Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik ben benieuwd wat je van The Goldfinch vindt. Ik ben er al jaren ‘in bezig’. :grimacing: Tot ong. 1/3e ooit gekomen en steeds weggelegd en dan weer een samenvatting gelezen om weer verder te gaan. En na 4 pogingen nog steeds niet veel verder dan enkele hoofdstukken haha.

1 like

Ik wilde juist net posten: yayy, nog meer Donna Tartt! Vond hem echt geweldig. Wel in het Nederlands gelezen trouwens, misschien helpt dat? Mocht je een vertaalde-boeken-scepticus zijn: de vertaling is gesubsidieerd door het Letterenfonds en is heel erg goed.

3 likes

Nee, denk niet dat dat het probleem is! Ik lees eigenlijk 80% van mijn boeken in het Engels. Ik vond hem ook wel heeel mooi en goed, maar het is zo’n dikke pil dat het steeds niet wil vorderen ofzo.

1 like

Ik heb er ook heel lang tegenaan gehikt, het is mij uiteindelijk op vakantie gelukt. Veel (lange) busreizen tijdens die vakantie, en een paar dagen strand die ook echt bedoeld waren om te chillen en te lezen, en toen was hij uit. Was wel echt de moeite waard, vond hem een stuk beter dan De kleine vriend (niet dan De verborgen geschiedenis overigens, die wil ik ook nog steeds een herlezen in het Engels, destijds in het NLs gelezen).

3 likes

Oei haha, ben heel benieuwd! Ik lees wel veel dat mensen het moeilijk vinden om doorheen te komen, maar dat de ‘pay off’ wel groot is en dan toch op 4-5 sterren komen dus hoop dat het goed komt :blush:

@Foucher dat ze het niet even laten weten vind ik eigenlijk ook niet kunnen. Niet iedereen volgt hun op facebook of kijkt continu naar die pre order :sweat: Gelukkig is het onder de cover nog wel heel mooi!

1 like

Ik heb best wel veel besteld :see_no_evil:
Sommige boeken zijn tweedehands maar Stay with me is nieuw. Ik heb bol.com gemaild dat hij beschadigd was en nu wordt er een nieuw exemplaar gestuurd. Wat een service!

Dus, voor wie interesse heeft: (gratis) af te halen in een dorp tussen Eindhoven en Nijmegen, ik werk in Nijmegen dus daar afhalen kan ook.
Ik wil het ook naar een liefhebber opsturen maar dan vraag ik verzendkosten

1 like

Omg wat een leuk topic dit! Ik heb onlangs een e-reader gekocht, zit veel in de trein/ben veel weg van huis en vind het fijn om zo altijd een boek/meerdere boeken mee te hebben. Het laatste boek dat ik las was Laura H., vond dat echt ontzettend goed, knap gereconstrueerd en leest weg als een roman eigenlijk. En heel interessant om te lezen hoe ze tot bepaalde keuzes is gekomen. Echt 4/5 wat mij betreft (dit boek had ik overigens nog fysiek gekocht en gaat nu mijn hele omgeving door). Lees nu We are never meeting in real life van Samantha Irby (essays) en dat is super grappig en vaak ook heel herkenbaar. Op mijn leeslijst staan verder Americanah van Chimamanda Ngozi Adichie en You think it, I’ll say it van Curtis Sittenfeld. Oh en hier ook een groot fan van The secret history van Donna Tartt dus The goldfinch lijkt me een goed boek voor de kerstvakantie /feestdagen :slight_smile:

5 likes

Americanah vond ik zo goed! ‘Moest’ ik lezen voor een vak op de uni maar was echt geen straf.

1 like

Ohh dit is nog een van mijn favo’s! Misschien hebben we een beetje dezelfde smaak.

1 like

Leuk, ga dit topic eens doorspitten op jouw aanraders dan!

1 like

De Waal schrijft in het Engels, Engelse versie is dus de oorspronkelijke. Ik vond het een heerlijk boek! Veel plezier ermee!

1 like

Ah ja zie je, dat dacht ik al idd!

(Grapje, ik hou mij ook aanbevolen)

5 likes

Ik heb net Pet Sematary van Stephan King uit, die vond ik vet.

2 likes

Oeh ga ik checken, thanks!

1 like

Zwart hart van Joe Hill. Je zit gelijk in het verhaal en ik vond hem eng!
En ik zie dat Pet Sematary al genoemd is, die vond ik zó goed.

1 like

En Thomas Rueb is zo’n schatje. Heel dankbaar en slimme man ook! Gun het hem dat zijn boek het zo goed doet.

Ik vlieg vandaag terug uit Seattle (hang nu rond op SeaTac) en heb natuurlijk de dollars die ik nog overhad uitgegeven aan boeken. :woman_facepalming:t3: Mijn aanwinsten: The Goldfinch en My sister, the serial killer van Oyinkan Braithwaite.

Heb spijt dat ik niet ook Chase Darkness with Me heb gehaald, maar ik heb alleen handbagage en ze hebben dat boek ook niet in paperback, dus was bang dat het niet zou passen allemaal. :grimacing:

2 likes

Forumtrend jongens!

1 like

Ben er nu in bezig en nog niet zo ver, maar ik vind hem nu al leuk!

1 like

Heb hem gister uitgelezen en vind het echt een geweldig boek! Kan niet wachten om het volgende deel te lezen dus heb hem meteen besteld :smiling_face_with_three_hearts: