Het algemene boekentopic (Deel 1)

Huh, wow? Echt niet? Dat herinner ik me dan compléét verkeerd. Even googelen.

Edit:

Titel Originele titel Verschijning Engels Verschijning Nederlands
Harry Potter en de Steen der Wijzen Harry Potter and the Philosophers Stone 26 juni 1997 1998
Harry Potter en de Geheime Kamer Harry Potter and the Chamber of Secrets 2 juli 1998 april 1999
Harry Potter en de Gevangene van Azkaban Harry Potter and the Prisoner of Azkaban 8 september 1999 2000
Harry Potter en de Vuurbeker Harry Potter and the Goblet of Fire 8 juli 2000 8 december 2000
Harry Potter en de Orde van de Feniks Harry Potter and the Order of the Phoenix 21 juni 2003 23 november 2003
Harry Potter en de Halfbloed Prins Harry Potter and the Half-Blood Prince 16 juli 2005 19 november 2005
Harry Potter en de Relieken van de Dood Harry Potter and the Deathly Hallows 21 juli 2007 17 november 2007

(Wikipedia)

Yep, mijn beste vriendin is begin augustus jarig, dus zij kreeg voor haar verjaardag altijd het boek. Die zij dan zo snel mogelijk las en doorgaf aan mij :grin:.

Ik denk een storing inderdaad. Dat is wel vaker bij Bol helaas.

Ik heb net een boek uit met een beetje een vreemde titel the guernsey literary and potato peel pie society

Het klinkt misschien als een lame kinderboek, maar het gaat over de oorlog en is echt grappig en ontroerend en een dikke aanrader. Heb het echt in een ruk uitgelezen.

5 likes

Speelt dit zich ook af op guernsey? Ben echt geïntrigeerd door die plek laatste tijd dus dan wil ik t lezen haha

1 like

Jaa, echt een fijn boek, het ideale vakantieboek voor mij! Ik vond het raar dat destijds hier zo onder de radar is gebleven, blijkbaar was het in Engeland wel echt een bestseller. Ondertussen is het ook verfilmd trouwens

@Chuckie: ja, speelt zich af in Guernsey, tijdens WO II

3 likes

Yes! Eigenlijk net na de oorlog, in 1946

De hoofdpersoon is een schrijfster/columniste en komt bij toeval in penpal contact met iemand op Guernsey, en dan begint ze met steeds meer mensen te corresponderen op het eiland en komt ze steeds meer te weten over wat er gebeurt is (de kanaaleilanden waren tijdens de oorlog bezet door de Duitsers als enige regio van de UK) en de onderlinge relaties van de mensen met wie ze schrijft.

Het hele boek bestaat uit brieven, sommige kort en sommige langer, sommige zielig en sommige grappig. Boeken zijn heel belangrijk in het boek.

Het is echt een heel leuk boek.

2 likes

Klopt, had er nooit van gehoord!

Maar ik heb een Engelse tante en die stuurde m op, omdat ie daar wel heel populair is.

Wil de film ook zien, zag dat Michiel Huisman erin speelt :drooling_face:

2 likes

Oh dat klinkt goed @Zemraluani @MtMeru ik ga m ook lezen!

1 like

Ik ben nu Dr. Sleep van Stephen King (het vervolg op The Shining) aan het lezen. Ben nu net over de helft. Maar wat een tof boek, nog leuker dan The Shining zelf!!

Vind Stephen King echt geweldig. Leest lekker weg, maar toch zit ik er altijd helemaal in. 10 sept komt er een nieuw boek van hem uit, Het Instituut, nu al zin in :biggrin:

3 likes

Haha nou ik stop nooit abrupt met lezen! Soms onthoud ik wel wat ik wil opzoeken of schrijf ik het eventjes op. Wel een leuke manier om dingen te leren. :slight_smile:

Waarom kan echt iedereen even geld uit Harry’s kluis (Gringotts) halen en het achteraf even vermelden. In het eerste boek/film hebben ze het nog over hoe veilig Gringotts wel niet is en dat die sleutel belangrijk is et cetera. :joy:

Haha denk dat zij gemachtigd zijn om dat te doen.

Ik heb me dat idd ook altijd afgevraagd? Hoe kan bvb molly weasley daaraan? De dursley’s zijn toch de voogden van Harry en daardoor eigenlijk de enige die gemachtigd zouden mogen zijn? Of kan Perkamentus zomaar iedereen toestemming geven? Als dat zo is, dan stel ik me toch serieuze vragen bij het cliëntelisme van de tovenaarswereld.

In die 7 jaar zijn er trouwens ook nooit verkiezingen. Volgens mij is er maar weinig democratie daar.

Haha dumbledore heeft overal macht heb ik het idee.
Maar die oom en tante zullen nooit naar de kluis gaan. Normaal eten op tafel zetten voor Harry is al een opgave.

Denk zelf dat de leden van de order of the Phoenix gemachtigd zijn om naar de kluis te gaan omdat zij op Harry letten. Kan er uiteraard helemaal naast zitten hoor.

En @ontherun

In dit geval dus Bill. Hij werkt wel bij Gringotts, maar alsnog? Dat kan toch niet zomaar, hahah.

Harry kan de sleutel toch gewoon aan Molly hebben meegegeven?

Zou kunnen, maar zo komt het niet over haha. Even teruggebladerd voor Bill:

Het maakt verder ook niet uit, maar het valt me steeds op.

1 like

Volgens die memes is J.K. Rowling voor veel dingen verantwoordelijk maar ze heeft iig niet de AVG bedacht. :joy:

3 likes

Oh dit was ik al vergeten! Ik dacht dat het ging over die keer dat Molly Harry’s spullen ging kopen in Diagon Alley.

Dit is wel een beetje raar idd. :joy:

1 like

Ik heb boek zes van Harry Potter bijna uit. Wat is jullie favoriet?

• The Philosopher’s Stone
  • The Chamber of Secret
  • The Prisoner of Azkaban
  • The Goblet of Fire
  • The Order of the Phoenix
  • The Half-Blood Prince
  • The Deathly Hallows

0 stemmers

Ik ben nog in twijfel haha, vind The Half-Blood Prince ook wel heel interessant namelijk. :woman_shrugging:t3: De plotselinge Ginny-obsessie van Harry vind ik wel een beetje jammer

2 likes