Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik ben op zonvakantie dus heb ineens megaveel tijd om te lezen :star_struck: Gisteren Second Chance Summer gelezen. Op het einde liepen de tranen over mijn wangen terwijl ik aan het hotelzwembad zat. Echt een mooi boek!

Vandaag begonnen aan The Seven Husbands of Evelyn Hugo en hoewel ik pas 54 bladzijden heb gelezen vind ik het nu al top!

1 like

Ik ben volgens mij de enige die de luisterboeken van HP met Stephen Fry verschrikkelijk vind. Ik vind zijn stem echt niet prettig gewoon.

Nou, de komende 2 weken kan ik geen audiobooks luisteren op mijn werk, want 1 van mijn oortjes is stuk :cry: Nu worden ze opgestuurd om te kijken (en hopelijk hoef ik geen nieuwe, maar ben er bang voor), maar dat duurt dus minstens 2 weken.

@nightlife Second Chance Summer is mijn favo van Morgan :slightly_smiling_face:

1 like

De boeken van Simon Montefiore! Sashenka of De rode dageraad. Zijn onderdeel van zijn Moskou-trilogie maar dusdanig geschreven dat je zo ook apart kunt lezen!

1 like

Ik heb net The Last Letter van Rebecca Yarros uitgelezen en I’m not okay. Wat een heftig boek zeg :cry: Tranen met tuiten aan het einde. Snap helemaal wat een vriendin van mij deed aan het einde. Ik zet het even in een spoiler.

In het boek zit een tweeling en zij ging dus kijken of haar zoon nog ademde.

Nu Smut van Karina Halle herlezen. Even wat luchtigers.

Jaaa die is fantastisch!

@Briseis
Ik zou ook Pillars of the Earth van Ken Follet aanraden, over de middeleeuwen. Er zijn twee ā€œvervolgenā€, maar eigenlijk zijn ze volledig op zichzelfstaand en hoef je helemaal niet alle delen te lezen. Het speelt alleen in dezelfde stad maar dan steeds een paar honderd jaar later.

1 like

Klinkt goed! Ik overweeg ook om deze serie te gaan lezen. Heb er laatst een recensie over geluisterd in de Wat Ik Wou Dat Ik Wist podcast en zij was ook erg positief. Ik zie dat het eerste boek nu vrij goedkoop te krijgen is dus misschien koop ik 'm wel.

Ik lees nu Zolang Er Leven Is (2e dagboek van Hendrik Groen). Heel fijn boek weer. Hierna lees ik een ander boek van ā€˜Hendrik Groen’: Leven en Laten Leven.

1 like

Als je het geld kan missen zeker doen. Ik vind het, het zeker waard.

1 like

Ik ben begonnen in rebel of the sands. Meer mensen die deze hebben gelezen?

Oh en hebben mensen hier three dark crowns gelezen?

Ik heb Rebel of the Sands gelezen, maar vond hem niet zo heel bijzonder om eerlijk te zijn.

10% korting bij BookDepo. :sweat_smile:

3 likes

Heb je een kortingscode gebruikt?

Yesss, 10% korting voor Nederlandse kopers (NL10)! Of kom jij uit Belgiƫ? :sweat_smile:

Ah dankjewel, kon het op de site al niet vinden maar kom wel uit Nederland!

1 like

Onlangs uitgelezen:

• Alles wat er was van Hanna Bervoets, vond ik heel goed
  • Post voor Rus Ordelmans, bijzonder boek
  • Zijn bloedige plan, originele vertelling over een moord in 1869 op de Schotse Hooglanden

Nu aan het lezen:

• 1984, de klassieker, maar ik kom er een beetje traag doorheen

Nog op de to read-list:

• De avond is ongemak van Marieke Lucas Rijneveld
  • 1q84 Boek een van Murakami
    (deze twee boeken verlopen zaterdag, moet nog even kijken hoever ik kom)
  • Lieve Celine van Hanna Bervoets
  • Roxy van Esther Gerritsen
  • Kleine brandjes overal van Celeste Ng (zou ik liever in het Engels lezen, maar online bibliotheek biedt m alleen in NL aan)
  • Dit is een stad met veel te weinig moorden van Annie M.G. Schmidt, een soort bundel - erg benieuwd!

Hier ben ik me ook al maanden doorheen aan het worstelen, soms zit ik er wel ineens een paar hoofdstukken echt in, maar dan valt het weer dood en ben ik er weer helemaal uit. Lees dus elke keer maar een paar hoofdstukken en tussendoor andere boeken.

1984 is overigens echt een van mijn lievelingsboeken, lees hem nog steeds wel elk jaar een keer volgens mij.

1 like

Ik heb de twee boeken van Hendrik Groen uit (zolang er leven is + leven en laten leven). Beide erg leuk!
Ik heb de zeven zussen aangeschaft maar lees nu eerst 2 boeken uit waar ik nog in bezig was: de witte kamer en zondagskind.

1 like

Ik vond 1984 ook top en 1q84 ook maar matig. Deel 1 vond ik wel gaaf maar 2 en 3 vond ik maar saai. Echt een van de mindere Murakami’s.

1 like

Ik ben dus aan het luisteren naar het boek van Stephen Hawking van de antwoorden op de grote vragen. Maar ik snap er echt gewoon niks van. Misschien omdat ik het luister ipv lees maar ik zit af en toe te luisteren en denk dan na 30 minuten van ik snap misschien 4 minuten. Voel me echt dom nu :joy:

Ik heb net de tweede Elena Ferrante uit. Ik vond de eerste heel leuk, maar hier heb ik me echt door moeten worstelen. Soms las hij als een trein, en dan viel het weer stil en moest ik me er echt doorworstelen; uiteindelijk heb ik het een paar maanden laten liggen, en nu net de laatste 200 pagina’s uit. Hoewel ik hier weer hetzelfde gevoel bij had (soms veel te langdradig en uitgebreid) ben ik enthousiast geĆ«indigd. Dus nu twijfel ik om deel 3 te lezen. Wat vonden jullie van deze reeks?

Ik denk ook omdat je het luistert. De focus bij luisteren is minder dan bij lezen. Als je het zou luisteren en lezen tegelijk, zou je ook meer onthouden. ā€˜Moeilijke’ boeken luister ik zelden, vind ik zonde van mijn tijd, omdat ik ze toch wel een keer opnieuw moet lezen. Grappige, makkelijke, korte, soms wel hele slechte romans luister ik wel, zonde van mijn toch al schaarse leestijd dus tijdens sporten, schoonmaken, boodschappen kan het wel.

1 like