Wat vindt je van het instituut?
Ik vond hem wel oke, niet heel verrassend maar vond het einde wel beter dan verwacht. Ik ergerde me soms wel aan het infantiele niveau maar dat is te verwachten als het grotendeels uit het perspectief van kinderen wordt geschreven.
Verder, altijd blij met een nieuwe King
Ik kwam net deze boekenstandaard tegen van de HEMA en ik vond hem zo leuk dat ik het hier wel moest delen.
Hahahaha love it. Misschien koop ik hem wel zodat ik bovenop mijn boekenkast nog wat boeken neer kan zetten.
Foetsie, bol was sneller
Ik ben bezig in The Fifth Season en tot nu toe vind ik het heel leuk, origineel en ik vlieg erdoorheen.
Thanks, besteld!
Ik heb hem ook al een tijdje, binnenkort maar eens aan beginnen! Ben er heel benieuwd naar.
Ik heb afgelopen weken drie boeken uitgelezen:
-Nine perfect strangers (liane moriarity): vermakelijk en las makkelijk weg, wel heel erg voorspelbaar en eigenlijk niet zo goed geschreven.
-Otmar’s zonen (buwalda): eerste deel van de trilogie, waardoor er feitelijk weinig gebeurt, het leek vooral een lange inleiding op de komende delen met veel achtergrondinformatie over de hoofdpersonen. Qua schrijfstijl stoorde ik me een beetje aan het gebruik van metaforen die af en toe niet heel scherp waren en mij vooral afleidde van het verhaal.
- the Nickel boys (colson whitehead); had in eerste instantie moeite om in het verhaal te komen, vond het uiteindelijk een goed boek.
Ik heb afgelopen week The Cruel Prince en The Wicked King uitgelezen van Holly Black en How to make Friend with the Dark van Kathleen Glasgow.
Serie Holly Black: Allebei de boeken hadden een begin waar ik in moest komen maar de eindes waren echt steengoed. Ook vind ik de zussenrelatie tussen June en Taryn heel goed gerepresenteerd. Hoewel er kritieken kwamen over dat ze het zo snel weer bijlegden na bepaalde heftige confrontaties, ik heb ongeveer dezelfde relatie met mn zusje (we hebben elkaar echt heftige dingen aangedaan) en we zijn nog steeds ontzettend hecht. Dus dat vond ik echt heel mooi om te lezen. Cardan is enorm ontwikkeld al had ik wel ook zijn perspectief willen lezen. Tweede boek was wel een stuk beter dan de eerste, de world building in de eerste ontbrak wel echt (moest sommige wezens googelen om er een voorstelling van te maken). Al met al kan ik niet wachten op de conclusie in november:
HTMFWTD: Wat een mooi boek. Heb wel echt gehuild bij sommige stukken. Boek had imo wel een stukje korter kunnen zijn want het was af en toe heel langdradig. Heeft wel een speciaal plaatsje in mijn hart gekregen en kan me nu wel echt een stuk beter verplaatsen in iemand die een ouder verliest.
Vandaag The Chamber of Secrets (de geïllustreerde) gekregen van mijn vriend en ben ik tot zover up to date met die edities. De vierde komt in oktober, maar daar wacht ik eerst nog even mee haha.
Verder heb ik zelf The Obelisk Gate en The Stone Sky van N.K. Jemisin meegenomen en The Testaments van Margaret Atwood. Hoop dat er nog een matchende editie van The Handmaid’s Tale komt (die heb ik via audio “gelezen”) zodat als ik die koop ze op gelijke hoogte staan. Alle edities die ik tot zover gezien heb zijn een stuk kleiner. First world problem.
@Booklover Hier nog iemand met een readingslump Zo kut.
Ik kocht deze boeken in Engeland Nou ja, die van Elle Kennedy en Jenika Snow had ik al gepre-ordered en betaald. Professor en Almost van Anne Elliot kreeg ik gratis op RARE. En Vicious is gesigneerd
(@Foucher)
Barnes & Noble was de loophole om als Nederlander alsnog te kunnen bestellen blijkbaar zat.
Ik wilde net bestellen, maar ik kreeg deze melding:
One or more of the items in your shopping bag cannot be shipped to the country you have selected in your shipping address.
ik vond dit boek laatst in een kortingsbak en verwachtte er daardoor niet heel veel van maar vond deze zo mooi!!
Momenteel lees ik Iets om voor te leven van Richard Roper. Leest erg fijn tot nu toe. Deels grappig, maar ook deels heel zielig.
Voor de mensen met Goodreads: hoe gaat jullie challenge? Bij mij gaat het goed. Ik wil 35 boeken lezen dit jaar en zit al op 30. Ik heb een screenshot gemaakt, waarop je mijn kortste en langste boek kan zien en de hoeveelheid pagina’s die ik heb gelezen. Ben benieuwd naar screenshots van anderen
Ik heb er pas 7 gelezen… goede reminder om wat vaker een boek te pakken, want heb er nog genoeg liggen.
Wat een leuk overzichtje! Ik vergeet Goodreads altijd binnenkort es proberen bij te werken, gok dat ik nog ergens in 2017 zit…
Hou wel op papier bij welke boeken ik heb gelezen, zit nu op 42, wil minstens de 52 halen.
@Karen_Walker Krijg jij dat overzicht via kindle notes & highlights ? Ik kan dat overzichtje nergens vinden,
Mijn langste boek is De Harpij van A.N. Ryst (716 pagina’s) kortste boek is Slaap van Haruki Murakami (92 pagina’s). Aantal pagina’s totaal gelezen is 13,227
Google op ‘my year in books Goodreads’
Mijn challenge gaat wel goed. Ik had hem eerst op 50 en heb hem opgehoogd naar 75. Ik zit nu op 71. Ik heb bijna Sleeping Giants van Sylvain Neuvel uit, dus zometeen op 72 haha.
Vorig jaar had ik bijna 32000 woorden gelezen en 85 boeken, ik gok dat ik daar wel weer kan komen.
https://www.goodreads.com/user/year_in_books/2019 <- deze link opent de juiste pagina! @Karen_Walker dit is mijne: