Het algemene boekentopic (Deel 1)

Mooie cover inderdaad! Ik ben bij de order of the phoenix, maar ben het lezen ook al maanden aam het uitstellem omdat ik deze film het minst leuk vind en hij aardig dik is. Toch ga ik het ook maar weer oppakken denk ik

1 like

@Foucher @Paperclip Harry Potter. :heart:

–

Zout van de zee bijna uit inmiddels! Ik moet nog 50 pagina’s of zoiets, dus ik krijg het boek vandaag wel uit. Daarna beginnen in Een goede daad van David Baldacci.

3 likes

Hoe vind je Zout van de Zee?

Ik moet 'm denk ik uitlezen voor ik echt een goede mening kan vormen! Het boek leest makkelijk weg en ik vind de personages leuk, goede keuze ook om iemand als Alfred toe te voegen. Ik moet vaak best om hem lachen omdat het zo’n droeftoeter is. Ik weet niet of dat de bedoeling van zijn personage is, maar toch haha.

Aan de andere kant zijn de hoofdstukken zĂł kort en herhalend (je ziet dezelfde gebeurtenis vaak vanuit meerdere perspectieven) dat ik me ook een beetje afstandelijk voel of zo. Ik hou van korte hoofdstukken, maar hier zijn ze wel heel kort. Heb het idee dat ik sneller dingen vergeet daardoor.

Bijvoorbeeld dat Joana tegen Florian zei dat ze een moordenaar is, dat was ik alweer vergeten tegen de tijd dat ze het herhaalde. En het is me niet helemaal duidelijk in welke hoedanigheid August nou ‘echt’ is, in de zin van: welke handelingen zijn echt, welke niet? Na haar bekentenis doet hij in haar herinneringen nog steeds aardig en beschermend namelijk.

1 like

Dankje! Ik ga meteen kijken!

Ik ben echt jaloers op mensen die Harry Potter nog voor de eerste keer kunnen lezen :heart_eyes: Aan de andere kant zou ik misschien niet dezelfde connectie ermee krijgen als dat ik nu heb, dus misschien ook niet haha

Ik heb An Ember in the Ashes even omgewisseld voor Mannen Die Vrouwen Haten (Millenium 1). Heeft iemand deze gelezen? Ik weet tot nu toe nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden

3 likes

Die serie van Nicolas Flamel vond ik zo intens saai he.

Ik lees/luister op dit moment trouwens 4 boeken.

Ik ben in boek 3 gestrand en wil ze nog altijd kwijt, want nee, dit is mijn ding echt niet.

Ik drop deze even hier! :blush:.

6 likes

Ik wel, maar al een flinke tijd terug. Heb toen de hele trilogie verslonden in een vakantie. Ik vond/vind Lisbet Salander echt een geweldig personage. De boeken vond ik verder niet mindblowing, maar wel lekker weglezen.

Ik ben nu op pagina 200 en kom er al meer in! Vind alleen de manier van schrijven soms een beetje apart. Bij. een stuk wat ik net las waar er iets gebeurd vanuit het perspectief van Lisbeth. Daarma gaat een stuk over het voogd/curator systeem in Zweden. Alleen dit wordt dan niet geschreven vanuit haar perspectief, maar als een soort nieuwsartikel/wikipediapagina wat me weer een beetje uit het verhaal haalt. Het voelt unedited ofzo (weet even het Nederlandse woord niet).

Ik ben zo blij dat je dit zegt. Nu ben ik de alchemist aan het lezen en ik kom er echt nĂ­et doorheen. Dit boek ligt er al echt 3 maanden en elke keer lees ik een paar bladzijdes maar ik vind het echt niet leuk. Toch moet ik deze eerst uitlezen voordat ik aan iets anders kan beginnen

Echt uit nieuwsgierigheid, waarom mĂłet je dat boek eerst uitlezen? Ik heb altijd zoiets, er zijn zoveel mooie boeken teveel om allemaal te lezen, waarom zou ik mijn energie dan besteden aan een boek wat ik niks vind?

Ja goeie vraag hoor, het is meer een gevoel dat ik heb of iets dat in me zit dan iets dat ik rationeel kan beargumenteren.

Misschien beginnen met 2 boeken tegelijk te lezen? Kan je die ander op een gegeven moment vanzelf laten liggen? Hoeft niet hoor! Vind het gewoon zo zonde van al die andere mooie boeken :wink:
(Had hier thuis met vriend ook hele discussies over want hij las ook altijd ĂĄlle boeken uit, leuk of niet. Nu niet meer :joy:)

Oh dat is jammer, vond je het hele boek langdradig of bepaalde stukken? Ik vond boek 3 wel ietsje minder, qua verhaal, maar nog steeds fijn om te lezen.

Ja dat is wel een idee. Mijn ‘probleem’ is nu ook dat ik even geen nieuw boek heb klaarliggen, dus daardoor stopt het ook moeilijker

1 like

Nou, het zou me niet verbazen als het boek ook niet echt goed geredigeerd is. Hij begon met schrijven in 2001, naast zijn werk en onderzoek naar onder andere de moord op de Zweedse premier Olof Palme, en stierf in 2004. Drie van zijn boeken waren toen af of zo goed als af en geaccepteerd voor publicatie, maar ik kan me niet voorstellen dat hij al die rondes heeft gedaan, want 2001-2004 is echt kort voor zoveel boeken. En ja, je hebt veelschrijvers, maar die schrijven vaak fulltime en Larsson deed het ‘ernaast’. Ter vergelijking: ik heb over allebei mijn boeken bijna twee jaar gedaan (tweede is nog niet af, maar ik reken alvast door aangezien ik de planning al ken). En die van Larsson zijn nog veel dikker ook. Overigens vond ik zijn boeken fantastisch, maar ze zijn af en toe wel wat wollig ja.

Heb een beetje zitten rondlezen en zag dat alles inderdaad na zijn dood was gepubliceerd. Misschien dat er dan geen laatste edit ofzo over is gegaan? Zag dat hij zelf ook voor een tijdschrift schreef wat die manier van schrijven wel verklaard.

Ben inmiddels weer 100 blz verder en ben inmiddels ook van mening veranderd! Was gewoon even inkomen. Ik lees normaal eigenlijk geen thrillers, dus het kan ook gewoon eraan liggen dat ik dit genre niet gewend ben :slightly_smiling_face:

1 like

Heeft iemand hier de Cazalet kronieken van Elizabeth Jane Howard gelezen? Zag ze bij de boekhandel staan met als tekst ‘Voor de fans van Dowton Abbey’. Mis die serie nog steeds enorm dus ben benieuwd of deze boeken een beetje lekker weglezen.