Het algemene boekentopic (Deel 1)

Wie is die blauwe? :scream: Of is dat Nearly Headless Nick/Haast Onthoofde Henk?

Heeft iemand hier weleens een boek van Baldacci gelezen? Ik lees nu dus voor het eerst iets van hem en ben heel benieuwd of sommige elementen in dialoog echt bij zijn schrijfstijl horen of dat hij die keuzes maakte vanwege de setting.

En tof dat je mijn boek hebt @VanderWoodsen :blush:

1 like

Die geĆÆllustreerde versies van Harry Potter :heart:

Deel 1 is uit! Net mijn huis schoongemaakt en ik hoef 5 uur pas weg dus ik kan nog een paar uur lezen in deel 2 :star_struck:

2 likes

Uuugh, Harry. :unamused:

Soort van spoiler Harry Potter boek vijf

His father had not been a prefect either. All at once the party seemed much more enjoyable; he loaded up his plate, feeling doubly fond of everyone in the room.

Wees toch eens niet zo’n misgunner, niet alles draait om jou. Ron heeft ook even een moment of glory hoor. Maar nu hij zich bedenkt dat James ook geen prefect was, dan is het prima. :upside_down_face:

3 likes

Hahaha ik had al dit soort ergernissen ook maar bedacht me ook regelmatig: Harry is echt… 14 ofzo. En heeft zo. veel. shit meegemaakt. Cut him some slack.

2 likes

Hahaha :joy:

Ik vind boek 5 echt een heerlijk boek, maar Harry is inderdaad echt zo’n irritant pubertje in dat deel. Teen angst tot de max :joy:

2 likes

:joy:

Ik kan me echt niet storen aan de teen angst van Harry. We hebben/hadden allemaal dit soort gedachtes tijdens de pubertijd en ons leven was waarschijnlijk 10 miljoen keer simpeler. Het is misschien niet het leukste om uit zijn perspectief te lezen, maar vind het juist wel leuk dat hij niet zo een typische perfecte YA held is :yum:

Ik ben net begonnen aan Harry Potter and the Philosopher’s stone en heb nu echt zin in een Harry Potter filmmarathon :heart_eyes:

Ik kom even biechten dat ik nog nooit een Harry Potter boek heb gelezen, volgens mij mis ik wat haha

1 like

Dit heb ik ook, haha. En toch vind ik boek 5 wel 1 van de leuksten.

1 like

Net in The Winter Of The Witch begonnen en ik ben #boos :rage:

Solovey :cry:

1 like

Ik voel je pijn! :sob:

Jaaa ik wil bijna niet verderlezen uit protest.

Ik snap je helemaal haha, maar wel doen! Vind de hele trilogie heel goed! :heart:

1 like

Ik ben ook heel laat hoor haha, maar ik maak ze dit jaar eindelijk af! Heb je de films wel gezien?

Deze post triggert deze vraag: wie heeft hier weleens een serie niet verder gelezen uit boosheid?

:raising_hand_woman:t3: Bij mij was dat Karin Slaughter. Maar ik ga binnenkort toch weer eens verder, na een jaar of vijf of zo.

1 like

Hmm niet echt boosheid, maar ik ben na boek 7 ofzo gestopt met Wheel Of Time omdat ik dacht jaja nu weet ik wel dat Nynaeve aan d’r vlecht rukt als ze boos is. :roll_eyes: En nog meer van zulke ergernissen. Terwijl ik het opzich een gave reeks vond.

1 like

Jaa die heb ik zeker gezien! Ik denk dat ik daarom ook nooit aan de boeken begonnen ben, ik weet toch ongeveer waar ze over gaan. (Ook al kun je een boek en verfilming niet vergelijken natuurlijk)

Als je de films leuk vond, zou ik ze eens een kans geven (als je wil natuurlijk)! Het klopt wel wat je zegt hoor, maar ik merk nu ik verder lees wel dat je toch veel details mist of dat ze stukjes überhaupt niet in de films hebben zitten. Ik vind het heel leuk om nu meer achtergrondinformatie te hebben. :smile:

Jaa, misschien moet ik ze eens een kans geven haha. Maar ja, zoveel boeken, zo weinig tijd (en geld :joy:).

Ik ook. Ik heb wel ebooks, maar ik wil de ekte boeken lezen als ik een keer op vakantie ga. Harry Potter is te leuk voor ā€˜eventjes tussendoor lezen’.

1 like