Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik wil graag meer gaan lezen want ik doe het nu veel te weinig en gisteren was ik in de boekenwinkel en ik wilde zo veel boeken lezen. Maar boeken zijn vrij prijzig en ik ben lid van de bieb maarrrr ik vind boeken van de bieb een beetje vies (ja omg).

Nu denk ik aan een ereader. Maar de mensen die hier een ereader hebben, hebben jullie dan met een abonnement erbij of kopen jullie wel los de boeken om te lezen?

Ik heb zelf een koboplus abonnement. Maar kan je met je abonnement bij de bieb geen ebooks lenen?

1 like

Ik koop de boeken los, omdat er voor Kindle in Nederland geen abonnement of iets is :slight_smile:

Ik moet beslissen welke boeken ik extra meeneem naar Londen en het is zo moeilijk, haha. Ik twijfel tussen Vicious (en eventueel Vengeful) van V.E. Schwab of Godsgraf van Jay Kristoff. Die tweede is echt absurd dik en ik moet al ruim 20 boeken meeslepen.

VICIOUS!!!

Ik heb een abbonnement bij Scribd. Aanbod is wel voornamelijk Engels en je kunt dus alleen op je telefoon lezen, maar aanbod is wel groot en je betaalt geloof ik 7 dollar per maand!

1 like

Ik heb een tijdje koboplus gehad en vond dat wel fijn, maar je moet voor jezelf afwegen of je het het geld waard vindt denk ik! Je zou ook kunnen beginnen zonder abonnement, er zijn best wat gratis (legale) ebooks te vinden omdat de copyright is verlopen bijvoorbeeld. Wel classics dus dat moet je ding zijn.

1 like

Nadeel van Scribd vind ik dat het niet onbeperkt is en ze daar wel mee adverteren.

Zoals al eerder genoemd, kies voor Vicious!!! Ik kan niet stoppen met denken over hoe het verder afloopt in Vengeful (wil eerst de andere boeken die ik op de planning had lezen) en echt kan zo niet wachten. Is echt heel lang geleden dat ik zo enthousiast was over een boek!

Ik ben deze week maar liefst drie keer naar de boekwinkel geweest (nog net niet in m’n slaapzakje voor de deur gaan liggen) voor Alle verhalen van Clarice Lispector. Door het omslag alleen al wil ik met 'r trouwen en als ik haar lees alleen maar meer. Ben heel benieuwd naar haar fictie want heb tot nu toe alleen haar kronieken gelezen. Maar anyway Clarice is mijn spirit animal geweest het afgelopen jaar dus ik hoop dat ze het waarmaakt.

image

1 like

Ik ben benieuwd naar wat je ervan vindt, Clarice Lispector is mijn lievelings en ik wacht hoopvol op een Italiaanse vertaling van Todos os contos. (Ik overwoog de Portugese versie te lezen maar mijn Portugees is niet zooo goed.) Hele mooie omslag, inderdaad!

1 like

Ik ben gisteravond maar in Salt to the Sea begonnen. Na de Potter boeken zit ik een beetje in een reading slump.

Daarnaast bezig in Emma van Jane Austen voor de FF boekenclub, maar dat gaat vrij moeizaam door de slump.

@Foucher @Charmander Ik ga toch maar voor Vicious. Ik ben in beide begonnen, maar Vicious trekt me op het moment meer :slight_smile:

1 like

Ik heb een kobo met een bieb abbo, kun je 10 boeken per drie weken lenen. Koop er af en toe nog wat bij, zoals laatst The Nickel Boys, de Testamenten en een boek voor een andere boekclub

Goede keuze, minder dik én een goed verhaal. :smile:

1 like

Uiteindelijk net zo dik, want deel 2 gaat ook mee, haha :stuck_out_tongue:

1 like

Oh dat is best wat! En dat zit bij je bieb abonnement inbegrepen?

Ja volgensmij wel! Moet je even kijken op onlinebibliotheek.nl

Vandaag kwam ie eindelijk. :smile:

10 likes

Heb deze twee uit:
25

Beste mevr. Bird heb ik beluisterd en vond ik vermakelijk. Beklijft niet echt maar het is wel een charmant boek, en het geeft een leuk inkijkje in het leven van werkende vrouwen in WO II (in Londen).

Stoner vond ik heel knap geschreven; ik was echt van begin tot eind geboeid, terwijl er eigenlijk zo weinig interessants gebeurt. Heb wel gehoord dat mensen er niet doorheen kwamen of de beschrijvingen te lang vonden, maar daar had ik totaal geen last van. Ben er niet zo lyrisch over als de meeste recensenten, maar ik vind het zeker een aanrader.

Ik heb hem trouwens gelezen als Dwarsligger en ik vond dat zooo handig! Vooral onderweg en als je in bed ligt.

Ben nu hierin bezig:

3 likes

Ik ben nu bezig in het instituut van Stephen King.
Testamenten van Atwood net uit, ik vind haar nieuwere werk echt beduidend minder.