Je kan ook gewoon je ereader meenemen
Eerste boek in tijden dat boven de drie sterren uitkomt. Bijna weggelegd na 100 bladzijden omdat het zo traag start. Weet niet of er een strengere redacteur op had moeten zitten of dat de slome opbouw juist heel passend was.
Aanrader in ieder geval! Origineel verhaal over een vrouw die werkt als begraafplaatsbeheerder in Frankrijk.
Jaaa! Ik ben ter voorbereiding alles opnieuw aan het lezen haha. Heb ACOTAR al gehad, ben nu bij TOG 3 en daarna nog CC (heb alleen deel 1 eerder gelezen). Loop dus wel een beetje achter
maar wel heel leuk om na 10 jaar weer deze boeken te lezen. Ben heel benieuwd naar het laatste ACOTAR boek
Ja, ook ereaders!
Oh leuk om te horen dat deze zo een aanrader is. Ik heb hem al een paar keer aangeklikt op mijn ereader, en toch weer weggelegd op de een of andere manier (terwijl hij ook op goodreads goede beoordelingen krijgt).
Nice! Ga ik het ook een keer proberen in mijn stad, leuk dat het jou zo goed beviel!
Haha een ruime week later blijkt dit te kloppen. Ik vond deze week eindelijk een bakboekje dat ik al 2 jaar zocht, en een omnibus van de boekenreeks die ik als kind stukgelezen heb: Pitty naar kostschool van Enid Blyton.
Ik had alle delen, 2 uit de jaren '70 en 4 uit de jaren '90, en die moeten nog ergens op zolder liggen, maar wel in zeer gelezen staat. Ik was zo verzot op de serie.
Nu stuitte ik op een omnibus in nieuwstaat die mijn dochter kan gaan lezen. Ik ben benieuwd of zij de serie net zo leuk vindt als ik destijds. Ze is er nu nog iets te jong voor maar ik ga het eerst zelf herlezen.
![]()
Pitty! Die boekjes had mijn moeder ook en heb ik van haar gelezen. En De Dolle Tweeling, maar van beide series had ze niet de hele serie dus ik heb heel willekeurig een paar leerjaren gelezen en een paar niet. Grappig genoeg nooit de behoefte gehad als kind om die missende boekjes op te zoeken, het was gewoon goed ![]()
Ohh de dolle tweeling
daar heb ik ook zoveel plezier aan beleefd
Oooh ZO leuk!!! Ik heb deze echt verslonden vroeger, mijn moeder had ze allemaal bewaard uit haar kindertijd ![]()
@Ikbeneenkonijn echt typisch Harry Potter vond ik de magisterium serie van Holly Black. Ik heb de serie in 2020 gelezen en ik dacht echt van dit is precies Harry Potter. Dat was voordat ik kennis maakte met dat dat gewoon een genre was.
Nevermoor lijkt ook best wel op Harry Potter qua setting, maar dan wel op de eerste boeken. Het is voor een net wat jonger publiek, maar ik ken veel volwassenen die er ook van genoten hebben (incluis ikzelf).
Verder wil ik allemaal goede fantasy boeken tippen (verrader van Evalon
) maar dat is niet wat je zoekt.
Dan had jij denk ik deze reeks?
Ik had van deze reeks boek 1 en boek 6. Ik vind de covers zo nostalgisch. ![]()
Begin jaren '90 kwam er een nieuwe stijl:
Van die reeks heb ik boek 2 t/m 5. Als kind moest ik even schakelen toen Pitty er ineens heel anders uitzag.
Toen ik wat ouder was hoorde ik dat Pitty in de originele reeks (Malory Towers) Darryl heet, dat had ik ook niet verwacht.
Als kind las ik ook graag Floortje Bellefleur. Die heb ik allemaal bewaard voor mijn dochter, dat zijn hardcovers en ze zijn een stuk beter bewaard gebleven.
De Dolle Tweeling heb ik nooit gelezen, zou dat anno nu nog leuk zijn voor kinderen?
Ik denk dat Pitty en die redelijk vergelijkbaar zijn, dus als jij Pitty hebt herlezen en het leuk vindt voor je dochter dan verwacht ik dat De Dolle Tweeling dat ook wel is! Als ik het me goed herinner vond ik die zelf vroeger zelfs leuker dan Pitty.
Oh ja ik vond de Dolle tweeling ook zo leuk en de olijke tweeling ook
Jaaa! Geweldig. En dat moest ik heel voorzichtig lezen omdat alles bijna uit elkaar viel, haha. hopelijk beleeft je dochter er super veel plezier aan ![]()
Dit was echt mijn favoriete serie, heb bij mijn ouders nog een hele collectie liggen, maar weiger iets weg te doen, want vroeger ging elke boekenbon naar een nieuw boek ![]()
Klinkt goed bedankt! Ik ben voor nu net begonnen in The Magicians, maar ik ga zeker ook naar jouw tips kijken.
En De Drieling (Janneke, Ineke, en Marieke)!
Meerlingen waren een geliefd thema voor meisjesboeken haha
Ik kan deze boekjes gewoon nog RUIKEN.
Jaa deze heb ik ook allemaal verslónden vroeger