Hmm dat vind ik lastig want het zal voor iedereen anders zijn, maar ik vind 'm heel makkelijk lezen in elk geval!
Ik ga hier naartoe met een vriendin, ben benieuwd! (Ook gelijk het boek besteld, kon je bij het ticket toevoegen.)
Stoppen jullie soms ook abrupt met lezen (maakt niet uit waar je op de pagina bent) om de etymologie van een bepaald woord of meer achtergrondinformatie over een onderwerp op te zoeken? Vaak kan ik me nog wel bedwingen tot ik het hoofdstuk uit heb, maar soms ook niet. Ik was net aan een nieuw hoofdstuk begonnen en ben nu verdwaald op internet omdat ik heel kort achter elkaar de woorden āricocherenā en āgebottelde drankā zag. Ricocheren ken ik denk ik eigenlijk alleen uit het Engels, volgens mij nooit eerder bewust in het Nederlands gezien. Ik moet ook gelijk aan het nummer van David Guetta denken trouwens ā en ja, ik weet nu dat het woord uit het Frans komt. In ieder geval viel door dat woord ābottelenā me ook extra op. En nu weet ik dus totaal niet meer wat ik gelezen heb verder. 
@Briseis Heb jij dit ook weleens, gezien je achtergrond?
Geen idee waar je het over hebt
. Grapje:
Ik doe het heel vaak. Ook in gesprekken, mān collegaās lachen er al soms om
. En ik vind het vooral superfijn als ik dingen kan linken aan andere dingen die ik las of zag. Zo staat er in dit boek (Women & Power) een schilderij van David Reniers dat ik in Wenen zag (ik herkende het, dus ik moest uiteraard opzoeken of het inderdaad in Wenen stond), volgde ik een vak over politiek waaraan ik moest denken (vandaar dat ik er āpolitics as public affairsā bijschreef, dat was 1 van de definities), bij Shakespeare denk ik meteen aan de datum 1616 (maar ik wist niet meer of dat zijn geboorte- of sterftedatum was, dus dat moest ik opzoeken), etc. Ik lees nu een boek waarin een quote staat van Jenny Holzer, die ik pas een paar weken geleden leerde kennen toen ik naar een tentoonstelling van haar werk ging in het Guggenheim in Bilbao (ik had nog nooit over haar gehoord). Dat vind ik dan echt de max. Ik heb haar dus opnieuw gegoogeld. Ik moet mezelf dan best bedwingen soms om niet helemaal in een web te duiken, want dan krijg ik helemaal niets gelezen.
Misschien is met een Kobo dat kobo abonnement wat voor hem?
Soms wel. Ligt er een beetje aan wat voor onderwerp het is. En soms vraag ik me af hoe het zit met dingen. Zo las ik pas The Last Letter en toen vroeg ik me iets af over een ziekte (doe het in een spoilertag, want ja, is best een spoiler).
Ik vroeg me daar af hoeveel kans een kind met de kinderkanersoort neuroblastoom heeft om te overleven als het stadium 4 bereikt heeft
Als het goed is krijg ik 1 deze dagen mijn oordopjes van mijn telefoon weer terug, dus dan kan ik eindelijk weer normaal een boek luisteren op mijn telefoon in plaats van elke keer een hele oude telefoon mee naar mijn werk te slepen.
Vanavond The Prisoner of Azkaban al weer uitgelezen. Morgen hopelijk beginnen aan The Goblet of Fire en daarna begin ik dus blanco haha
Ik heb de films wel meerdere malen gezien, dus volledig blanco kan ik ook niet zeggen, maar alsnog. Ik vermaak me wel echt prima (meer dan toen ik ze de eerste keer las), zit nu ook in de flow zoals gehoopt haha. Ik vond Harry Potter wel gewoon leuk, maar misschien word ik nog wel een echte Potterhead.
Ik ben weer helemaal verliefd op lezen en dat heb ik een hele tijd niet meer gehad. Echt dat je niet kan wachten op je boek op te pakken en nog meer verhalen te lezen. Nu heb ik dus ook booktubers opgezocht en wat zijn jullie suggesties?
Ik zou het ook leuk vinden om een paar mensen van hier te volgen op Goodreads. Hebben jullie een Goodreads account?
Ik weet niet van wat voor soort boeken je houdt, maar ik ben fan van Regan van Peruse Project. Zij leest vooral veel fantasy.
Ok, na mijn twijfelpost van laatst heb ik een nieuw account aangemaakt op Goodreads, vanaf 2019. Ik heb vrede gesloten met het idee dat daar aaaaalle boeken die ik al gelezen heb niet op staan. Denk ik.
ik heb je ook toegevoegd!
Haha leuk! Vroeger kon je ook zelf boeken toevoegen dacht ik, maar geen idee of dat nog mogelijk isā¦
Oh ik bedoel dat ze dan niet op mān read shelves staan. 
Als je eerder gelezen boeken alsnog een rating geeft, dan staan ze gewoon bij read. Ik geloof dat ik dat zo gedaan heb toen ik mijn account een jaar of zes geleden maakte.
Yes, klopt inderdaad. Ik heb alleen zó veel boeken gelezen en ik ben echt te lui om die allemaal te gaan toevoegen.
Dus ik ga proberen het gewoon bij te houden vanaf dit jaar.
Oh zooo ja snap ik, ben blij dat ik het al jaren bijhoud, ik ben te OCD om het niet achteraf allemaal in te vullen 
Wat leuk! Ik ben langzaam aan ook opnieuw verliefd aan het worden op lezen. Ik heb ook een aantal YA booktubers ontdekt en nu wil ik zoveel boeken tegelijk lezen haha. Ik weet niet van wat voor een boeken je houdt?
@Lakshmana ik heb (blijkbaar) in 2016 een goodreads account aangemaakt. Ik las vooral veel toen ik nog jonger dan 18 was en veel naar de bieb ging. Maar veel boeken kan ik me niet meer herinneren, vind het wel jammer dat ik geen overzicht heb van alle boeken die ik ooit gelezen heb haha
Haha ja ik moest (en moet steeds) me daar ook echt overheen zetten. Ben toen ik 6 was al begonnen met het lezen van volwassen boeken en ik heb zó veel gelezen. Dan wil ik het óf helemaal compleet (onmogelijk) of gewoon vanaf 2019 dan maar.
Thanks voor die youtube tip btw, had nog nooit boekfilmpjes gekeken maar zij is echt leuk!
Ja zoān overzicht lijkt me zo fijn! Maarja. 
En als het te donker wordt: āLumos!ā
@Foucher Stiekem jaloers dat je een soort van blanco begint.
@Charmander (en iedereen die me toe wil voegen) Link naar Goodreads
Ben er best actief.