Het algemene boekentopic (Deel 1)

De mensen die ik nog niet had toegevoegd. :smile:

Ik kijk best veel booktube. Peruseproject en Basically Britt vind ik ook heel leuk! Verder BooksandLala (vooral thrillers maar zij doet ook echt leuke/originele video concepten), Bookswithemily, Readbyzoe, A Clockwork Reader, Britanny the Bibliophile en Throneofpages. Ik vind reading vlogs echt chill op de achtergrond als ik schoonmaak ofzo, dus volg veel te veel booktubers :sweat_smile: Sabine’s Book Nook vind ik ook wel leuk en zij is ook Nederlands, maar filmt in het Engels.

Heb trouwens ook wat mensen op goodreads toegevoegd, mijne is https://www.goodreads.com/user/show/8800217-lonneke

1 like

Ik kijk ook veel BookTube!

• A Clockwork Reader
  • Hailey in Bookland
  • ReadbyZoe
  • Chelsea Palmer
  • Elliott Brooks
  • SuperSpaceChick
  • PeruseProject
  • Connor O’Brien
  • AbigailHaley
  • Aprilius Maximus
  • BooksandLala
  • Bookables
  • Basically Britt (NL)
  • Books Michelle (NL)
  • Sabine’s Book Nook (NL)
  • Brittany the Bibliophile
  • Becca and the Books
  • BookRoast
  • Merphy Naphier
  • KivoxEnder
  • Thoughts on Tomes

En nog wel meer, dit is even uit mijn hoofd :joy:

2 likes

Ik ben nog niet zooo bekend met booktubers, maar de personen die ik (sinds kort) volg zijn:

Readbyzoe
A clockwork reader
Hailey in bookland
Emmmabooks
Jessethereader
Booksandlala

2 likes

Leuk dat zo veel mensen hier goodreads hebben, dit is de mijne, ik ga weer wat mensen toevoegen. :slight_smile:

Ik ben nu halfweg De onsterfelijken (the immortalists) van Chloe Benjamin, tot nu toe bevalt het me wel. Het verhaal speelt zich af in de VS in de periode 1969 tot 2010 ongeveer. Ik merk dat ik het laatste jaar vaker grijp naar romans met die setting (zoals Paul Auster - 4321; Nathan Hill - The Nix). Als iemand nog aanrader heeft in dit genre?

Verder was ik ook begonnen in AJ Finn - De vrouw in het raam, maar die heb ik na 100 pagina’s voorlopig opzij gelegd. Het komt te traag op gang en de hoofdstukken zijn allemaal zo kort waardoor ik er niet bij betrokken geraak. Voorlopig vind ik de gossip rond de auteur meer entertainend dan het boek zelf ( Longread over Finn )
Hmm, deze post werd weer langer dan ik dacht

2 likes

Ik kijk ook (te) veel booktube haha, de meeste zijn al genoemd, maar voor wie ook van romance houdt, zijn dit aanraders:

Chelseadolling reads
Riley Marie
Chandler Ainsley

1 like

Heb vannacht The Silent Patient uitgelezen. Aanrader als je van thrillers houdt!

1 like

Ik kijk dus echt nooit Booktube, haha.

Nou, All Grown Up van Vi Keeland uitgelezen. Stiekem toch best een tegenvaller. Had weinig gevoel bij het boek en vond de personages ook matig. Nu twijfel ik of ik Black van T.L. Smith ga lezen of Sunshine and Bullets van Coralee June.

Ik heb ook een aantal van jullie toegevoegd!

Geen idee of ik het zo goed doe, maar dit is mijn Goodreads account.

Het zou echt niet goed voor me zijn als ik nóg meer tijd op youtube ga zitten (ik kijk al een show die per aflevering 4 uur duurt :see_no_evil:) dus ik ga niet alle booktubers bekijken. Maar superleuk, al die tips!

Ik was dus Girl In The Tower aan het lezen van Katherine Arden (LOVE die serie) maar had hem even onderbroken voor het boek van Frans de Waal, maar nu ik die uit heb zit ik weer helemaal in Arden’s serie en oohhh ik vind het zoooo tof. Heb het derde boek ook al liggen (Winter Of The Witch) en voor dáárna het boek over intelligentie van Frans de Waal en ook The Name Of The Wind van Patrick Rothfuss (hij komt o.a. wel eens voor in die show die ik kijk dus ik ben heel benieuwd naar zijn boeken).

3 likes

Ik heb in 1,5e week tijd de harry potter boeken opnieuw gelezen en ben nu echt in een zwart gat beland. Als iemand tips heeft voor boeken die fijn zijn om na hp te lezen hoor ik het graag!

Ik heb de boeken zelf nog niet gelezen, maar er is een naar het Engels vertaald boek (van oorsprong Frans) dat erg vergeleken wordt met het Harry Potter wereldje.

image

Ik geloof dat twee andere delen inmiddels ook al vertaald zijn.

EDIT: Als je op de link klikt is het gewoon de Engelstalige versie hoor. :sweat_smile:

3 likes

Je zou ook nog De verborgen universiteit van Nathalie Koch na HP kunnen lezen. Wel ietsie anders, stuk volwassener, maar zit magie in enzo :slight_smile: Ik vond boek 1 heel sterk, 2 heel apart en 3 moet ik nog steeds lezen, haha.

Ik moet nog 1 boek voor mijn reading challenge en dan heb ik hem gehaald :open_mouth:

3 likes

Rachel Burge - The Twisted Tree 7.5/10

Martha beschikt over een bijzondere gave en reist af naar het afgelegen huis van haar oma in Noorwegen, hopend dat haar oma hier meer van afweet. Eenmaal aangekomen treft zij het huis van haar geliefde grootmoeder anders aan dan verwacht. Deze korte YA roman is doorspekt met verwijzingen naar de Noordse mythologie.

Melissa Albert - The Hazel Wood 8/10
Het is voor Alice onduidelijk waarom zij met haar moeder altijd onderweg is en zij niet in contact mag komen met haar grootmoeder, een bijzondere vrouw die een cultstatus verwierf met een uitgebracht sprookjesboek. Nadat enkele ongewone gebeurtenissen zich hadden voltrokken in New York, is het voor Alice pas duidelijk waar haar moeder haar voor probeerde te behoeden.

Andrzej Sapkowski - The Last Wish 6.5/10
Geralt van Rivia is een witcher die beschikt over bijzondere gaven en wordt door allerlei mensen ingehuurd om korte metten te maken met monsters. De korte verhalen en normale romans, die geïnjecteerd zijn met het DNA van oude sprookjes, zijn razend populair, maar voor mij blijft het niet helemaal duidelijk waarom zoveel mensen deze arrogante en tikkeltje seksistische Legolas op steroïden in hun hart hebben gesloten. Misschien zijn de games hiervoor verantwoordelijk.

Ilja Leonard Pfeijffer – Grand Hotel Europa 8/10
Ik blijf nog even op de seksistische toer. Schrijver Ilja Leonard Pfeijffer voert zichzelf op als seksistisch personage dat in een verouderd hotel verslag doet van zijn relatie met kunsthistorica Cleo. In het hotel komt hij in aanraking met allerlei bijzondere personen die stamgasten zijn van het hotel. Zowel de gebeurtenissen in het hotel als Pfeijffers reizen met Cleo in betere tijden staan symbool voor de veranderingen in Europa op het gebied van politiek en massatoerisme.

Hoewel ik moeite had met de seksistische tekstpassages, moet ik wel zeggen dat het boek verder erg goed is geschreven. Jammer dat prachtige proza wordt afgewisseld ontzettend plat taalgebruik. Dit doet echt afbreuk aan de roman die verder van zeer hoge kwaliteit is.

2 likes

Edge of Eternity, het laatste deel van de Century Trilogy van Ken Follet speelt rond die tijd.
De twee eerdere boeken gaan over de eerste en de tweede wereldoorlog. Centraal staan een aantal families uit America, Rusland, Duitsland en Groot Brittanië. Ik vond het erg interessant om eens vanuit dat perspectief de ontwikkelingen in de afgelopen eeuw te bekijken!

1 like

Mijn vrienden en familie hebben dit naar me doorgestuurd… Ik ga echt teveel heimwee hebben (Wat ben ik toch een watje)… Maar wellicht iets voor jullie?

4 likes

Sorry ik heb al een baan aangeboden gekregen om te werken bij Flourish and Blotts in Diagon Alley. :unamused:

4 likes

Oh ik wil eigenlijk ook gewoon reageren…
Heb al een brief gemaakt maar ben bang voor heimwee… Mijn familie gaat me bezoeken en heeft me proberen over te halen de brief te versturen.
Supergoed dat je een brief geschreven hebt!!! Als ik het iemand anders het gun ben jij het wel :heart:
Als je opleiding en je huidige werk dit horen hebben ze er wellicht begrip voor. Zo’n mooie kans voor een booklover

3 likes

@Charmander Ga Red, white and royal blue lezen!! :heart_eyes: Ik heb het nu al uit haha. Gistermiddag begonnen en vandaag in één ruk de overige 250 pagina’s gelezen. Ik ben nooit zo van de new adult/volwassen romantische boeken (ik vind seksscènes heel cringy altijd haha) en meer van fantasy, maar dit vond ik echt fantastisch. Je krijgt er helemaal blije gevoelens van, en er zit ook nog echt een verhaal in. Ik snap de hype dus helemaal :ok_hand:t2:

Edit: nu door naar het lezen van de volgende hype: Sorcery of Thorns :grimacing:

1 like

Ah, ik ben ook in Sorcery of Thorns bezig! Of nou ja, ligt door Harry Potter nu wel een beetje te verstoffen.