Het algemene boekentopic (Deel 1)

JA!!! Ik dacht precies hetzelfde. :sweat_smile:

1 like

Hahaha ik was wel vrij hoor en zat gewoon snel in het verhaal. Vind The Arc of a Scythe trilogie sowieso goed, wel YA maar het idee vind ik wel echt interessant.

1 like
Themis Files III

Haha ben blij dat ik niet de enige ben. Vraag me af of dat ook de reden is dat ze voor iemand anders hebben gekozen/andere instructies heb gegeven. Ik vond Alyssa (schrijf je dat zo?) trouwens ook niet erg fijn om naar te luisteren.

Themis Files III

Alyssa net zo inderdaad. Al is haar stem wel goed meegenomen, gezien het fysieke boek ook zo ging:
afbeelding

Foto is van Waking Gods hoor. Geen spoiler voor jou haha.

1 like
Themis Files

Toch vind ik het minder storend om te lezen dan om naar te luisteren, bleef maar denken dat mijn telefoon vastliep haha.

1 like

Rereads klaar, Thunderhead weer uit. Ik ben klaargestoomd voor The Toll. Ik was best wat details kwijt, dus ik ben blij dat ik ze opnieuw heb opgepakt.

In het YA-genre echt wel een van de betere series en sowieso een favoriet van mij.

2 likes

Waarschijnlijk niet, maar iemand hier die toevallig ook meedoet met de readalong van The Lies of Locke Lamora, georganiseerd door booktuber SuperSpaceChick (Kristin)? Is voor de hele maand november.

Ik ga er nu dus aan beginnen, heb al tabjes geplaatst hahah.

Over De denkbeeldige vriend (Stephen Chbosky): Niet echt mijn ding. Het verhaal had wat mij betreft in 200 pagina’s minder verteld kunnen worden. Daarnaast is het horror in de trant van HEX, maar het punt met dat genre is dat de gebeurtenissen voor mij snel als satire voelen. Dat had ik bij dit boek ook vaak (en bij HEX eveneens). Voor de mensen die Hereditary gezien hebben: Ik ben een van die mensen die moest huilen van het ingehouden lachen in de bioscoop toen dat kind haar hoofd verloor. Hielp niet mee dat mijn broertje precies dezelfde reactie had – we zeiden van tevoren ook juist tegen elkaar dat ze zo irritant was dat we haar wel tegen haar hoofd zouden willen slaan, waardoor alles extra grappig werd, maar goed, you get the picture.

Ik kan me wel voorstellen dat anderen dit boek wel eng/spannend vinden overigens. Ik vond het verhaal juist te langzaam gaan en kon vooral de sissende dame – toch dé antagonist in het boek – niet serieus nemen. Maar ja, ik vind ook maar heel weinig horror echt goed.

1 like

Haha bij hereditary had ik dat ook. Heb dat bij heel veel zogenaamd enge films. Ik heb dan meer de slappe lach dan dat ik dingen eng vind.

1 like

Ik wilde al heel lang The Witcher lezen (bekend van het gelijknamige spel) en nu komt eind december de netflix serie uit dus snel begonnen met:
Uk_the_last_wish_new%20(1)

2 likes

Ik ook dus! Enige horror van de afgelopen tijd die ik echt goed vond was The Haunting of Hill House (serie). :grimacing: Ach, ik vind het wel mooi dat mensen boeken en series/films zo anders kunnen ervaren.

Ik lees nu weer een heel ander genre, want ben begonnen in The Nickel Boys van Colson Whitehead. :ok_hand:t3:

1 like

Haunting of Hill house was idd goed! Ik vind het zo jammer dat er de laatste tijd over bijna elke film wordt gezegd dat het de engste film ooit is. En dan kijk je die film en dan lijkt het soms meer een aflevering van Sesamstraat.

3 likes

Oe leuk! Ik heb dit boek al een aantal jaar in mijn kast liggen dus misschien doe ik wel mee (als de reading slump ooit nog eens wegtrekt). Laat je weten wat je ervan vindt? :smile:

@Kauai Naar dit boek ben ik ook heel benieuwd, wil je ook laten weten wat je ervan vindt als je hem uit hebt?

1 like

Echt zo’n classic Philip Huff boek: in de 1e 10 pagina’s wordt er al wel een vrouw een heks genoemd, maar heeft nog geen vrouw ook maar een woord gezegd :roll_eyes:

1 like

Tot nu toe: ik bleek te zijn begonnen in deel 2 ipv 1 :joy: dit zijn korte verhalen maar erg leuk! Ik ben nu maar overgestapt op deel 1. Na 1 en 2 begint de saga dus dan is de volgorde wat logischer.

Huh, in welke moet je dan beginnen? Ik dacht ook dat The Last Wish het eerste was wat je moest lezen.

Sword of destiny!

Volgens Goodreads is The Last Wish #0.5 en Sword of Destiny #0.75.

Verder niet bekend in het Witcher wereldje.

Je hebt verschillende Reading orders, een daarvan is die jij noemt, een andere is de release date aanhouden en dan is Sword of Destiny de eerste.