Het algemene boekentopic (Deel 1)

Cruel Prince heb ik gelezen, Renegades en Scyth liggen klaar!

Ja het scheelt echt een hoop! Dus snel nog bestellen voor Brexit dan @Booklover hopelijk valt het mee :cry:

Had Burgess niet dat taaltje uitgevonden om dat bevreemdende effect te vergroten van de dystopische wereld waarin Alex en zijn maatjes leven?

Ja, inderdaad. Ik vond hem om die reden erg goed. Niet gemakkelijk en ook niet heel aangenaam om te lezen, maar ik vond het wel heel erg passend.

1 like

Noem me bij jouw naam/Call me by your name uit. Vond het wel een tof boek, indrukwekkend geschreven! Nu ook wel benieuwd naar de film, al zijn vooral de conversaties die de hoofdpersoon in gedachten met zichzelf heeft heel tekenend voor het verhaal (vind ik).

Weer een update-in-covervorm van mij! :slight_smile:

Fun to run, Echo en Achter gesloten deuren stonden ook in het vorige overzicht dus die skip ik even, maar wat de rest betreft:

Bridge of Clay + The couple next door vond ik erg tegenvallen. Ik voelde me bij Bridge of Clay 0,00% betrokken bij het verhaal; het kon me allemaal maar weinig schelen. The couple next door had een heel slechte schrijfstijl, vond ik. Het was net alsof ik de regieaanwijzingen voor een toneelstuk las.

The binding, En toen waren er nog maar
, Vallen is als vliegen en Luister naar de wind/Flipperen in 1973 vond ik echt typische drie-sterren-boeken. Vermakelijk, maar ze zullen mij niet echt bijblijven.

Honden huilen niet is mijn favoriet in dit rijtje. Ik kon dit boek echt niet wegleggen, en dat kwam denk ik vooral door de schrijfstijl. Die was ergens heel droog en afstandelijk, maar tegelijkertijd juist fantasierijker en beeldender dan doorgaans. Alsof een jong kind een sprookje vertelt. Ik vond het in ieder geval erg bijzonder. Ben benieuwd of meer FF’ers het hebben gelezen! :smiley:

Ben nu trouwens bezig in Stoner en Beste mevr. Bird

4 likes

Zijn invoerrechten niet pas vanaf 21+ euro? Dan zou je op zich bijna elk boek apart kunnen bestellen. Als ze geen verzendkosten gaan vragen na de brexit dan.

@charmander Amazon.de wil ook nog wel eens boeken heel goedkoop hebben!

Pfff ik ben deze maand jarig en mag van mijn vriend dus zelf boeken uitzoeken als cadeaus. Ik weet het gewoon niet? Het hele jaar door wil ik van alles hebben en nu mag dat en weet ik het niet haha.

Of nou ja, ik ben geneigd om weer veel fantasy te bestellen en ik heb momenteel weinig boeken die ik nog heb buiten dat genre (voor als ik een keer geen fantasy wil).

First world problem.

Ahh dan is het wel zuur ja! Wist niet dat ze onderdeel van amazon waren.

Ik hoop nog steeds dat er een wonder plaats vind mbt de brexit :cry:

Deze boeken alvast besteld

8 likes

Ik wil trouwens ook heel graag The Diviners lezen, maar al die cover changes en verschillende formats houden me zo erg tegen om die boeken aan te schaffen. Kom gewoon met een MATCHENDE (bij voorkeur hardcover) set, aub. :frowning:

1 like

Wij hebben echt dezelfde smaak

1 like

Hahaha yes, dat valt mij ook wel op! Mocht je nog aanraders hebben, ik hoor het graag!

Ik wil eigenlijk ook aan The Stormlight archive beginnen, maar ik ben daarbij ook nog in twijfel. Ik heb Mistborn (beide trilogieën), Warbreaker en Elantris in die mooie witte paperbacks, maar ik vind het irritant dat bij The Stormlight Archive dan de delen in tweeën zijn gesplitst. :upside_down_face: Misschien dat ik die dan alsnog maar in de hardcovers US edities aanschaf. Ik weet dat jij enthousiast bent over deze boeken!

Jaaa ik moest met het eerste boek wel echt inkomen, want het is wel een stuk zwaardere kost dan Mistborn (vond ik), maar uiteindelijk wel alle 3 de dikke pillen met plezier uitgelezen en nu wachten op de volgende!

Strange the Dreamer, The Seven Realms serie van Cinda Williams Chima, Throne of Glass serie, A court of thornes and roses etc
 vrij bekend allemaal denk ik :stuck_out_tongue: Ik kijk dus altijd Peruse Project van Regan op YT en zij heeft ook wel dezelfde smaak.

Op mijn TBR staat ook nog The Name of the Wind

Oh ja ik volg haar ook. Ze had het laatst over die andere trilogie van Robert Jackson Bennett, die wil ik ook nog graag lezen. Kan niet wachten op Shorefall. :smile: Ik ben nog wel benieuwd naar de boeken van Cinda Williams Chima! Ik heb wel Throne of Glass gelezen, maar denk niet dat ik verder ga met die serie. Strange the Dreamer is echt een favoriet van mij!

Dit vind je misschien ook wel wat, kwam laatst op BookTube voorbij en krijgt goede reviews.

Ik koop vrijwel alles tegenwoordig bij Amazon Duitsland :slight_smile: Snel en vaak net zo duur of goedkoper dan bijvoorbeeld Bookdepository.

@Frambozentaartje Ik wil nog altijd Wuthering Heights lezen, maar dan in het Nederlands. Toch iets te pittig Engels, haha.

@Foucher Ik vond Verity echt ijzersterk. Beste CoHo-boek dat ik las.

Ik heb een leesdip, geloof ik :frowning:
Wel voor RARE totaal echt 20 boeken gekocht ofzo, dus ben er nu een beetje klaar mee, haha. Veel teveel uitgegeven.

2 likes

Haha dit is ook echt een kopie van wat ik wil lezen :heart_eyes:Heb alleen Salt to the Sea al gelezen, goed boek! Ben benieuwd wat je van A Winter’s Promise vindt.

1 like

Dit wordt mijn eerste Colleen Hoover boek, maar deze spreekt me ook als enige aan haha. Hij krijgt zulke goede reviews, echt heel benieuwd!

Nevernight trilogie van Jay Kristoff!! Laatste deel is vandaag uitgekomen :smiley:

1 like

Die had ik al als preorder staan bij Amazon, hopelijk is ie hier snel (nog niet verzonden)! :smile:

1 like

Voor wie Educated erg goed vond, ik ben nu bezig in Leaving the Witness van Amber Scorah en het is een beetje een vergelijkbaar verhaal maar dan over een vrouw die beschrijft hoe ze de Jehovahs getuigen verlaat. Uiteraard een ander geloof en ander verhaal maar zeker een aanrader! :slight_smile:

1 like