Hahaha ik had al dit soort ergernissen ook maar bedacht me ook regelmatig: Harry is echt… 14 ofzo. En heeft zo. veel. shit meegemaakt. Cut him some slack.
Hahaha 
Ik vind boek 5 echt een heerlijk boek, maar Harry is inderdaad echt zo’n irritant pubertje in dat deel. Teen angst tot de max 

Ik kan me echt niet storen aan de teen angst van Harry. We hebben/hadden allemaal dit soort gedachtes tijdens de pubertijd en ons leven was waarschijnlijk 10 miljoen keer simpeler. Het is misschien niet het leukste om uit zijn perspectief te lezen, maar vind het juist wel leuk dat hij niet zo een typische perfecte YA held is 
Ik ben net begonnen aan Harry Potter and the Philosopher’s stone en heb nu echt zin in een Harry Potter filmmarathon 
Ik kom even biechten dat ik nog nooit een Harry Potter boek heb gelezen, volgens mij mis ik wat haha
Dit heb ik ook, haha. En toch vind ik boek 5 wel 1 van de leuksten.
Net in The Winter Of The Witch begonnen en ik ben #boos 
Solovey 
Ik voel je pijn! 
Jaaa ik wil bijna niet verderlezen uit protest.
Ik snap je helemaal haha, maar wel doen! Vind de hele trilogie heel goed! 
Ik ben ook heel laat hoor haha, maar ik maak ze dit jaar eindelijk af! Heb je de films wel gezien?
Deze post triggert deze vraag: wie heeft hier weleens een serie niet verder gelezen uit boosheid?
Bij mij was dat Karin Slaughter. Maar ik ga binnenkort toch weer eens verder, na een jaar of vijf of zo.
Hmm niet echt boosheid, maar ik ben na boek 7 ofzo gestopt met Wheel Of Time omdat ik dacht jaja nu weet ik wel dat Nynaeve aan d’r vlecht rukt als ze boos is.
En nog meer van zulke ergernissen. Terwijl ik het opzich een gave reeks vond.
Jaa die heb ik zeker gezien! Ik denk dat ik daarom ook nooit aan de boeken begonnen ben, ik weet toch ongeveer waar ze over gaan. (Ook al kun je een boek en verfilming niet vergelijken natuurlijk)
Als je de films leuk vond, zou ik ze eens een kans geven (als je wil natuurlijk)! Het klopt wel wat je zegt hoor, maar ik merk nu ik verder lees wel dat je toch veel details mist of dat ze stukjes überhaupt niet in de films hebben zitten. Ik vind het heel leuk om nu meer achtergrondinformatie te hebben. 
Jaa, misschien moet ik ze eens een kans geven haha. Maar ja, zoveel boeken, zo weinig tijd (en geld
).
Ik ook. Ik heb wel ebooks, maar ik wil de ekte boeken lezen als ik een keer op vakantie ga. Harry Potter is te leuk voor ‘eventjes tussendoor lezen’.
In Harry Potter and the Sacred Text (een podcast en een aanrader voor mensen die 'm nog niet kennen!) zeggen ze over boek 5 ook uiteindelijk dat Harry wss gewon aan een vorm van PTSS ofzo leidt na alle shit die hij heeft meegemaakt en daardoor verandert in CAPSLOCK HARRY die alleen maar schreeuwt en kut doet. Niet dat dat het volledig goed praat maar het is ook ergens wel begrijpelijk.
Het is absoluut te begrijpen, maar dat maakt het niet minder irritant.
Maar ik hou dat inderdaad wel in mijn achterhoofd.
door al dat ge -Harry Potter hier met ik me heel erg inhouden om de boeken ook niet opnieuw te lezen. Maar dat mag ik van mezelf echt niet doen, want dan doe ik de komende anderhalve week ook écht niets anders meer (laatste keer had ik ze stiekem zelfs in pdf op mijn werk open staan om verder te lezen
)
Anywayzzzzz, een schrijver die ik heel erg leuk vind en veel te weinig over hoor: Charles Lewinsky. Nu aan m’n vierde boek van hem bezig, alle vier heel erg verschillend, maar echt heel goed.
Als het vervelend wordt dat ik momenteel best veel over HP praat, moeten jullie het ook aangeven hoor! Ik loop natuurlijk zo’n twintig jaar achter, in tegenstelling tot de meesten van jullie haha.