Het algemene boekentopic (Deel 1)

O hmm echt nul problemen mee gehad. Zat er eigenlijk meteen helemaal in. Vind haar schrijfstijl gewoon zo meeslepend! Ik zou het zeker een kans geven als ik jou was! :slight_smile:

1 like

Ik vond het bij De Geheime Geschiedenis ook best lastig inkomen, maar toen ik er eenmaal inzat was het wel echt de moeite waard. Dus ik zou er gewoon aan beginnen @Foucher, en even doorzetten als het in het begin wat moeite kost. Beetje zoals bij LOTR (dat duurde bij mij ruim een half boek, daarbij vergeleken zat ik heel snel in De Geheime Geschiedenis).
The Goldfinch pakte me wel vrijwel meteen trouwens. Twijfel heel erg of ik de film wil kijken, ben aan de ene kant heel erg benieuwd, maar aan de andere kant heb ik een beetje een allergie voor Ansel Elgort


1 like

Sadie van Courtney Summers vind ik een aanrader!

Spoiler geblurd:

OMG that ending. Ik zag 'm al aankomen, maar ballen/respect dat ze dat zo heeft doorgezet. Het einde maakt het hele verhaal realistischer - helaas.

1 like

The Woman in the Window - A.J. Finn
Into the Water - Paula Hawkins
Girl on the Train - Paula Hawkins
The Mother-in-Law - Sally Hepworth
The Lost Night - Andrea Bartz
The Wife Between Us - Greer Hendrix
The Favourite Sister - Jessica Knoll
Fractured - Catherine McKenzie
Dit vond ik allemaal lekkere wegleesthrillers. En ook alles van Liane Moriarty behalve Nine Perfect Strangers.

2 likes

Mijn preorder van The Rise of Kyoshi is eindelijk verzonden! :heart:

(Avatar: The Last Airbender gerelateerd, dus zal niet voor iedereen bekend in de oren klinken haha)

Ik heb weer wat boeken gelezen hoor! Ben ook nog op vakantie geweest dus dat heeft zeker geholpen, in 7 dagen 7 boeken uitgelezen haha.
image
Ik vond Educated wel goed maar niet helemaal de hype waard. Vond het soms net iets te langdradig geschreven ofzo.
Erotic stories voor Punjabi widows vond ik heel leuk!
De boeken van Jessica Knoll, The favorite sister en Luckiest girl alive, heb ik echt achter elkaar in een ruk uitgelezen. Heerlijke thrillers, maar een beetje een combinatie van een chicklit en een thriller ofzo!
The wives van Lauren Wiseberger was slecht (volgens mij heet dat boek iets met Lululemon in NL maar ik denk dat Lululemon daar in de UK een stokje voor heeft gestoken wellicht? haha)

Ik ben nu bezig in the Silent Patient, weer zo’n hype. Heb 'm bijna uit maar vond 'm mwah. Niet zo goed als ik me de boeken van bv Gillian Flyn herrinner.

Heb nog een boek van Murat Isik liggen waar ik echt in moet beginnen (maar niet op m’n e-reader dus is zo irritant met reizen haha). Verder ga ik Ordinary People lezen voor m’n boekenclub (is pas over 6 weken dus wil nog even wachten) en wil ik ook nog Daisy Jones and the Six lezen.

Iemand nog tips voor ‘literaire’ boeken? Heb nu dus veel thrillers/chicklits/easy reads gelezen op vakantie dus ben wel weer even klaar voor iets waarmee ik kan humble braggen in de metro (en ziet er beter uit op m’n Goodreads profiel JA ZO BEN IK)

4 likes

Graag voor- en nafoto’s als het kan! :heart: jouw boekenkast.

3 likes

Als je de mogelijkheid hebt: Daisy Jones & The Six is als audiobook echt top, heeft een full cast. Heb zelf het fysieke boek ook wel in huis, maar heb hem dus als audio ervaren! Weet niet of ik hem net zo goed zou vinden als ik hem zo zou lezen.

Jaa dit is mijn nieuwe favoriete genre, de ‘domestic thriller’. Ken Knoll niet dus ga maar eens iets van haar lezen.

Heb je Hersenschimmen en Een schitterend gebrek gelezen? Dat zijn wat meer literaire titels die meteen bij me opkomen. En wat recentere boeken betreft is De goede zoon misschien leuk?

Daarnaast zweer ik bij zo’n beetje alles van Murakami, voor zover dat literair is. In ieder geval niet ‘gĂȘnant’ om je in het openbaar mee te vertonen.

Thanks! Ja beide gelezen. Ik heb Nederlands gestudeerd dus heb de meeste ‘oude’ titels wel gelezen, maar niet zo veel boeken van de laatste 6 jaar.
Murakami moet ik inderdaad nog aan beginnen, bedankt voor de reminder! Ik hoor verschillende meningen over Murakami dus had het nog even uitgesteld haha.

1 like

Bij de bestverkochte boeken van Bookaroo zitten ook wel wat nieuwere literaire titels dus misschien kan je daar nog iets uit halen? Heb jij voor mij nog tips wat Nederlandse literatuur betreft? En veel plezier met Murakami ontdekken dan als je dat gaat doen! :slight_smile:

Ik heb ook Nederlands gestudeerd, maar mocht ik maar titels als Hersenschimmen en Een schitterend gebrek lezen destijds. Heb beide boeken wel gelezen overigens. Wij lazen praktisch alleen titels die minstens honderd jaar oud zijn, zoals Van den vos Reynaerde, Multatuli en Louis Couperus. Oftewel: jaloers!

Mogen het ook romans zijn of moet het echt literair zijn? (Ik weet nog steeds niet wanneer iets nou echt als literatuur bestempeld mag worden als het niet op de kaft staat. :grimacing:) Ik heb goede verhalen gehoord over De jongens van Nickel: https://www.goodreads.com/book/show/45914809-de-jongens-van-nickel (Ik krijg dit boek binnenkort zelf ook.) En ik vond Wat het hart verwoest van John Boyne prachtig: https://www.goodreads.com/book/show/35598549-wat-het-hart-verwoest Gaat over homoseksualiteit in Ierland.

En een tijdje geleden dat ik dit boek las, maar ik kon ook genieten van She Would Be King van Wayétu Moore, over het ontstaan van Liberia. Is wel magisch realisme, dus moet maar net je ding zijn denk ik.

–

Ik ben gisteren in Zout van de zee van Ruta Sepetys begonnen. Eindelijk, want die werd me hier al maanden geleden aangeraden. :nerd_face:

2 likes

Ze hebben het gehaald!

15 likes

Laat weten wat je van Zout van de Zee vindt! Staat echt al veel te lang op mijn TBR en op mijn lijst van boeken die ik wil kopen.

2 likes

Begin jij dan aan The Final Empire? :smirk:

Ah ja, ik heb die voor m’n lijst gelezen denk ik. Ik heb wel wat hedendaagse literatuur gelezen (afgestudeerd op moderne letterkunde). Onder andere Rachels rokje en Mystiek lichaam geloof ik. Maar voor m’n leeslijst op de middelbare moest ik er ook 20 lezen en ik bedoelde ook meer dat ik gewoon veel las omdat ik Nederlandse literatuur studeerde en dus heel erg bijbleef met alle moderne literatuur - Alleen ik woon dus ongeveer 5 jaar niet meer in Nederland dus het is moeilijk om bij te blijven (vandaar dat ik zei boeken van de laatste 6 jaar haha). Als mijn ouders niet van lezen hielden was bijvoorbeeld ook Murat Isik me helemaal ontgaan.

En thanks ook @Booklover voor de tips!

En ja, ik vind ook dat het zeker bij Engelstalige boeken nooit duidelijk is of het nou onder literatuur valt of niet. Maakt ook niet uit eigenlijk! Ik bedoelde ook meer ‘geen thrillers of chicklits of fantasy’.

1 like

Yes!!! :grin:

Oké, dat is al weer een stap verder in de goede richting. :joy:

1 like

Ah thanks voor het delen - Ik klikte door en las dit opiniestuk, best wel interessant.

2 likes