Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik heb m’n Goodreads challenge gehaald! 31 boeken gelezen tot nu toe, terwijl m’n doel ingesteld staat op 30. Ik moet wel toegeven dat een groot deel daarvan non-fictie boeken zijn en/of graphic novels, maar ben alsnog blij dat ik al zoveel boeken gelezen heb dit jaar.

Op dit moment een klassieker aan het lezen: One Flew Over The Cuckoo’s Nest. Het leest niet zo vlot als ik zou willen waardoor ik al een poosje bezig ben, maar vind het wel heel mooi omschreven allemaal. Hoe het voelt om onder de medicatie te zitten en zo afgesloten te zijn van de “normale” wereld. Heb de film uiteraard ook al gezien maar ben tot hiertoe meer fan van het boek, hoewel er wel meer shwung zit in de film dan het boek.

3 likes

Die wil ik ook echt gaan lezen.

Ik lees nog steeds boeken die ik snel uit heb. Nu Ik wil graag weer verder in Vicious van Victoria Schwab (wat is zij leuk irl trouwens!), maar daar begon mijn echte leesdip vorige maand, dus ik durf nog niet.

Was je bij YALFU? Ik twijfelde om te gaan omdat zij kwam, maar ik moest werken.

Jup. Ik ging ook vooral voor Victoria, haha. Met de rest van de auteurs had ik niet zoveel, al ben ik erdoor wel nieuwsgierig geworden naar dat boek van Astrid Boonstoppel (Alles wat er is ofzo) en die van Enrico Galiano (De bijzondere woorden van Gioia ofzo) :slight_smile: En ik vond het wel leuk dat Rima Orie er was, die ken ik een beetje.

De rij voor Victoria was wel bijzonder lang, hoor. Het moest om 17 uur afgelopen zijn, maar ze was pas iets na zessen klaar.

1 like

Oh ik vond Vicious een hele leuke en vlotte read! You can do this :wink:

Ik kwam er juist totaal niet doorheen. Raakte ook steeds de draad kwijt. Maar ik weet dat ik Schwab haar beginnetjes sowieso altijd best pittig vind. Eerst nog wat meer (dark) romance lezen en dan doe ik een nieuwe poging :slight_smile:

Vicious uit! 6,5/10 wat mij betreft. Snel doorheen gelezen en was zeker vermakelijk, maar het lukte niet om te connecten met de karakters (een beetje met Sydney misschien).

Nieuwe aanwinsten van vandaag :heart_eyes:

Waterstones Picadilly is echt de beste winkel ooit. Volgens mijn vriend kreeg ik echt een psycho gelukkig gezicht van daar rondlopen haha. Zo fijn om een keer een boekenwinkel binnen te lopen ipv altijd online te moeten bestellen! Ik wou eig max. 3 boeken kopen, maar mn vriend bleef pushen en ik heb geen ruggengraat dus…

Ennn help a girl out: welk boek zal ik vanavond in beginnen? :sweat_smile:

10 likes

Jaa, die Waterstones vond ik ook echt gaaf. Zoveel groter en ruimer dan die in Amsterdam. En wat ik van dit stapeltje ken zou ik voor Nevernight gaan.

1 like

Ugh hoe kan ik je nou helpen kiezen als je zoveel geweldige boeken meeneemt. Ik hou van Vicious, The Bear and the Nightingale, Sleeping Giants, Nevernight is ook wel goed en ik vond Circe van Madeline Miller heel goed, dus ik wil The Song of Achilles zelf ook supergraag lezen. :joy:

1 like

Nevernight

1 like

Oh pff ik heb ze allemaal ook gelezen of in mijn bezit om binnenkort te lezen, dus een lastige keuze! :scream: Ik zou beginnen aan Nevernight als ik jou was :ok_hand:t2: Die serie heb ik net uitgelezen, fantastisch! En daarna Sleeping giants! Ik ben nu bij boek 3 van die serie en daar ben ik ook verslaafd aan geraakt haha.

2 likes

Ik was ook bij Yalfu en het was echt leuk! Victoria Schwab is echt heel lief in het echt. Fun fact: ik vertelde dat ik de dag daarop naar Edinburgh zou vliegen en zij zei: ik ook! Volgende dag zat ik met haar in hetzelfde vliegtuig :joy: ze had een gigantische hachihond knuffel bij zich, haha. Heb haar niet aangesproken, maar wel leuk. :’)

4 likes

Ooohhh wat een heerlijke stapel @nightlife - zelf ben ik echt helemaal gek op de Winternight trilogie van Katherine Arden dus die zou ik aanraden. :heart_eyes:

1 like

The song of Achilles is zooooo goed! En Circe ook!!

Ik ben nu bezig in We should all be feminist. Klein maar heel nice. Ik twijfel waarin ik hierna moet beginnen! Iemand ideeën?

1 like

Ik ga nu beginnen in The Bear and the Nightingale, ben zo benieuwd!

4 likes

Ik ben begonnen in The Nix van Nathan Hill. Echt van hardop grinniken naar tranen in mijn ogen en terug in enkele bladzijden, wat een heerlijk boek tot nu toe.

6 likes

Door jullie heb ik gister spontaan Circe gekocht. Wilde 'm al een tijdje en zag dat hij als e-book maar 6.40 was - hop. Gekocht. Ben er al even in begonnen om te kijken hoe 't is maar wil eerst Are We Smart Enough To Know How Smart Animals Are van Frans de Waal uitlezen.

1 like

Bedankt allemaal! Nevernight it is haha. Was zo moe dat ik nog niet echt aan lezen ben toegekomen, maar ben wel heel benieuwd. Ik kwam ook nog een gesigneerde hardback van Darkdawn tegen voor 2 euro onder marktprijs, maar aangezien ik nu de paperback van Nevernight heb liet ik m maar liggen :no_mouth:

Heb wel A Torch Against the Night meegenomen die ik eindelijk in de 4e boekenwinkel vond. Deze stad is echt een paradijs aan boekenwinkels haha :grin:

Heeft iemand nog tips voor leuke biografieën? Ben de laatste daar into, weet niet waarom haha. Vooral muzikanten/schrijvers (bijvoorbeeld de biografie van Jan Wolkers heb ik gelezen) vind ik leuk.