Het algemene boekentopic (Deel 1)

Oh thanks, dat klinkt wel interessant!

Gewoon uit nieuwsgierigheid : hoezo lees je een boek van een Nederlandse schrijver in t Engels?

1 like

Had Mama’s Laatste Omhelzing wel in het Nederlands en een vriend van me had deze liggen. Kon 'm lenen en lees net zo makkelijk in het Engels. Overigens woont en werkt De Waal volgens mij in Amerika? Weet niet eens of het boek oorspronkelijk Nederlands is geschreven en toen vertaald of andersom eigenlijk.

Ik heb maanden geleden al de Waterstones exclusive besteld van The Starless Sea van Erin Morgenstern (de niet gesigneerde). Na maanden hebben ze opeens de boel veranderd? :face_with_raised_eyebrow:

De niet gesigneerde zou er ook uitzien met die pagina’s van rechtsboven, zo werd het boek weergegeven. Nu hebben ze het opeens veranderd in rechtsonder.

Wow wat stom. Ik heb deze editie ook besteld, maar vind het echt belachelijk dat ze dit gewoon veranderen voor pre-orders zonder een mededeling ofzo. Je koopt toch de andere print, niet dit :triumph:

Precies. Ik vind stencilded edges ook wel oke, maar vond die sprayed edges juist heel vet. Dit slaat gewoon nergens op. :unamused:

The immortal life of Henrietta Lacks van Rebecca Skloot vond ik heel interessant! Ik heb zelf de biografie van Annie M.G. Schmidt in mijn boekenkast staan, maar die moet ik nog lezen. Als je memoirs ook leuk vindt kan ik Educated van Tara Westover nog aanraden en ik vind zelf biografieën/memoirs over de Holocaust heel interessant, The Tattooist of Auschwitz vond ik heel indrukwekkend. Dat moet je wel liggen natuurlijk!

3 likes

Thank you! Die over Annie M.G. Schmidt vond ik ook geweldig inderdaad <3

2 likes

Jaaa Educated is echt heel goed! @Minestrone geen muzikant/schrijver maar ik vond Becoming van Michelle Obama ook een aanrader.

2 likes

Bedankt dat je het hier post! :ok_hand:t2:

Ik had zo te zien namelijk nu dus de stenciled versie gekregen, en ik heb nav jouw post meteen mijn boek geannuleerd. Ik vind de sprayed juist zo mooi en ik vind het ook belachelijk dat ze het stilletjes veranderen. Dan leg ik er niet zoveel geld voor neer en koop ik wel een normale editie via Amazon oid.

1 like

Misschien die van Elton John? Ben daar echt benieuwd naar

1 like

Die ondersteeee :heart_eyes:

En Japke-d. vind ik altijd zo grappig!

1 like

Heb ik gisteren gekocht! Ik laat wel weten of het wat is.

1 like

@nightlife

Heb hem even bijgesneden ivm naam, maar iemand van Facebook heeft antwoord van Waterstones. De gesigneerde versie heeft die edges ook niet meer.

Ik heb afgelopen week van Adrienne Young The girl the sea gave back gelezen. Dit YA boek speelt zich 10 jaar later af in dezelfde wereld als Sky in the deep. Het gaat over een meisje met een bijzondere gave dat eigenlijk geofferd zou moeten zijn aan een Viking-god, maar elders levend aanspoelt met alle gevolgen van dien. Young haar schrijfstijl is ontzettend fijn, omdat je al na enkele pagina’s succesvol het verhaal in wordt gezogen.

:star::star::star::star:

Verder las ik Jonathan van Ness’ biografie. Ik vond hem op Queer Eye al fantastisch maar nu al helemaal. Wat een sterke man die zijn levensverhaal vertelt met een flinke dosis humor en figure skating facts. Ook erg leuk om over het auditieproces te lezen van de grote Netflix make-over show.

:star::star::star::star:

En hier ook een grote fan van Tara Westovers Educated. Die memoire is nog steeds het mooiste boek dat ik dit jaar heb gelezen.

2 likes

Dit is wat ik de laatste tijd heb gelezen/beluisterd. Vond eigenlijk alleen Confituurwijk echt een aanrader, hoewel het audioboek van Sleeping giants me zeker heeft vermaakt en ik nu wel het volgende deel van die serie aan het beluisteren ben, haha.

2 likes

Ben echt losgegaan in Londen haha. Naast de eerdere stapel ook nog dit gekocht. A Torch Against the Night wou ik al een tijdje lezen, maar kan ik altijd alleen maar deel 1 & deel 3 van vinden dus die moest wel mee. De rest was 2e halve prijs op het vliegveld en aangezien ik al voorbij security was en het gewicht niet meer telde… :smirk:

en toen was ik dus thuis en bestelde ik ook nog maar even dit boek want het was nog niet genoeg
image

Nu ga ik de rest van het jaar op een book buying ban haha (behalve The Toll waarschijnlijk).

3 likes

Ugh, echt stom. Heb nog even zitten twijfelen of ik gewoon mijn bestelling zou annuleren, maar de paperback zijn dezelfde prijs en vind de hardback nog wel gewoon mooi. Snap niet zo goed waarom dit ‘physically’ niet mogelijk is aangezien de edge van Wayward Son toch veel moeilijker was?

1 like

Ik snap het ook echt niet. Als je kijkt naar Wayward Son inderdaad… Maar breng dan tenminste elke koper even op de hoogte door een mailtje te sturen orzo, ik vind dit echt belachelijk.

Ik wil hem zelf alsnog wel hebben, de stenciled pages zijn op zich ook wel leuk en ik vind de exclusieve cover ook mooier dan de reguliere edities. Mja, het principe… :unamused:

2 likes

Ik vind die paperbacks van Sabaa Tahir echt zo veel mooier dan die andere covers. Ik heb die drie boeken ook in die versie!

Laat weten wat je van Between Shades of Grey en The Goldfinch vond. :smile:

1 like