Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik vind Sorcery of Thorns niet echt een hype? Ik zie hem zelden. Ben wel benieuwd naar dat boek, maar alleen romantische boeken komende maand.

Ik lees nu Sunshine and Bullets en ben super geïntrigeerd door dit boek.

Bij de booktubers die ik kijk heb ik het echt overal voorbij zien komen de laatste maanden. Iedere keer dacht ik: ik moet er nu echttt ook aan gaan beginnen. Waarschijnlijk dus een verschil tussen wie we volgen!

Hahaha dit boek, bijna hardop gelachen om hoe geil hij zichzelf vindt
Heb ook Narcissus van zijn broertje gelezen en dat is van hetzelfde laken een pak
Ach, wel vermakelijk en leest snel weg

1 like

Ah, ik volg geen BookTubers, dus dat zal het zijn :slight_smile:

Jaaa dat is echt een fijn boek, geniet ervan! Moest echt lachen om je beschrijving

1 like

Dankje voor je review!! Wilde vandaag toch vandaag een boekenbestelling doen bij de blauwe bol dus die gaat ook gelijk mijn mandje in. Wel jammer dat de meeste Engelse boeken wel een langere levertijd hebben. Dit boek ga ik sowieso als een van de eerste lezen, ben nu zo benieuwd haha en ben normaal ook echt niet van de romantische verhalen

1 like

Heeft hier iemand toevallig de serie van The Cruel Prince gelezen?

Door het forum heb ik net in mijn berging mijn Harry Potter boeken opgezocht. Deel 7 had ik nooit gelezen, heel zonde. Ik wil alles weer van begin af aan gaan lezen. Ik twijfel nu alleen of ik eerst De Zeven Zussen ga uitlezen of direct begin met HP…

Ja, sommige boeken zijn er lekker snel, maar deze helaas niet inderdaad. Ik ben ook wel zeer benieuwd wat je vindt. :ok_hand:t2:

The cruel prince heb ik trouwens ook gelezen. Als je echt van typische YA-fantasy houdt (zoals alles van Sarah J Maas) dan is het echt heel leuk. Ik vond boek 1 fantastisch en boek 2 matig, maar ik weet niet precies waarom. De rest van de wereld leek boek 2 namelijk fantastisch te vinden haha. Ik kwam er maar moeilijk doorheen. Maaar zeker wel een aanrader om te proberen!

1 like

Ik heb twee nieuwe boeken binnen: Zondagskind en de Witte Kamer. Perfect op deze druiligere zondag. Dus even een keuze maken en dan met thee de bank op😏

4 likes

Ik alleen deel 1 (als je die van Holly Black bedoelt), maar vond boek 1 vreselijk. Boek 2 schijnt beter te zijn.

@Dragoste Ik hou van SJM (wel vooral ACOTAR), maar ik vond The Cruel Prince vreselijk :stuck_out_tongue:

1 like

Ik heb inmiddels de eerste 3 hoofdstukken gelezen. Ik baal een beetje dat ik rond 3 uuur weg moet en pas om 9 uur weer thuiskom :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Ik vind hem al een stuk leuker dan haar vorige boek (An Enchantment of Ravens, wat een teleurstelling was dat)! Ben wel benieuwd hoe het verder gaat, maar heb hem niet meer gepakt sinds ik de drift kreeg om HP te gaan lezen. :joy:

Ik kan overigens aan boek vijf beginnen!

1 like

Ja echt. Ik wissel weer af tussen Storytel en mijn fysieke boek. Ideaal!

Haha dat kan ook inderdaad! Ze zijn in ieder geval qua genre/stijl wel erg gelijk, maar moet zeggen dat ik boek 2 dus al kutter vond. :grimacing:

ACOTAR staat ook op mijn to-read lijstje (net als te veel andere boeken haha). Dus jij raadt deze serie aan? Net als Throne of Glass?

Gezien het er op lijkt dat ik eindelijk eens alle Harry Potter boeken lees én er een 10 euro couponscode is op Engelstalige boeken bij Bol, mocht ik van mezelf deze twee bestellen:

image

Ik heb ze echt al zo vaak in de handen gehad in de boekwinkel, nu ik ze daadwerkelijk lees mag het. :sweat_smile: Tweede komt later wel, deze waren goedkoper.

9 likes

Ik wacht ook op deel 4, het was vorig jaar zo’n teleurstelling toen ik ontdekte dat er niet elk jaar 1 uit zou komen :sweat_smile:

1 like

@Booklover Eens met Booklover haha. ACOTAR is ook mijn favoriet, maar TOG is ook zeker wel goed.

2 likes

Oohh door jullie kom ik voor de zoveelste keer in de verleiding om die geïllustreerde versies te kopen. :sweat_smile:

Net deel twee van Katherine Arden’s Winternight Trilogy uitgelezen en mijn chyerti (haha) wat ben ik verliefd op die boeken. Morgen in de derde (en laatste :cry:) beginnen.

1 like