Het algemene boekentopic (Deel 1)

Wat? De cake of het boek?

Love je schoenen​:heart_eyes::heart_eyes: waar heb je ze gekocht? Die heb ik namelijk nog niet en ik spaar ze allemaal.

Hoeveel boeken hebben jullie dit jaar al gelezen? Ik zit nu op 21 boeken en vind dat al echt veel voor mijn doen. Zat normaal denk ik op 15 boeken in een jaar denk ik. Ben benieuwd naar jullie aantallen.

Helemaal mee eens. Uitgelezen, maar geen voldaan gevoel. Veeeeel gebeurtenissen maar verdomd weinig over het ‘hoe en waarom’ erachter.

1 like

Ben weer alle Harry Potters aan het herlezen, 1x per jaar lees ik ze allemaal. Zo fijn om me even helemaal te verliezen in die wereld <3

@Lakshmana wil je laten weten wat je ervan vond als je het uit hebt?

3 likes

59 geloof ik!

1 like

Ik zit nu op 51 maar zitten ook aantal luisterboeken bij.

1 like

ik vond hem ook tegenvallen, sommige verhaallijnen vond ik echt ongeloofwaardig. Jammer, de vorige twee vond ik wel goed.

33, maar een deel is voor mijn werk en er zitten ook een paar luisterboeken bij.

1 like

Het is vandaag Book Lovers Day hè! :stuck_out_tongue: Gefeliciteerd!

5 likes

Heeft iemand niet te moeilijke boekenaanraders (die het liefst ook op storytel staan)? Ik houd niet zo van te veel fantasy of nadruk op geschiedenis. Ik houd wel van romantische, spannende, dramatische en detectiveverhalen die makkelijk weglezen/luisteren! Boeken die ik bijvoorbeeld fijn vind zijn die van Linda van Rijn en Suzanne Vermeer, dat zijn echt vakantieboeken. Maar tips zijn echt super welkom :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Wow jullie lezen veel! Knap hoor. Ik vind het zelf jammer genoeg heel moeilijk om snel/veel boeken te lezen, omdat ik altijd een soort verwerkingsproces nodig heb als ik net een goed boek uit heb. Of soms wil ik gewoon een paar dagen nagenieten, erover nadenken of dingen opzoeken ofzo. En dan wil ik gewoon niet beginnen aan een ander boek totdat dat een beetje is overgewaaid. Maar misschien ben ik gewoon een emotioneel watje. :thinking: Dus bij mij staat de teller pas op 15 dit jaar.

1 like

Wowww achterlopen? Hoe? Jij leest gewoon 2 boeken per week of zo? Wat knap!

1 like

Ik lees nu Verlaten van Jane Harper. Ik ben op een derde maar vind het nu al heel goed. Leest lekker weg en is spannend en houdt je aandacht goed vast.

Kiki van Dijk? Valt in dezelfde categorie als Linda van Rijn en Suzanne Vermeer geloof ik. En misschien is Rosie Walsh iets voor je? https://www.goodreads.com/book/show/39716792-zeven-perfecte-dagen

@Karen_Walker Ik zit nu precies op de 30!

Ik heb gisteren ‘Wat we niet vertelden’ van Lara Prescott uitgelezen. Ik was er erg over te spreken en vond het zeer interessant doordat het eigenlijk een soort faction is. Ze heeft ook een opvallend fijne schrijfstijl, en dat terwijl ze heel veel wisselt in vertelvorm. Knap, want dat kan snel rommelig overkomen. Ze heeft:

• ik-perspectief
  • hij/zij-perspectief
  • wij-perspectief (!)
2 likes

@Celeone netjes! Ik gebruik Goodreads en een vriendin van me ook. We volgen alleen elkaar :nerd_face: en ik zag dat zij al op 35 zit. Ik vind het echt indrukwekkend.

Ik heb een poosje minder gelezen (geen zin, moe etc) maar heb het nu weer helemaal opgepakt gelukkig :smiley:

1 like

Ik ben heel benieuwd of het lukt! Misschien wel nu er meer regenachtige dagen aan zitten te komen :smile:

1 like

Oh zalig! Dan moet het lezen vast lukken. Jij bent toch ook diegene met die prachtige boekenkast?

1 like

94 nu :slight_smile:

Ik heb net Prinses in de polder geluisterd (van Astrid Harrewijn) en ook Maybe This Time (van Kasie West). Ben nu in Smut bezig en dan wil ik voorlopig zoveel mogelijk boeken voor RARE gaan lezen.

2 likes
  1. Het gaat echt snel dit jaar, vorig jaar was dit mijn totaal.

Ik heb The Seven Husbands of Evelyn Hugo uit en dit is echt een nieuwe favoriet. Was bang dat ik door de hype teveel zou verwachten, maar ik vloog er doorheen. Echt een aanrader! Daarnaast ook The Unexpected Everything uitgelezen wat gewoon een leuk zomerboek was voor tussendoor. Ben nu bezig in An Ember in the Ashes van Sabaa Tahir voor de NEWT readathon :slight_smile:

2 likes

Even ook een ander geluid, haha, ik heb dit jaar slechts 5 boeken gelezen tot nu toe. Héél weinig voor mijn doen, ik raakte vroeger wel aan 50+ over een volledig jaar, maar dit jaar vlot het niet. Ik krijg wel weer zin in lezen (en lezen in de herfst is heerlijk!), hopelijk kan ik de komende maanden nog wel wat boeken erdoor jagen.

Ik heb The Handmaid’s Tale uit, vond ik wel vlot lezen. En ik ben vandaag begonnen in The Pragmatic Programmer, non-fictie dus (zit al aan 12%!). Ik wil vandaag ook nog een fictie boek starten, maar ik ben er nog niet over uit welk 1.

En ik heb The Penelopiad (Margaret Atwood) en The Silence of the Girls (Pat Barker) gekocht gisteren. Ik wil ook nog heel graag Circe van Madeline Miller kopen. Valt het op dat ik aan een podcast ben begonnen over de klassieke oudheid? :joy: