In Harry Potter and the Sacred Text (een podcast en een aanrader voor mensen die 'm nog niet kennen!) zeggen ze over boek 5 ook uiteindelijk dat Harry wss gewon aan een vorm van PTSS ofzo leidt na alle shit die hij heeft meegemaakt en daardoor verandert in CAPSLOCK HARRY die alleen maar schreeuwt en kut doet. Niet dat dat het volledig goed praat maar het is ook ergens wel begrijpelijk.
Het is absoluut te begrijpen, maar dat maakt het niet minder irritant. Maar ik hou dat inderdaad wel in mijn achterhoofd.
door al dat ge -Harry Potter hier met ik me heel erg inhouden om de boeken ook niet opnieuw te lezen. Maar dat mag ik van mezelf echt niet doen, want dan doe ik de komende anderhalve week ook Ʃcht niets anders meer (laatste keer had ik ze stiekem zelfs in pdf op mijn werk open staan om verder te lezen )
Anywayzzzzz, een schrijver die ik heel erg leuk vind en veel te weinig over hoor: Charles Lewinsky. Nu aan mān vierde boek van hem bezig, alle vier heel erg verschillend, maar echt heel goed.
Als het vervelend wordt dat ik momenteel best veel over HP praat, moeten jullie het ook aangeven hoor! Ik loop natuurlijk zoān twintig jaar achter, in tegenstelling tot de meesten van jullie haha.
OkƩ okƩ, als iemand anders er anders over denkt hoor ik het ook graag!
Ik ben bijna op de helft van boek vijf, vind deze ook erg leuk moet ik zeggen! Ik had andere verwachtingen, gezien ik gelezen had dat veel mensen dit het minste/meest langdradige deel vonden.
Ik hoor bijā¦
- Gryffindor
- Ravenclaw
- Hufflepuff
- Slytherin
0 stemmers
Mijn gevoel zegt bij mij Ravenclaw, maar ik denk dat ik ook een Hufflepuff zou kunnen zijn⦠Ik heb weleens Hogwarts House testen gedaan (onder andere die van Pottermore) en ik krijg vrijwel altijd Ravenclaw.
Ik krijg uit testen standaard Hufflepuf of Ravenclaw. Dus ik ben wel gewoon een Huffleclaw of een Ravenpuf. Maar ergens vind ik mezelf ook wel een Slytherin? Ik herken me in elk geval niet in Gryffindor.
Pas trouwens mijn eigen personages ingedeeld in HP-houses, was best grappig om te doen
Ik ga volgende maand trouwens naar Londen en daar schijn je aan te komen op Kingās Cross met de Eurostar. Ben benieuwd haha. 1 van de meiden met wie ik ga is helemaal HP-fan, heeft zelfs het deatheaters mark op haar arm getatoeĆ«erd.
Foto hoef ik toch niet. Maar dat zei iemand anders ook al. Maar neem aan dat je wel ergens door kan lopen ofzo
Als in: ergens door het station om er te komen, niet door de muur (zou wel leuk zijn, ontdekken dat ik ook een heks ben
)
Volgens mij komt de Eurostarr in een ander deel van het station aan. Het St. Pancrass deel terwijl het karretje (en winkeltje Ʃn heel veel toeristen) in het Kings Cross deel van het station staat. Als ik het goed heb onthouden moet je ook buiten om, weg over om bij dat deel te komen. Of misschien via de metrotunnel.
Ik ben ook geen goede richtlijn, verdwaal standaard! (was vorig jaar dat ik er was.)
@LastYoungRenegade je kan binnendoor ja, maar vanaf de Eurostar terminal op St Pancras is buitenom makkelijker. Treinpoortjes op Kings Cross zijn volgens mij altijd wel open dus dan kun je even naar de perrons kijken en de winkel/fotodienst zijn gewoon in de hal natuurlijk dus daar kom je ook zo bij. Ik twijfel elke keer of ik niet toch een keer een foto moet maken (dacht dat zelf een foto maken wel gratis was? Al moet je wel in de rij)
Mān eerste Murakami boek die ik ooit las was 1q84. Ik las hem het boek destijds op de e-reader maar nu heb ik eindelijk dit mooie pareltje op papier
Inmiddels ben ik halverwege deel 2. Ik heb van de films alleen maar de eerste 4, dus ik ga denk ik eerdaags ook de rest van de films aanschaffen. Ik zit nu ook steeds dingetjes te googelen en plaatjes te zoeken op Google tussendoor, haha
@Chuckie Ik zal wel zien wat de rest gaat doen, haha En de studioās ga ik niet doen, in elk geval niet nu.
In de categorie ātoch een beetje HPā:
Ik krijg altijd Ravenclaw of Gryffindor, maar ben echt een pussy.
Ik ga in oktober op een Harry Potter nerd trip met mijn vriend Eerst naar de Harry Potter studio tour en de dag daarna naar Harry Potter and the Cursed Child musical. Zoooveel zin in, zit echt al een maand hauls te kijken van de studio tour. Wil eigenlijk zo een cape, maar je kan er niet echt wat mee en is mega duur
Vanavond komt deze ook eindelijk binnen (Special edition van de illustrated boeken)
Nice!
Ik wil de boeken deze herfst in het Frans lezen en ik krijg door jullie berichten spontaan zin om er nu al aan te beginnen .
Ik ben een Gryffindor, maar ik leun ook wel tegen Ravenclaw aan.
Ik word trouwens ook jaloers en hebberig van al jullie mooie edities, haha. Ik heb echt een allegaartje.
Ik ook, haha.
Al heb ik pas wel alle Engelse boeken als hardcover aangeschaft in de rode doos met draak
Daar heb ik helaaas echt geen geld voor haha. Mān huidige stageplek is daar vorig jaar als teamuitje geweest, ik had hier eerder moeten gaan werken verdorie
Ik ben in een nostalgische bui en heb zin om een aantal boeken te lezen die ik vroeger ook las. Ik heb een aantal boeken in mijn hoofd, maar heb natuurlijk geen idee meer hoe ze heten of wie ze heeft geschreven, maar misschien weet een van jullie welke ik bedoel als ik ze beschrijf?
-
De eerste is volgens mij een serie of in ieder geval was de schrijver consistent in de titels van de boeken, want het waren allemaal vrouwennamen. Ik dacht dat een ervan āCatā of āKatā was, maar daar kan ik niks op vinden. Het zijn chicklits van sowieso een jaar of 12-15 geleden, want ik las ze toen ik 15 was en vond ze nogal spannend destijds. Het zou kunnen dat alle boeken in totaal over 5 zussen gingen en dat elk boek 1 van de zussen was, maar dat kan ik ook door elkaar halen met een andere serie. Het enige wat ik me inhoudelijk herinner is dat in een van die boeken de hoofdpersoon een affaire had met een kunstenaar die potten bakte volgens mij. Hahaha, als ik dit zo typ, zou ik het een wonder vinden als iemand weet waar ik het over heb. Volgens mij waren het trouwens 4 of 5 boeken in totaal.
-
Het tweede is een los boek over een vrouw die door het beschermen van haar baas in de gevangenis komt. Dit is ook een chicklit en de titel heeft iets met vuur, passie of brandend in zich. Zij komt dan in die gevangenis, is natuurlijk nogal entitled en wordt dan alsnog vrienden met iedereen en zorgt voor allerlei veranderingen in die gevangenis en dan adoreert iedereen haar en komt ze daarna weer vrij.
Vlammend hart van Olivia Goldsmith!
Omg jaaa, dat is 'm! Dank je!
Jammer dat ie niet in een ebook is, maar misschien kan ik m wel ergens tweedehands vinden voor weinig.