Het algemene boekentopic (Deel 1)

Wauw! Ik ga proberen 7 boeken te lezen, dat vond ik al heel wat :stuck_out_tongue: Lees je dan allemaal “normale” boeken? Of ook korte verhalen en graphic novels?

Ik heb niet echt een favoriet boek, maar van die lijst die je stuurt vond ik The Seven Husbands of Evelyn Hugo wel erg goed, telt dat ook? :stuck_out_tongue:

Ik ken dit boek voornamelijk omdat ik ooit een discussie hoorde over het voorzetsel. :nerd_face:

Persoon 1: ‘Het is moord in de moestuin.’
Persoon 2: ‘Nee, moord op de moestuin.’
Persoon 1: ‘Huh, maar dan klinkt het net of de moestuin vermoord wordt.’

Moet ik nog steeds een beetje om lachen.

Luisteren jullie wel eens naar Storytel Originals?

1 like

Ik vind het ook veel hoor haha, moet maar zien of het gaat lukken. Vorige keer had ik van de 12 boeken drie audioboeken die ik op de fiets naar werk luister en drie boeken van ong. 270-330 blz. De rest waren gewoon normale boeken. Dat was wel een uitzonderlijke goede maand hoor :yum: Ben nu al heel blij als ik 9 haal.

en ik vind van wel :joy: Thanks!

Hahaha :joy: Wist niet dat dat boek ook echt te koop was.

1 like

@Foucher Ik bedoelde edities van andere nieuwe boeken! Op dit moment heb ik ook nog een speciale editie van Wayward Son, Darkdawn en Starsight (tweede deel van Skyward) besteld staan bij Waterstones oepsss… :grimacing:

En ook nog Ninth house van Leigh Bardugo maar dat is tot nu toe alleen met de melding dat het gesigneerd is. Hopelijk is het ook een extra mooie editie!

1 like

De speciale Waterstones editie van Ninth House is deze:

(wel even op de link klikken, plaatje die er hier op het forum er bij staat is hem niet)

Als jij de signed editie hebt besteld, krijg je dus deze (ze hebben dat omgezet geloof ik). Ik wilde deze ook bestellen, maar had nu pas toegang tot een creditcard en helaas is Ninth House out of stock.

Starsight heb ik nog even over getwijfeld, ik denk dat ik maar opnieuw een creditcard moet aanvragen. Ooit gedaan, omdat ik het vervelend vind om anderen te moeten vragen en nooit meer iets van de aanvraag vernomen haha.

Darkdawn vind ik ook prachtig, maar ik heb de andere twee boeken in de US versie (ook doordat die UK hardbacks niet meer te verkrijgen zijn), daarom die ook maar niet… Ach, de US Darkdawn cover vind ik ook wel iets hebben haha.

Jaa die heb ik besteld inderdaad! Dat is wel tof dan. :smile:

Goed plan om nog eens naar een CC te kijken! Ik vind het in ieder geval altijd heel handig. Zeker als iets snel uitverkoopt. Starsight heeft ook echt zo’n mooie cover vind ik. :ok_hand:t2:

Helaas heb ik Nevernight dit jaar pas ontdekt dus ik heb nu twee matchende paperbacks en dan dadelijk zo’n mooie editie van Darkdawn haha. :roll_eyes: Een beetje jammer, maarja, misschiennnn worden de andere UK-edities ooit opnieuw gedrukt. Ik hoop het.

Jay is er wel mee bezig en hoopt geloof ik in augustus meer nieuws te hebben!

Ben benieuwd. Ik houd zijn Twitter altijd al in de gaten :grimacing:

Haha ben echt geneigd nu om al die edities te kopen aangezien het allemaal boeken zijn die ik wil lezen/hebben terwijl ik van geen een het eerste deel heb gelezen en van Leigh Bardugo alleen paperbacks heb :’)

Die zijkant van Waywarrd Son is wel echt prachtig! Zou hem bijna alsnog bestellen, maar kan nergens een mooie hardback van Carry On vinden en wil dan wel matchende edities :frowning:

Er komt mogelijk een hardcover editie van Carry On!

Ik vind die sprayed edges van Wayward Son zó leuk, maar ik heb Carry On nooit gelezen. Staat wel al jaren op mijn TBR, maar ik heb jaren terug Fangirl gelezen en ik sloeg de Simon Snow/Baz stukjes juist steeds over. :sweat_smile: Misschien maar eens een keer als audiobook proberen.

Ahh nu maak je het nog moeilijker haha! Voor mij precies hetzelfde, maar lees wel regelmatig dat mensen die de stukjes in Fangirl niet zo boeiend vonden Carry On wel leuk vonden.

Heb deze maand eigenlijk al teveel boekgeld uitgegeven, maar denk dat ik hem toch maar ga bestellen :stuck_out_tongue_closed_eyes: Heb vandaag nog deze gekocht;

Saga vind ik echt top en naar Lumberjanes was ik al jaren benieuwd. Waarom zijn comics zo duur though :sleepy:

1 like

Saga! :heart: Lumberjanes ben ik ook wel benieuwd naar.

Vind het wel jammer dat ze prijzig zijn inderdaad, gezien je er echt met een uurtje wel doorheen bent. Ik heb deze week ook weer twee graphic novels gelezen (voor The Reading Rush): Anne Frank’s Diary en The Prince and the Dressmaker. Allebei aanraders, die laatste was zo schattig!

Ja vooral omdat het zo snel leest vind ik het te duur. Je kan bijna 2 boeken ervan kopen waar je veeeel langer plezier aan hebt :grimacing:

Had net 3 boeken bij Waterstones in mn mandje gegooid, maar international delivery is 11 pond :scream: (daar kan ik ook een boek van kopen)

Ja, heb vanavond ook 10 pond betaald voor die exclusive editie van The Starless Sea (ik moest deze gewoon hebben!) en de Waterstones editie van The Subtle Knife. Heb de andere delen van His Dark Materials een tijdje terug in Amsterdam gekocht en toen kwam ik er thuis achter dat het exclusives zijn en ik het tweede deel dus alleen online via hun site kon bestellen. Ik moest dus wel, haha.

1 like

Ik heb net weer 2 boeken besteld, terwijl ik al aan mijn boekentaks voor deze maand zat… I have no willpower whatsoever

2 likes

Haha ja dan snap ik het. Ik heb nu een heel mandje met alle najaarpublicaties die ik zou willen, dan vind ik het wat minder zonde van de verzendkosten :yum:

Maar ga morgen eerst even kijken of je ze niet gewoon via Waterstones Amsterdam kan bestellen zonder verzendkosten :pray:t2:

Ik krijg ineens allemaal boeken opgestuurd en ik had zelf ook al veel bijgekocht de laatste tijd, dus omg. :scream: Deze maand kreeg ik opgestuurd:

• De stilte van de witte stad - Eva García Sáenz de Urturi (Spaanse thriller) (aan het lezen)
  • Wat we niet vertelden - Lara Prescott (roman) (gaat over de Russische roman Dokter Zhivago, geschreven door de Nobelprijswinnaar Boris Pasternak - twee vrouwelijke CIA-spionnen moesten dat boek in handen krijgen tijdens de Koude Oorlog zodat het ingezet kon worden als cultureel wapen, volgens mij door het te publiceren zodat de in Rusland omstreden Pasternak in aanmerking kon komen voor de Nobelprijs)
  • Een fatsoenlijke familie - Rosa Ventrella (roman)
  • Een goede daad - David Baldacci (thriller)
  • Dwaalspoor - Jorn Lier Horst (thriller)

Dus ik heb genoeg te lezen de komende tijd.

2 likes

Ik ben gezwichttt haha

image image image

image image image

Heb maar gelijk wat meer besteld aangezien ik de pre orders sowieso wou hebben en ik de verzendkosten dan wat minder zonde vind. Maar nu bookbuying ban :joy:

6 likes

Ik ben nu bezig in deze !

1 like