Ik ben in boek 3 gestrand en wil ze nog altijd kwijt, want nee, dit is mijn ding echt niet.
Ik wel, maar al een flinke tijd terug. Heb toen de hele trilogie verslonden in een vakantie. Ik vond/vind Lisbet Salander echt een geweldig personage. De boeken vond ik verder niet mindblowing, maar wel lekker weglezen.
Ik ben nu op pagina 200 en kom er al meer in! Vind alleen de manier van schrijven soms een beetje apart. Bij. een stuk wat ik net las waar er iets gebeurd vanuit het perspectief van Lisbeth. Daarma gaat een stuk over het voogd/curator systeem in Zweden. Alleen dit wordt dan niet geschreven vanuit haar perspectief, maar als een soort nieuwsartikel/wikipediapagina wat me weer een beetje uit het verhaal haalt. Het voelt unedited ofzo (weet even het Nederlandse woord niet).
Ik ben zo blij dat je dit zegt. Nu ben ik de alchemist aan het lezen en ik kom er echt nĂet doorheen. Dit boek ligt er al echt 3 maanden en elke keer lees ik een paar bladzijdes maar ik vind het echt niet leuk. Toch moet ik deze eerst uitlezen voordat ik aan iets anders kan beginnen
Echt uit nieuwsgierigheid, waarom mĂłet je dat boek eerst uitlezen? Ik heb altijd zoiets, er zijn zoveel mooie boeken teveel om allemaal te lezen, waarom zou ik mijn energie dan besteden aan een boek wat ik niks vind?
Ja goeie vraag hoor, het is meer een gevoel dat ik heb of iets dat in me zit dan iets dat ik rationeel kan beargumenteren.
Misschien beginnen met 2 boeken tegelijk te lezen? Kan je die ander op een gegeven moment vanzelf laten liggen? Hoeft niet hoor! Vind het gewoon zo zonde van al die andere mooie boeken
(Had hier thuis met vriend ook hele discussies over want hij las ook altijd ĂĄlle boeken uit, leuk of niet. Nu niet meer )
Oh dat is jammer, vond je het hele boek langdradig of bepaalde stukken? Ik vond boek 3 wel ietsje minder, qua verhaal, maar nog steeds fijn om te lezen.
Ja dat is wel een idee. Mijn âprobleemâ is nu ook dat ik even geen nieuw boek heb klaarliggen, dus daardoor stopt het ook moeilijker
Nou, het zou me niet verbazen als het boek ook niet echt goed geredigeerd is. Hij begon met schrijven in 2001, naast zijn werk en onderzoek naar onder andere de moord op de Zweedse premier Olof Palme, en stierf in 2004. Drie van zijn boeken waren toen af of zo goed als af en geaccepteerd voor publicatie, maar ik kan me niet voorstellen dat hij al die rondes heeft gedaan, want 2001-2004 is echt kort voor zoveel boeken. En ja, je hebt veelschrijvers, maar die schrijven vaak fulltime en Larsson deed het âernaastâ. Ter vergelijking: ik heb over allebei mijn boeken bijna twee jaar gedaan (tweede is nog niet af, maar ik reken alvast door aangezien ik de planning al ken). En die van Larsson zijn nog veel dikker ook. Overigens vond ik zijn boeken fantastisch, maar ze zijn af en toe wel wat wollig ja.
Heb een beetje zitten rondlezen en zag dat alles inderdaad na zijn dood was gepubliceerd. Misschien dat er dan geen laatste edit ofzo over is gegaan? Zag dat hij zelf ook voor een tijdschrift schreef wat die manier van schrijven wel verklaard.
Ben inmiddels weer 100 blz verder en ben inmiddels ook van mening veranderd! Was gewoon even inkomen. Ik lees normaal eigenlijk geen thrillers, dus het kan ook gewoon eraan liggen dat ik dit genre niet gewend ben
Heeft iemand hier de Cazalet kronieken van Elizabeth Jane Howard gelezen? Zag ze bij de boekhandel staan met als tekst âVoor de fans van Dowton Abbeyâ. Mis die serie nog steeds enorm dus ben benieuwd of deze boeken een beetje lekker weglezen.
Ik vond ze geweldig. Gaat over een familie die je volgt door heel veel jaren heen. Denk vanaf WOI tot na WOII. Was in begin even wennen aan alle personages en trage tempo maar als je daar inzit is het heel ontspannen lezen. (Als je een Ereader hebt, ze zijn ook allemaal beschikbaar bij Kobo abonnement). En het heeft inderdaad wel wat weg van Downton Abbey, al is dit geen adellijk maar wel rijke familie.
O ja, sorry, dat was ik er vergeten bij te zeggen, dat ze na zijn dood zijn gepubliceerd. Ik vergeet soms dat dat geen algemene kennis is. Alsof iedereen zo thuis is in de thrillers.
Fijn dat het boek je nu beter bevalt!
â
Dat boek van Baldacci dat ik nu lees is tot nu toe best interessant, met een oud-soldaat die net uit de gevangenis komt (en daar onschuldig een celstraf uitzat). Ik heb er eigenlijk amper iets over gelezen, dus ben benieuwd naar het hoe en wat. Overigens ook de eerste keer dat ik iets van Baldacci lees.
Heeft iemand hier ervaring met een Amazon Prime abonnement om boeken te kunnen lezen op een Kindle?
Ah dat klinkt goed! Je kon je dus wel goed meeleven met de personages? Dat heb ik namelijk soms met dit soort boeken, dat er te veel een focus is op het beschrijven van gebeurtenissen en dat de personages je niet zoveel doen.
Niet met alle personages omdat ze nogal verschillend zijn en het zijn er ook best veel, vooral in het begin. Maar je leert ze wel allemaal kennen door de boeken heen en ook wel met ze meeleven.
Ik kwam er ook niet doorheen en heb de serie dus ook nooit uitgelezenm, haha.
Vandaag Saffierblauw weer eens geluisterd en ik hou nog steeds van deze trilogie <3 (Edelsteentrilogie). Het is best kinderlijk op zich, maar i lav deze serie.
Ah oké thanks denk dat ik me maar gewoon eens aan deel 1 ga wagen of heb jij toevallig nog meer aanraders in dit genre?