Het algemene boekentopic (Deel 1)

Oh ja dat is jammer. Die van mij komt bij de kringloop vandaan. First wives club van haar is trouwens ook leuk, is ook een film van.

Ok, heb de eerste nu toch zelf gevonden :+1: Ze zijn van Freya North en het zijn 3 boeken over 3 zussen Cat, Fen en Pip en er was ook nog twee losse boeken die Sally en Chloe heette, voor het geval iemand geinteresseerd was haha

1 like

Bedoel je deze? Ik vond hem iig fantastisch! Zo vaak geleend bij de bieb een jaar of 10-15 geleden haha. De boeken over de andere zussen heten Polly, Chloe, Sally en Fen.

https://www.bol.com/nl/f/cat/30009828/

Haha ja die is het! Ik heb ze ook vaak geleend destijds
 Zie nu dat sommige daarvan onder erotische romans vallen, had m’n moeder vast niet door toen

1 like

Die van Freya North vallen onder erotische romans?? Ik heb er nog 2 in de kast staan, toch eens herlezen. (Zijn van die heerlijke ‘ik hoef hier niet bij na te denken boeken’ die ik heel af en toe nog eens erbij pak.)

Ik heb net de witte kamer uitgelezen, had nog een paar bladzijdes maar moest weten hoe het afliep natuurlijk.

Heel vet @Celeone echt een tof en spannend boek!

1 like

I’m on a roll :nerd_face:

NEXT

8 likes

Lekker bezig :smiley: Had jij ze nou nog niet voorbij deel 4 gelezen, of was dat iemand anders? En als jij dat idd was, had je de films al wel gezien? Of ben je echt unspoiled?

Dat ben ik! Heb de films wel gezien, dus het hoofdverhaal weet ik wel. Al was ik tot zover ook wel wat dingen vergeten en de boeken zijn uitgebreider, dus sommige dingen zijn niet eens in de film geweest. Dat maakt het alsnog wel spannend!

Ik was bijvoorbeeld van The Prisoner of Azkaban vergeten dat Wormtail nog leefde en hoe het nou ook alweer zat met Sirius. Ik wist nog wel dat hij wel goed moest zijn, maar niet meer hoe alles nou in elkaar stak. Ik herinnerde me Peter nog wel uit de film, maar ik legde de connectie niet dat het dezelfde persoon was haha! :smile:

2 likes

Ah, wat heerlijk lijkt me dat! Geniet ervan! Soms zou ik willen dat ik kon eternal sunshinen en Harry Potter uit mijn herinneringen kon wissen, zodat ik ze opnieuw kon beleven.

3 likes

Oeh. :heart: Thanks!

Best grappig dat het boek dit jaar lekkerder gaat dan vorig jaar toen het daadwerkelijk uitkwam. :joy: Vandaag toevallig een mailtje gehad dat de designer net is gebriefd voor omslag boek twee, zo benieuwd.

En gisteravond in Triptiek van Karin Slaughter begonnen.

2 likes

Ik ook inderdaad. En wel meer boeken.

Ik heb net Sunshine and Bullets uit en het was best een tof boek, dus nu wil ik een fysiek exemplaar om te laten signeren, haha.

Ik ben heel benieuwd of het dan ook nog zo bijzonder zou zijn, als ik HP nu voor de eerste keer las. Ik vind dat echt heel moeilijk in te schatten. Dat was zo’n bijzondere tijd, echt verlangen naar het volgende boek en dan zo snel mogelijk uitlezen e.d. Dat waren ook de eerste boeken die ik in het Engels las (en niet voor school waren), omdat ik geen geduld had voor de vertaling. (Ik vind het ook echt bizar als leeftijdsgenoten dat volledig gemist hebben, haha, ik begrijp niet hoe dat kon.)

Ik ga deze herfst His Dark Materials voor het eerst lezen, daarvan ken ik ook een aantal mensen die dat ook graag zouden terug beleven. Dus ik ben heel benieuwd.

3 likes

Huh, wow? Echt niet? Dat herinner ik me dan compléét verkeerd. Even googelen.

Edit:

Titel Originele titel Verschijning Engels Verschijning Nederlands
Harry Potter en de Steen der Wijzen Harry Potter and the Philosophers Stone 26 juni 1997 1998
Harry Potter en de Geheime Kamer Harry Potter and the Chamber of Secrets 2 juli 1998 april 1999
Harry Potter en de Gevangene van Azkaban Harry Potter and the Prisoner of Azkaban 8 september 1999 2000
Harry Potter en de Vuurbeker Harry Potter and the Goblet of Fire 8 juli 2000 8 december 2000
Harry Potter en de Orde van de Feniks Harry Potter and the Order of the Phoenix 21 juni 2003 23 november 2003
Harry Potter en de Halfbloed Prins Harry Potter and the Half-Blood Prince 16 juli 2005 19 november 2005
Harry Potter en de Relieken van de Dood Harry Potter and the Deathly Hallows 21 juli 2007 17 november 2007

(Wikipedia)

Yep, mijn beste vriendin is begin augustus jarig, dus zij kreeg voor haar verjaardag altijd het boek. Die zij dan zo snel mogelijk las en doorgaf aan mij :grin:.

Ik denk een storing inderdaad. Dat is wel vaker bij Bol helaas.

Ooh, jaloers. Ik vond dat zo’n leuke boekenserie om te lezen, kon me daar echt in ‘verliezen’ in dat wereldje daar met Lyra! Geniet ervan. :heart_eyes:

1 like

Ik heb net een boek uit met een beetje een vreemde titel the guernsey literary and potato peel pie society

Het klinkt misschien als een lame kinderboek, maar het gaat over de oorlog en is echt grappig en ontroerend en een dikke aanrader. Heb het echt in een ruk uitgelezen.

5 likes

Speelt dit zich ook af op guernsey? Ben echt geĂŻntrigeerd door die plek laatste tijd dus dan wil ik t lezen haha

1 like

Jaa, echt een fijn boek, het ideale vakantieboek voor mij! Ik vond het raar dat destijds hier zo onder de radar is gebleven, blijkbaar was het in Engeland wel echt een bestseller. Ondertussen is het ook verfilmd trouwens

@Chuckie: ja, speelt zich af in Guernsey, tijdens WO II

3 likes

Yes! Eigenlijk net na de oorlog, in 1946

De hoofdpersoon is een schrijfster/columniste en komt bij toeval in penpal contact met iemand op Guernsey, en dan begint ze met steeds meer mensen te corresponderen op het eiland en komt ze steeds meer te weten over wat er gebeurt is (de kanaaleilanden waren tijdens de oorlog bezet door de Duitsers als enige regio van de UK) en de onderlinge relaties van de mensen met wie ze schrijft.

Het hele boek bestaat uit brieven, sommige kort en sommige langer, sommige zielig en sommige grappig. Boeken zijn heel belangrijk in het boek.

Het is echt een heel leuk boek.

2 likes