Ben nu op de helft en ik vind het echt heel interessant! Je krijgt nog een update als ik 'm uit heb, maar ik zou 'm zéker aanraden! Gister was ik bij een vriend en die had zijn andere boek liggen (are we smart enough to know how smart animals are) en die mocht ik lenen om hierna ook te lezen.
Kan even niet zo iets bedenken.
Wel een afrader, Belgravia van een van de schrijvers van Downton Abbey. Vond het een slap verhaaltje en alsof hij mee wilde liften op het succes van de tv-serie.
Oke bedankt, dan doe ik het inderdaad niet. Ik zag op de website ‘Amazon Prime members read for free’ dus ik dacht dat het misschien wel een goede deal is maar meh.
Ik vraag het voor m’n vader en die wil per se in het Nederlands lezen en ik kan voor hem niet echt goedkope ebooks vinden. Eigenlijk wil hij gewoon lid worden van de bibliotheek maar dat kan weer niet met een Kindle. Misschien koop ik dan wel een Kobo voor hem.
Super dankjewel! Ik heb hem gereserveerd bij de bieb, hopelijk kan ik hem snel ook lezen. Leest dit boek makkelijk of moet je je wel concentreren als je het leest? In zijn andere boek ben ik ook begonnen een tijdje terug (in het Engels), maar ik merkte wel dat als ik moe of rusteloos was dat ik de woorden dan niet zo goed opnam, dus ik heb die voor nu even weggelegd.
Hmm dat vind ik lastig want het zal voor iedereen anders zijn, maar ik vind 'm heel makkelijk lezen in elk geval!
Ik ga hier naartoe met een vriendin, ben benieuwd! (Ook gelijk het boek besteld, kon je bij het ticket toevoegen.)
Stoppen jullie soms ook abrupt met lezen (maakt niet uit waar je op de pagina bent) om de etymologie van een bepaald woord of meer achtergrondinformatie over een onderwerp op te zoeken? Vaak kan ik me nog wel bedwingen tot ik het hoofdstuk uit heb, maar soms ook niet. Ik was net aan een nieuw hoofdstuk begonnen en ben nu verdwaald op internet omdat ik heel kort achter elkaar de woorden ‘ricocheren’ en ‘gebottelde drank’ zag. Ricocheren ken ik denk ik eigenlijk alleen uit het Engels, volgens mij nooit eerder bewust in het Nederlands gezien. Ik moet ook gelijk aan het nummer van David Guetta denken trouwens – en ja, ik weet nu dat het woord uit het Frans komt. In ieder geval viel door dat woord ‘bottelen’ me ook extra op. En nu weet ik dus totaal niet meer wat ik gelezen heb verder.
@Briseis Heb jij dit ook weleens, gezien je achtergrond?
Geen idee waar je het over hebt . Grapje:
Ik doe het heel vaak. Ook in gesprekken, m’n collega’s lachen er al soms om . En ik vind het vooral superfijn als ik dingen kan linken aan andere dingen die ik las of zag. Zo staat er in dit boek (Women & Power) een schilderij van David Reniers dat ik in Wenen zag (ik herkende het, dus ik moest uiteraard opzoeken of het inderdaad in Wenen stond), volgde ik een vak over politiek waaraan ik moest denken (vandaar dat ik er “politics as public affairs” bijschreef, dat was 1 van de definities), bij Shakespeare denk ik meteen aan de datum 1616 (maar ik wist niet meer of dat zijn geboorte- of sterftedatum was, dus dat moest ik opzoeken), etc. Ik lees nu een boek waarin een quote staat van Jenny Holzer, die ik pas een paar weken geleden leerde kennen toen ik naar een tentoonstelling van haar werk ging in het Guggenheim in Bilbao (ik had nog nooit over haar gehoord). Dat vind ik dan echt de max. Ik heb haar dus opnieuw gegoogeld. Ik moet mezelf dan best bedwingen soms om niet helemaal in een web te duiken, want dan krijg ik helemaal niets gelezen.
Misschien is met een Kobo dat kobo abonnement wat voor hem?
Soms wel. Ligt er een beetje aan wat voor onderwerp het is. En soms vraag ik me af hoe het zit met dingen. Zo las ik pas The Last Letter en toen vroeg ik me iets af over een ziekte (doe het in een spoilertag, want ja, is best een spoiler).
Ik vroeg me daar af hoeveel kans een kind met de kinderkanersoort neuroblastoom heeft om te overleven als het stadium 4 bereikt heeft
Als het goed is krijg ik 1 deze dagen mijn oordopjes van mijn telefoon weer terug, dus dan kan ik eindelijk weer normaal een boek luisteren op mijn telefoon in plaats van elke keer een hele oude telefoon mee naar mijn werk te slepen.
Vanavond The Prisoner of Azkaban al weer uitgelezen. Morgen hopelijk beginnen aan The Goblet of Fire en daarna begin ik dus blanco haha
Ik heb de films wel meerdere malen gezien, dus volledig blanco kan ik ook niet zeggen, maar alsnog. Ik vermaak me wel echt prima (meer dan toen ik ze de eerste keer las), zit nu ook in de flow zoals gehoopt haha. Ik vond Harry Potter wel gewoon leuk, maar misschien word ik nog wel een echte Potterhead.
Ik ben weer helemaal verliefd op lezen en dat heb ik een hele tijd niet meer gehad. Echt dat je niet kan wachten op je boek op te pakken en nog meer verhalen te lezen. Nu heb ik dus ook booktubers opgezocht en wat zijn jullie suggesties?
Ik zou het ook leuk vinden om een paar mensen van hier te volgen op Goodreads. Hebben jullie een Goodreads account?
Ik weet niet van wat voor soort boeken je houdt, maar ik ben fan van Regan van Peruse Project. Zij leest vooral veel fantasy.
Ok, na mijn twijfelpost van laatst heb ik een nieuw account aangemaakt op Goodreads, vanaf 2019. Ik heb vrede gesloten met het idee dat daar aaaaalle boeken die ik al gelezen heb niet op staan. Denk ik. ik heb je ook toegevoegd!
Haha leuk! Vroeger kon je ook zelf boeken toevoegen dacht ik, maar geen idee of dat nog mogelijk is…
Oh ik bedoel dat ze dan niet op m’n read shelves staan.
Als je eerder gelezen boeken alsnog een rating geeft, dan staan ze gewoon bij read. Ik geloof dat ik dat zo gedaan heb toen ik mijn account een jaar of zes geleden maakte.
Yes, klopt inderdaad. Ik heb alleen zó veel boeken gelezen en ik ben echt te lui om die allemaal te gaan toevoegen. Dus ik ga proberen het gewoon bij te houden vanaf dit jaar.
Oh zooo ja snap ik, ben blij dat ik het al jaren bijhoud, ik ben te OCD om het niet achteraf allemaal in te vullen