Mooie kaft!
Ik kreeg net dit boek binnen, dikke pil.
Het duurde echt even (en 2 keer hardop zeggen) voordat ik de titel kon lezen.
Ben wel benieuwd naar deze, The perks of being a wallflower heb ik altijd wel goed gevonden van hem.
Haha kan ik me voorstellen!
@LaPetiteRobeNoire Ik dacht ook gelijk toen ik het pakje opende: hé, die naam komt me bekend voor, maar ik maakte de connectie pas na een zoekopdracht op Google. Ik heb de film ooit gezien geloof ik, maar het boek nooit gelezen. Verklaart wel waarom Emma Watson er iets over heeft gezegd.
Wil je laten weten wat je er van vindt als je hem gelezen hebt? Ben benieuwd naar dit boek!
Het boek én de film zijn allebei goed vind ik!
Hij heeft meer filmscripts geschreven dan boeken trouwens, volgens mij wel bijna allemaal adaptaties waaronder dus een adaptatie van zijn enige eigen boek (en daar heeft hij ook geregisseerd)
De Emma Watson connectie wordt nog sterker als je bedenkt dat hij ook het script voor die live action versie van Beauty and the Beast geschreven heeft, waarin zij Belle speelt haha
Doe ik! Ik zat er net doorheen te bladeren en ik zag al een hoofdstuk voorbijkomen met een bizarre schrijfstijl, wat me intrigeert. Voor als iemand dat als spoiler ziet, heb ik drie voorbeeldzinnetjes geblurd:
dE aardIge Man staarde naar de boom. het moment Had een seconde geduurd. maar voor hem was het gewoon weer een eeuwighEid.
@LaPetiteRobeNoire Dikke kans dat hij dit boek dan ook gaat verfilmen als ik dat zo hoor, haha!
Only Human uit en ik vond ze zooo tof! Audiobooks zijn ook aan te raden.
Ik lees weinig SciFi, dus evengoed ook een aanrader als je dat normaal ook niet tot weinig leest!
Ik heb net Maus uit, een graphic novel over de holocaust die ik al erg lang wilde lezen. Het was de eerste graphic novel die ooit een pulitzer won.
Erg indrukwekkend, maar uiteraard wel erg naar.
Ik lees nu Testaments van Marget Atwood maar ik vind dit boek toch een stuk minder goed.
Had ze het maar gehouden bij de The Handmaidâs Tale, dit is echt te veel
The Handmaidâs Tale leek me ook altijd bij uitstek een boek waar geen vervolg op âkonâ komen, omdat
het einde zo onzeker is. Je weet niet in hoeverre het verhaal echt is, en dat met de framing in het laatste hoofdstuk maakt het juist zo sterk.
Hoe is dat dan nu in dit vervolg? Blijkt hierin dat het wel allemaal echt is? Komt die conferentie en de daarin genoemde ondergang van Gilead nog aan bod?
Ik ben pas bij pagina 39 maar. Tot op heden alleen wat vergelijkingen tussen Gilead en de situatie nu
Het is niet zozeer een vervolg, tenminste geen vervolg van Offreds verhaal.
Er word ingegaan op een aantal andere rollen in Gilead. Een tante, een meisje die word opgeleid tot bevelhebbersvrouw en een kind in Canada. Uiteindelijk komen die verhalen samen en word er een blik geworpen op het begin van het einde van Gilead.
Van mij had het boek niet gehoeven, tante/aanstaande bevelhebbersvrouw verhaal was redelijk voorspelbaar, de grote lijnen kwamen overeen met wat je zou verwachten zeg maar. Canadameisje vond ik jammer, het eindigt allemaal net te hallelujah wat mij betreft. Had dat gevoel ook bij Atwoods trilogie.
Door jou ben ik nu Sleeping Giants aan het luisteren, bevalt tot nu toe!
Ik kon me niet bedwingen en heb even wat dingen opgezocht (spoilers maken mij nooit zoveel uit). Naar wat ik begrepen heb zijn het wel personages die in het vorige boek al zaten of die nazaten zijn van Offred toch? Dus dat bevestigt dat zij echt bestond, en dat de gebeurtenissen uit het eerste boek ook op die manier hebben plaatsgevonden. En dat zou ook bevestigen dat Offred is weggekomen uit Gilead? Dus dat de tapes echt waren. Wat dat betreft zou ik het jammer vinden omdat juist die onzekerheid het eerste boek zo sterk maakt.
Als het een nieuw verhaal binnen dezelfde maatschappij met allemaal andere, losstaande personages zou zijn zou ik het sterker gevonden hebben denk ik.
<3 jouw naam trouwens
Omg @Ferngully door jouw naam en het plaatje weet ik EINDELIJK hoe deze tekenfilm heetâŠ
Had die vroeger een jaar of 20 geleden op videoband en vond die zooo leuk maar wist dus echt niet meer hoe of wat. Wauwwwww
En omg er is een deel 2
Als spoilers je toch niet uitmakenâŠ
Er wordt aan het einde naar gehint dat de ontsnapte meisjes de dochters van Offred zijn. De tante die gevolgd wordt is tante Lydia en het zou dan wel een jaar of 15 na Offreds verhaal moeten zijn en kan je er inderdaad van uitgaan dat ze echt ontsnapt is. Er wordt ook een aantal keer gehint naar âdie ontsnapte dienstmaagdâ. Volgens mij kwamen er ook nog een aantal opmerkingen over die tapes.
Ferngully is liefde!
@HotMomma Ik weet niet of deel 2 de moeite waard is Maar het orgineel blijft awesome! Heb je hem ook echt al 20 jaar niet meer gezien?
Nee ik heb m echt sinds kinds af aan niet meer gezien (ben 27 nu). Dus ga m binnenkort zeker weer een keer checken!
Ja helaas zijn 2e delen vaak niet zo leuk
Heeft iemand hier Zomerhuis met zwembad van Herman Koch gelezen? Ik zit nu op een kwart en ik weet nog niet zo goed wat ik vind. De huisarts (de hoofdpersoon) vind ik heel onsympathiek, maar dat zal ook de bedoeling zijn. Ik vind het verhaal traag maar toch wil ik wel blijven lezen.
Volgens mijn vader haalt deze het niet bij Het diner iig.