Thijs Launspach – Het is jullie zo gegund
• Rosa van Gool – Via Italia
• Alles van Malcolm Gladwell
• Steven Levitt en Stephen J. Dubner – Freakanomics
• Maarten Reijnders – Dit was niet de bedoeling
• Éric Chacour – Wat ik van je weet
• Akwaeke Emezi – De dood van Vivek Oji
• Bethan Roberts – Mijn politieman
• Splinter Chabot – Confettiregen
• Pepper Maria – Geboren, getogen, gebroken
• Linn Le Roux – Een vrouw in bed
• Allen Levi – Theo in Golden
• Caro Claire Burke – Yesteryear
• Nelio Biedermann – Lazar
• Caro Derkx – Mijn onwaarschijnlijke vriendschap met Emma Watson
• Stéphanie Hoogenberk – Wij vinden dat fijn
deze raad ik af!!! ik las m na narcis van judith fanto en die vond ik veel beter en vermakelijker (zelfde genre/thematiek ongeveer)
the death of vivek oji is wel heel goed ![]()
over welk boek gaat dit hahahahah
Waarom klinkt dit is als de feedback van je pretentieuze docent creatief schrijven op het hbo.
Ooooh dit herken ik zo van toen ik een boek schreef en er allemaal critici (aka mannen die geen recensent waren en/of zelf iets hadden geschreven) uit de woodworks kwamen met hun ongewenste mening over hoe en wat ik had geschreven. Het waren ook echt áltijd mannen zonder ook maar enige credits in het vakgebied.
Ja ik had dit ook en dan haalden ze vaak ‘hun hoogleraar’ aan (iemand van wie ze 30 jaar geleden college hadden gehad) als bewijs van dat iets wat ik schreef niet klopte. Ik moet hier nu toevallig aan denken omdat een van die mannen onlangs mijn e-mailadres bij mijn huidige werkgever heeft gebruikt om me eraan te herinneren dat ik nooit heb gereageerd op zijn e-mail en blogpost die hij indertijd aan me gewijd had op zijn website
(het boek is 11 jaar oud)
@issa hahaha oh vreselijk! Wat erg.
Volgens mij zijn dit ook een soort beroepszeikerds die er hun hobby van hebben gemaakt om vrouwen onderuit te halen, omdat ze het niet kunnen hebben dat wij slimmer en beter dan ze zijn.
Ja ik schrok er best van tbh
Het was ook zo’n blog over dat ‘ik het waarschijnlijk goed bedoelde maar niet helemaal goed begrepen had’. Je hebt als jonge vrouw je bek maar te houden hè
uhm hoezo droppen jullie allemaal zo casual dat jullie een boek geschreven hebben!! waarschijnlijk willen jullie anoniem blijven maar zo niet dan wil ik jullie boeken lezen!
Haha dat is inmiddels 12 jaar geleden en geen meesterwerk dus ik blijf liever anoniem. ![]()
Hahaha een saai wetenschappelijk boekje waar ik me amper iets van herinner! Bleek vooralsnog geen begin van literaire sterren carrière
de mail van de creepy man was ook eigenlijk voor het eerst in jaren dat ik er weer aan dacht. De enige reden dat mensen het hebben gelezen is als ze het voor hun studie moeten lezen of omdat ze het super slechte interview in de krant erover indertijd hebben gelezen. En mijn oma natuurlijk!!