Het algemene boekentopic (Deel 1)

Klopt, had er nooit van gehoord!

Maar ik heb een Engelse tante en die stuurde m op, omdat ie daar wel heel populair is.

Wil de film ook zien, zag dat Michiel Huisman erin speelt :drooling_face:

2 likes

Oh dat klinkt goed @Zemraluani @MtMeru ik ga m ook lezen!

1 like

Ik ben nu Dr. Sleep van Stephen King (het vervolg op The Shining) aan het lezen. Ben nu net over de helft. Maar wat een tof boek, nog leuker dan The Shining zelf!!

Vind Stephen King echt geweldig. Leest lekker weg, maar toch zit ik er altijd helemaal in. 10 sept komt er een nieuw boek van hem uit, Het Instituut, nu al zin in :biggrin:

3 likes

Haha nou ik stop nooit abrupt met lezen! Soms onthoud ik wel wat ik wil opzoeken of schrijf ik het eventjes op. Wel een leuke manier om dingen te leren. :slight_smile:

Waarom kan echt iedereen even geld uit Harry’s kluis (Gringotts) halen en het achteraf even vermelden. In het eerste boek/film hebben ze het nog over hoe veilig Gringotts wel niet is en dat die sleutel belangrijk is et cetera. :joy:

Haha denk dat zij gemachtigd zijn om dat te doen.

Ik heb me dat idd ook altijd afgevraagd? Hoe kan bvb molly weasley daaraan? De dursley’s zijn toch de voogden van Harry en daardoor eigenlijk de enige die gemachtigd zouden mogen zijn? Of kan Perkamentus zomaar iedereen toestemming geven? Als dat zo is, dan stel ik me toch serieuze vragen bij het cliëntelisme van de tovenaarswereld.

In die 7 jaar zijn er trouwens ook nooit verkiezingen. Volgens mij is er maar weinig democratie daar.

Haha dumbledore heeft overal macht heb ik het idee.
Maar die oom en tante zullen nooit naar de kluis gaan. Normaal eten op tafel zetten voor Harry is al een opgave.

Denk zelf dat de leden van de order of the Phoenix gemachtigd zijn om naar de kluis te gaan omdat zij op Harry letten. Kan er uiteraard helemaal naast zitten hoor.

En @ontherun

In dit geval dus Bill. Hij werkt wel bij Gringotts, maar alsnog? Dat kan toch niet zomaar, hahah.

Harry kan de sleutel toch gewoon aan Molly hebben meegegeven?

Zou kunnen, maar zo komt het niet over haha. Even teruggebladerd voor Bill:

Het maakt verder ook niet uit, maar het valt me steeds op.

1 like

Volgens die memes is J.K. Rowling voor veel dingen verantwoordelijk maar ze heeft iig niet de AVG bedacht. :joy:

3 likes

Oh dit was ik al vergeten! Ik dacht dat het ging over die keer dat Molly Harry’s spullen ging kopen in Diagon Alley.

Dit is wel een beetje raar idd. :joy:

1 like

Ik heb boek zes van Harry Potter bijna uit. Wat is jullie favoriet?

• The Philosopher’s Stone
  • The Chamber of Secret
  • The Prisoner of Azkaban
  • The Goblet of Fire
  • The Order of the Phoenix
  • The Half-Blood Prince
  • The Deathly Hallows

0 stemmers

Ik ben nog in twijfel haha, vind The Half-Blood Prince ook wel heel interessant namelijk. :woman_shrugging:t3: De plotselinge Ginny-obsessie van Harry vind ik wel een beetje jammer

2 likes

Ahhh, hoe kun je er nu eentje kiezen?:weary:

Eigenlijk zijn m’n favorieten Prisoner of Azkaban, Half-Blood Prince & Deathly Hallows.

5 likes

Harry Potter and The Order of the Phoenix :smiley: Al is Harry daar wel een draak (zoals al eerder gezegd is), maar vind dat ergens ook wel weer mooi. Dat maakt hem menselijk ofzo.
Al is Harry niet mijn favoriete personage van de serie.

3 likes

Luna en Neville voor mij. :heart:

1 like

Ja, ik vind Luna ook leuk! Ik vond haar vroeger raar, maar kan haar meer en meer waarderen. Heb ook een kaart van een quote van haar op mijn prikbord hangen, haha. Zelfde met Hermione/Hermelien. Maar toch heb ik ook wel een zwak voor Draco. Had daar graag nog wat meer backstory over gehad ofzo. Vond dat een beetje afgeraffeld.

2 likes

Voor mij Prisoner of Azkaban, maar ik ben gewoon heel erg fan van Lupin. Hij is ook mijn favoriete personage naast Hermione en ik vond de introductie van de marauders en hun map ook heel leuk, de dementors, meer vakken, dat Harry in het begin een tijdje in Diagon Alley verblijft :heart_eyes:

Ik kan na al mijn Newts opdrachten eindelijk verder lezen in Thunderhead. Leest echt lekker weg. Nu al zin in The Toll.

3 likes

Voor mij ook PoA om dezelfde redenen die @nightlife noemt. Aahhh krijg helemaal zin om ze weer te lezen!

Had ook wel meer backstory van Draco gewild ja, of het verhaal vanuit zijn perspectief lijkt me ook tof.

1 like