Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik wil graag beginnen met ACOTAR. Twijfel alleen of ik ze in het NL of EN zal gaan lezen. Ik heb laatst pas voor het eerst een Engelstalige serie gelezen (Caraval). Dat ging wat slomer, maar ik kon alles wel volgen.

Zijn deze Engelstalige boeken goed te volgen?

De boeken van Sarah J Maas zijn denk ik wel goed te doen in het Engels! Het tweede boek van die serie is echt top.

@Foucher :heart_eyes::heart_eyes: Zo mooi. Jammer dat ik die niet aan mijn oudere bestelling kan toevoegen. Heb juist nog 5 boeken op pre-order staan bij Waterstones omdat die verzendkosten zo hoog zijn :sleepy: (Waaronder dezelfde Wayward Son en Starsight haha)

Kun je ze niet mailen en vragen of ie gekoppeld kan worden aan je vorige bestelling? Sommige sites doen dat, weet niet wat Waterstones zegt.

Hmm goeie! Maar hij is nu weer uitverkocht zag ik. Het boek onder de dustjacket is bij de andere wel hetzelfde en dat vind ik juist het mooiste, dus zo erg is het ook niet. Ben de week nadat ie uitkomt in Londen dus misschien kan ik nog een special edition vinden in de winkel :blush: Met dit soort dingen mis ik het echt om niet meer in Schotland te wonen met een mega Waterstones of 10 minuten lopen van mijn kamer haha

1 like

Ik wil graag de duology Six of Crows lezen van Leigh Bardugo, maar ik twijfel of ik eerst A Shadow and Bone trilogy zal lezen. Heeft iemand hier antwoord op?

1 like

Hoeft in principe niet, maar ik vind het zelf toch wel aan te raden. Heb het zelf wel gedaan! Dan ben je al bekend met de wereld en hoe alles in elkaar zit.

Moet wel zeggen dat die trilogie ‘oke’ was, vond de duologie veeeel leuker. Heb de trilogie echt alleen gelezen vanwege Six of Crows en de hype daarvan.

2 likes

Heerlijk zeg, als je er nog aan mag beginnen! Ik lees de hele serie regelmatig opnieuw, maar dat is toch anders dan het voor het eerst lezen! Geniet ervan!

1 like

Ik heb laatst het meisje uit de trein gelezen en vond het einde zo typisch en voorspelbaar en daarom een beetje tegenvallen? Het begin vond ik echt leuk om te lezen. Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet haha.

Spoiler

Vind het te makkelijk en zo Hollywood om ze maar op elkaar verliefd te laten worden. En ook beetje creepy dat hij eerst een klein meisje verzorgd en opeens verliefd wordt en maar blijven benadrukken hoe mooi ze is. Bleghh

Ik denk dat het wel beter is om Shadow and Bone te lezen. Dat Six of Crows in de toekomst afspeelt doet er niet echt toe, maar Leigh Bardugo legt het Grisha systeem niet goed meer uit in Six of Crows. Anders is het in het begin heel vaag hoe dat werkt. Maaaar als je er geen zin in hebt dan kom je er vanzelf wel achter/kan je dit googelen dus echt nodig is het niet.

Je zou zelfs alleen Shadow and Bone kunnen lezen en de rest van de serie kunnen skippen. Ik vond dat ook het enige leuke boek van die serie :yum:

2 likes

Oohh ik vond die trilogie van Bardugo juist ook heel leuk, maar de duologie wel nog véél toffer ja. Die characters :heart_eyes:

Toch ook echt wel weer genoten van King of Scars, en eigenlijk alles wat ik van Bardugo gelezen heb wel. Ben ook heel benieuwd naar Ninth House maar die moet ik nog kopen.

Edit; ik vergeet helemaal erbij te zetten waarvoor ik deze reactie überhaupt begon - ik zou idd wel eerst de trilogie lezen, al is het alleen al voor een goed begrip van de wereld en het Grisha systeem maar dus ook omdat ik ze tof vind, haha.

1 like

Thanks allemaal voor jullie reactie, ik ben nu overtuigd om eerst de trilogie te lezen! Duurt nog wel ff voordat ik eraan toe kom (ik wil eerst beginnen aan The Cruel Prince, Renegades en Scyth) maar ik ga er zeker zo snel mogelijk aan beginnen! Ben zo benieuwd​:nerd_face::nerd_face::nerd_face:

1 like

Ben wel benieuwd wat mensen er dan zo slecht aan vinden. Zelf ben ik soms wel kritisch op boeken en weet dan ook wel goed aan te wijzen wat ik er minder aan vind, maar tegelijkertijd ben ik makkelijk te vermaken en vind ik iets al snel leuk. :woman_shrugging:

Ik was heel erg team Darkling in deel 1 en toen werd hij ineens een psycho slechterik en vond ik het niet meer leuk :joy: Nee grapje, ik vond de serie wel oke, maar deel 1 wel het beste. Denk dat veel mensen de serie slecht reviewn omdat ze Alina/Mal kut vinden(kan ik inkomen) of de worldbuilding niet zo goed vinden. Hoor vaak ook de klacht dat het onorigineel is, maar ik vind dat van de meeste YA fantasy dus dat stoorde me niet echt

@Charmander Het concept van Scyth is echt fantastisch! Het laatste deel komt bijna uit dus dan kan je lekker meteen doorlezen :yum:

Ik heb een lijstje met “klassiekers” die ik nog wil lezen en ben net klaar met A Clockwork Orange. Ik klink vast als een cultuurbarbaar maar ik vond het boek echt helemaal niks haha. Ik las hem in het Engels maar er staat zoveel (Russische?) straattaal in dat ik heel veel niet begreep. Ik had hem nog thuis liggen omdat ik hem op de middelbare school in een boekenpakket voor Engels had gekregen maar ben blij dat het toen niet behandeld is want ik had hier als vijftienjarige echt niets van begrepen. Net ook maar even de trailer van de film gekeken want dacht dat misschien iets zou verduidelijken maar alles is zo anders in de film dan ik me had voorgesteld. Had ik te hoge verwachtingen of mis ik de clue haha?

1 like

Ik ben heel benieuwd naar dit boek van Leigh!

@Bill Ik vond het juist wel een goed boek, maar misschien omdat er veel herkenbaars in zat voor mij (PDD-NOS hier, maar wel met een aantal trekjes naar Asperger). Dat begin vond ik vooral erg saai.

Ik lees nu The Rebel of Raleigh High van Callie Hart en luister Het einde van Elle Kennedy, maar twijfel of ik hierna toch weer voor fantasy ga.

1 like

Ja, beetje pretentieus; allemaal van die ingewikkelde vergelijkingen die totaal geen hout sneden

Ik vind je geen cultuurbarbaar hoor haha. Heb deze een tijdje terug in het Nederlands gelezen en dat vond ik al vrij lastig te volgen, vooral vanwege die straattaal, laat staan in het Engels! Ik waardeerde het boek eigenlijk ook pas op het einde, maar echt bijzonder vond ik het niet.

Yess vandaag komen eindelijk de boeken Scyth, Renegades, Sadie en The Cruel Prince binnen. Ik wilde per se alles hardcover dus sommigen hadden een levertijd van 2-3 weken.

Hebben jullie trouwens tips voor goede online (internationele) boekenwinkels? En online shops die ook special editions verkopen?

1 like

Super toffe boeken!

Ik koop echt alles op bookdepository! Ik wil ook altijd alles hardcover en daar is het super betaalbaar en geen verzendkosten. Duurt idd wel 2 weken ofzo voordat het binnen is.

1 like

Dankje! Heb jij (een van) de boeken gelezen?

Ik was bookdepository inderdaad al tegengekomen maar als het dus goed bevalt ga ik daar zeker ook bestellen. Bij bol hebben hard cover Engelse boeken vaak ook een lange levertijd dus dan kan ik net zo goed daar bestellen als het ook een stukje goedkoper is.