Ik heb niet specifiek 1 favoriet en deze zijn hier al vaak besproken maar oa: I who have never known men, the vegetarian, nightbitch, boy parts, my year of rest and relaxation.
Misschien niet helemaal dit genre maar ik vond ‘ontevreden’ wel een aanrader!
Ik las laatst The Core of the Sun, was ook wel een leuk/interessant boek.
Over een alternatieve realiteit waarin een Finse vrouw die stiekem intelligent is (wat eigenlijk een reden is om gesteriliseerd te worden en ze dwangarbeid zou moeten doen), verslaafd is aan chilipepers.
Was niet per se een 5⭐️ boek, maar heeft me wel meer geïnteresseerd gemaakt in weird girl lit. Leuk dat het wat meer originele plots zijn vaak
haha wat is dan de categorie weird girl lit?? Hoe zou je dat dan omschrijven
Ik vond I who have never known men, the vegetarian en my year of rest and relaxation echt totaal andere boeken (die andere die je noemt heb ik niet gelezen)
Voor mij is het dit:
Maar vaak met een ondertoon van ongewenst gedrag en je niet aan maatschappelijke normen houden.
Ja, het zijn allemaal andere boeken maar het valt wel in die categorie. Maar het moet wel goed geschreven zijn dus bijv Sky Daddy vind ik luchtig vermaak dus dat telt voor mij niet. En ik zie vaak Tender is the Flesh en dat vind ik dus ook niet kloppen omdat de hoofdpersoon een man is.
Maar dat is mijn persoonlijke mening, het is geen categorie met een vaste definitie.
Oohh interessant, ik kende deze term ook niet! Ken je Miranda July (bijv the first bad man) toevallig? Dat valt denk ik ook wel in deze categorie, vond dat echt een top boek
Dank voor de tips. Aantal op mijn to read lijstje gezet (:
Ja die past daar inderdaad goed in!
Oh leuk! Ik voeg jouw favo’s ook toe aan m’n lijstje dan
Als je nog meer tips wilt is er een weird girl lit reddit, daar kijk ik vaak als ik inspiratie nodig heb! Het is r/weirdgirlliterature
Same!
Mijn favorieten zijn alles van Melissa Broder (Milkfed is echt geniaal), the Coin van Yasmin Zaher en al eerder hier genoemd maar onlangs Boring Asian Female gelezen en die vond ik ook echt 10/10
Zijn er hier ook Sarah J Maas fans die uitkijken naar de nieuwe ACOTAR boeken?
Ik heb zitten slapen op de Crescent City boeken, ben nu halverwege het tweede deel en holy shitballs waarom heb ik dit niet eerder gelezen! Nu al zin in het derde deel want heb een spoiler daarover gelezen ![]()
Jaaa toevallig vandaag nog gekeken wanneer de nieuwe delen uitkomen!
Crescent City 1 kwam ik niet doorheen en zit er al een tijdje tegenaan te hikken dat ik ze eigenlijk wel echt moet lezen voordat het nieuwe boek uitkomt. Toch weer een poging wagen!
En Fourth Wing lezers? Ik dacht dat deel 4 in oktober uitkwam maar dit blijkt een verzameling van 13 verhalen te zijn. Word er zo niet heel enthousiast van, maar misschien verrast het toch.
Crescent city vond ik zoo leuk! Ik ben vooral benieuwd naar het laatste deel van acotar wat ik januari uitkomt. Ik las ergens dat meer dan 900 pagina’s telt.
Oh wat grappig! Ik ben net over de helft met CC2, dus ongeveer even ver. Ben zooooo benieuwd naar de nieuwe acotar. We weten echt nog vrijwel niks behalve een release.
Ja ik lees ook Fourth Wing! Goed jaar voor ons met al die releases.
@Hacienda ik ben ook heel erg benieuwd. Heb het lang geleden gelezen dus ben opnieuw begonnen in ACOTAR en lees ondertussen ook Crescent City!
@Hedwig Ah zo leuk!! Boek drie blijkt echt een rollercoaster te zijn dus laten we tegen die tijd even van gedachten wisselen!!
Ik ben vandaag voor het eerst naar een Silent Book Club geweest en ik heb gewoon meer dan 200 pagina’s gelezen. Zo heerlijk. Moet zeggen dat het wel even duurde voor ik weer helemaal terug was in de echte wereld.
Ja leuk!!!
Ik had ook echt moeite met CC, maar boek 3 heb ik aan een stuk door uitgelezen! CC1 had ik echt moeite mee, en vanaf driekwart CC2 zat ik er weer helemaal in!
Merk wel dat ik echt wel weer zin heb om over acotar personages te lezen. Ben nu net From Blood and Ash aan het lezen en heb daar ook nog wel moeite mee merk ik.
Waren het allemaal mensen met fysieke boeken of ook wel met ereaders?