Heb je een berichtje gestuurd!
Oh wauw, ziet er heel gaaf uit.
Tof! Ik heb gewoon een paperback in een winkel gekocht, maar als ik deze versie zie dan is het toch wel een beetje jammer dat ik die heb geannuleerd haha.
Er is ook zoveel uitgekomen de laatste weken, ik weet niet eens meer met welk boek ik moet beginnen!!
Die van Erin ziet er gaaf uit! Ik wil hem ook nog lezen, maar ik wacht op de paperback.
Ik heb net Broken Knight van L.J. Shen uit en die vond ik best leuk, beter dan deel 1 in die serie. Ben nu bezig in De mooiste dag van je leven van Tamara Haagmans, maar vind het boek nog niet super? In allerlei leesgroepen waarin ik zit vind iedereen het helemaal goed en te gek. Denk dat ik daarom ook hogere verwachtingen had. Ik vind het âwel aardigâ, maar meer ook niet.
Daarnaast nog The Grace Year geluisterd, die vond ik de hype ook al niet waard.
Van de week wel mijn contract getekend bij een uitgever voor een verhalenbundel.
Vanochtend ook binnengekregen. De achterkant is zo mooi Zo blij dat ik hem niet geannuleerd heb. Ik heb de rode hardback onder de dustjacket, heel blij mee
Ook vandaag The Toll opgehaald. De keuzestress was al moeilijk genoeg na Londen, maar nu weet ik het helemaal niet meer haha
Ah, leuk! Ben echt enorm benieuwd naar het boek, het krijgt echt al goede reviews!
Ik zou eerst The Toll lezen!
Haha, moet eerst toch Angels & Demons uitlezen Vind het tot nu toe echt superinteressant en makkelijk weglezen, maar the reading slump is real. Nog een boek van 500+ paginaâs lijkt me niet de beste oplossing
Heb jij hem al uit?
Ik heb hem gisteravond uitgelezen! (@Charmander heb je hem uit?) Stelde zeker niet teleur! Heb hem 4 sterren gegeven, maar misschien pas ik dat nog aan.
Ik lees meerdere boeken tegelijk op het moment:
Grip van Rick Pastoor: Non-fictie over efficiënt werken. Hij werkt bij Blendle en ik leef voor zijn tips. Ik ben al best gestructureerd en efficiënt (vind ik zelf), maar het kan altijd beter.
My Sister the Serial Killer van Oyinkan Braithwaite: In tegenstelling tot wat de titel doet geloven, is het boek volgens mij meer als roman bedoeld dan als thriller. De titel omvat de inhoud verder wel behoorlijk duidelijk, haha.
Chase Darkness With Me van Billy Jensen: Een true crime over een podcaster slash journalist die deels door crowdsolving moorden begon op te lossen.
Dat klinkt interessant!
Ik ben bezig in Harry Potter IV en in Normal people, maar daar moet ik steeds pauzes van nemen want ik vind het nogal een deprimerend boek. HP IV bevalt tot nu toe goed maar ik vind hem eigenlijk wat te lang/dik, deel III vond ik beter.
Nee nog niet helaas! Onverwachts een aantal dingen tussendoor gekomen, dus blijf steken op pagina 200 ongeveer. Vandaag niks op de planning, dus hoop vandaag een heel stuk of zelfs helemaal uit te lezen!
Hoe vond je The Toll over het algemeen mbt je verwachtingen? Vind het tot nu toe minder pakkend dan ik had gehoopt eerlijk gezegd.
Heb laatst Het boek van wonderlijke nieuwe dingen van Michel Faber uitgelezen, beetje dikke pil maar dat merk je helemaal niet. Echt een tof verrassend boek, over een dominee (jonge vent) die zendelingenwerk gaat doen op een nieuwe planeet. Ergens lijkt het wel een beetje op Tonke Dragt (Torenhoog en mijlenver), ook qua leesbaarheid maar dit heeft wel meer lagen. Aanrader!
Ik vond hem goed en hij stelde me zeker niet teleur, maar ergens had ik andere verwachtingen. Heb deze ook vier sterren gegeven op Goodreads, Scythe en Thunderhead kregen allebei vijf.
Het begin vond ik wel gelijk al pakkend, zat er gelijk in! Goddard, dat hij met groot verdriet de positie van High Blade tot zich nam
Al met al een hele goede trilogie zo samen!
Deze viel mij juist best wel tegen. Het onderwerp vond ik interessant maar de uitwerking niet zo.
Heb even mijn Goodreads-recensie van destijds opgezocht en die is weinig genuanceerd en best hard haha, de irritatie druipt eraf:
Spoilers voor Het boek van wonderlijke nieuwe dingen/The book of strange new things
HIJ IS UIT! En ik ben blij ook zeg. In één woord is dit boek domweg te omschrijven als saai.
Het is tuttig, langdradig, er zit geen spanning in, geen noodzaak of conflict, de hoofdpersoon is ontzettend kleurloos en duf. Peter Leigh is eigenlijk gewoon een pratende Bijbel die toevallig vroeger een verslaafde was (erg origineel). Elke keer als iemand in de problemen zit en begrip en advies nodig heeft, citeert hij een psalm. Stel je voor dat je met zo iemand moet communiceren⊠600 paginaâs lang. Bovendien is hij onmogelijk goedgelovig (pun intended). Hij stapt zonder duidelijke informatie over het doel van de hele reis een ruimteschip in, en weet niet eens hoe het bedrijf heet waar hij voor werkt. (Wat is dit voor man? Serieus?!)
De stijl was okĂ©, vond ik, het boek las wel lekker weg en dat is ook waarom ik het heb uitgelezen â dat een beetje saaie en voortkabbelende had iets heel ontspannends.
Het lijkt erop dat ik vooral problemen had met de hoofdpersoon. Wat vond jij van hem?
Hahaha wat leuk om te lezen. Ik antwoord even in een spoiler
Samenvatting
ik vond hem niet zo irritant als jij vond! Af en toe was hij super ignorant, maar ik vond hem idd een typische exverslaafde die zijn heil zoekt in godsdienst en daarbij ook geen rem weet te vinden. Die (loze) bijbelcitaten zijn daar inderdaad een goed voorbeeld van. Maar de vrouwelijke karakters in het boek, de cynische Grainger en Bea die hem flink op zijn donder geeft wanneer hij haar verwaarloost zijn wat bij mij betreft daarin een goede tegenhanger. Het zonder goed ingelezen te zijn een ruimteschip instappen is voor mij ook een kenmerk van iemand die zich in het geloof verliest en Gods âleidende handâ als excuus gebruikt om zelf geen verantwoordelijkheid te nemen. Ik vond de âaliensâ echt toffe karakters trouwens!
Ik was ook begonnen in Normal people, maar heb er nu al meer dan 2 weken niet in gelezen. Weet niet zo goed waar het aan ligt, maar ik kom er gewoon niet doorheen. Ik twijfel nu zelfs om er mee te stoppen. Dat doe ik echt niet snel, want ik wil een boek altijd graag uitlezen (en ik wil mân reading challenge van dit jaar graag halen haha)
Het boek van wonderlijke nieuwe dingen
Ik vind het ook heel leuk om jouw mening hierover te lezen! Je zou denk ik kunnen zeggen dat het een behoorlijk realistisch personage was (juist omdat hij zoveel slechte eigenschappen heeft) maar dat ik hem gewoon dusdanig kut vond dat hij het boek voor me verpestte, haha. Mooi dat jij hem wel kon waarderen.
En jaaa de aliens waren zeker cool!
Iemand noemde het op Goodreads trouwens âThe book of boring thingsâ zag ik, haha.
@Zebra hoever ben je ongeveer?
HAhaha ja the book of boring things snap ik wel, maar ik vind dat juist wel lekker vaak
Ben op 156