Het algemene boekentopic (Deel 1)

Blij dat eindelijk iemand mijn mening over ilja leonard pfeijfer (of hoe je dat ook schrijft) deelt. Ik vond la superba echt extreem seksistisch, vol goedkope cliché’s , en ook wat melig moraliserend. Eigenlijk gewoon de mannelijke variant van een stationsroman, maar dan met mooiere en betere zinnen. Maar als ik dat zeg, word ik vaak wat meewarig aangestaard. Zo van ’ ze snapt het niet’. Terwijl ik denk dat ik het best wel snap maar het gewoon wat heb gehad met oude witte mannen die hun vunzigheid als literatuur proberen te verkopen. Maar dat durf ik dan vaak niet meer te zeggen…

En voor de rest ben ik het helemaal eens met @Celeone, ‘wat het hart verwoest’ is echt een super boek

7 likes

Heb je deze column al eens gelezen van hem?

1 like

Ik stond echt ook op het punt om Grand Hotel Europa te kopen, tot ik nog even wat reviews op Goodreads ging checken en in een aantal daarvan werden wat seksscènes gequote waar ik echt niet vrolijk van werd. Als je de reviews daar doorspit dan zie je wel dat je in ieder geval niet de enige bent die hem seksistisch vindt! Ik sla ‘m ook over.

2 likes

Oehhhh wil ik ook!!

1 like

Ik ben Mythos aan het lezen en het is leuk geschreven, maar toch kom ik er niet helemaal ’ in’ ofzo. Misschien omdat het steeds een beetje losstaande verhalen zijn denk ik? Meer mensen die dit herkennen?

Oh en ondertussen ben ik ook bezig met On the road van Jack Kerouac, anderen die dit ook gelezen hebben? Ook hier kom ik nog niet helemaal in

2 likes

Ja dat van Mythos herken ik wel een beetje. Eenmaal je in een verhaal zit, is het alweer gedaan en komt er weer een ander verhaal. Maar dat is ook wel het opzet van zijn boek natuurlijk. Alsnog vond ik het ook wel een interessant en leuk geschreven boek, maar ik ben het wel met je eens.

De boeken van Madeline Miller (Lied voor Achilles, Circe) zijn trouwens aanraders als je Griekse mythologie leuk vindt en liever een boek leest waar maar één verhaal centraal staat (en waar er ook dieper wordt ingegaan op de personages).

3 likes

Ja vond ik ook bij Mythos. Maar ik heb dat wel vaker bij boeken over de Griekse Mythologie. Ik had dat vroeger bvb ook al bij die boeken van Anthony Horowitz (ik weet de naam niet meer), terwijl ik zijn andere boeken verslond. Misschien toch niet helemaal mijn ding:)

1 like

Ik heb ‘m gelezen! Heb er geloof ik vrij lang over gedaan omdat ‘ie inderdaad heel moeilijk inkomen is - en ik vraag me af of ik er ooit écht in zat. De schrijfstijl wen je later wel enigszins aan, maar het is echt zo’n boek waarop je achteraf trots kan zijn dat je ‘m hebt uitgelezen, haha. Heel veel mensen DNF’en het boek. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Mythos of on the road?:slight_smile:

@Riley Ik heb hem inderdaad nog niet gezien haha :stuck_out_tongue:

Ik heb net 4 boeken opgehaald en twijfel of ik nu in The Last Letter van Rebecca Yarros begin of Calamiteitenleer voor gevorderden ga herlezen. Die laatste vond ik destijds trouwens heel erg tof.

Zijn hier trouwens mensen die ook naar RARE gaan in september? (behalve @Booklover misschien)

Mag je wel opschieten :stuck_out_tongue: Ook omdat verlof verloopt, haha.

Oh sorry! On The Road haha.

1 like

Ik word er al gek van als ik op Goodreads op ‘more’ moet drukken bij ‘currently reading’ hahaha. Dat probeer ik dus ook te vermijden. :joy:

Haha, dat doe ik dus ook :stuck_out_tongue:

1 like

Weet iemand boeken die ongeveer hetzelfde zijn als de boeken van MJ Arlidge en Luke Delaney? Het liefst in het Engels.

Robert bryndza

Dankjewel! Ga ik lezen!

Ik ben nu op een kwart van Nimmernacht van Jay Kristoff en i loooove it :heart_eyes: Heb hierna Allerzielen van Deborah Harkness liggen. Iemand nog aanraders voor (urban) fantasy die niet YA is? Ik wil al maanden beginnen in Een lied van ijs en vuur maar kan me er niet toe zetten!

1 like




3 likes

Woow dankjewel!! Ik ga even uitzoeken of er NL vertalingen van deze boeken zijn :smiley:. Vind het Engels lezen zo veel lastiger.