Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik vind mijzelf nog wel netjes met het bestellen van slechts 1 boek. :’)

1 like

Haha same! en ik heb alleen nog maar de YA bladzijden bekeken :joy: Ga maar niet aan de rest beginnen. Kon dit voor mezelf goedpraten omdat ik nog saldo op mn creditcard had staan dus ik zogenaamd niet echt wat uitgeef :sweat_smile:

Wel raar dat alles apart wordt verzonden? De postbode gaat me echt haten denk ik.

Ik heb alle YA pagina’s gehad en ben over op ‘fantasy en scifi’ :joy:

Haha rip rekening :yum:

Ik heb me netjes ingehouden. The grace year en Serpent and dove wilde ik sowieso al hebben en a court of thorns and roses is een beetje impulsief voor €2,90

Van alle boeken die jullie hebben gekocht herken ik er maar eentje en ik heb er geen van gelezen. :alien: Moet me misschien eens meer in andere genres verdiepen haha.

1 like

Ik heb donderdag in het vliegtuig My Sister, the Serial Killer uitgelezen, dus gisteren op de luchthaven een nieuw boek gekocht (voor dat ene uurtje in het vliegtuig): Circe.

Verder ook een Amazon-bestelling gedaan. Dit zijn mijn aanwinsten:

• Beartown (#1) van Fredrik Backman
  • Us Against You (#2) van Fredrik Backman
  • The Tattooist of Auschwitz (#1) van Heather Morris
  • Cilka’s Journey (#2) van Heather Morris
  • The Huntress van Kate Quinn
  • Ask Again, Yes van Mary Beth Keane
  • A Boy and His Dog at the End of the World van C.A. Fletcher
  • Someone We Know van Shari Lapena
  • My Lovely Wife van Samantha Downing

Ik voel me nu wel schuldig, want ik ben helemaal voor support van de Nederlandse uitgeverijen en boekhandels. :sweat_smile: Maar ik zie het maar zo: dit is gewoon een extra aankoop van boeken die ik anders niet had gekocht. Ik koop altijd veel te veel boeken.

1 like

Ik ben te laat geweest, wilde nu mijn grote bestelling plaatsen (door omstandigheden lukte dat gisteren niet meer) en de prijs is nu verdubbeld. :woman_shrugging:t3: Anders had ik nog flink besteld, maar helaas.

Ik heb gisteren deze besteld. Beetje impulsief maar had al een hele tijd geen boeken gekocht. De prijzen veranderden gisteravond ook al steeds iets, heb daardoor twee andere boeken uiteindelijk niet besteld.

1 like

Ik denk dat het bij mij 40% 60% is qua nieuwe aankopen.
40% Broese, The American Bookcenter, Waterstones en de AKO op het station
60% En verder alles online.

Ik heb er wel vrede mee omdat ik de service in sommige Nederlandse boekenwinkels ronduit shit vind. Dat ik bij hun persoonlijk iets bestel en dan na een halve week niks hoor en dat er niks was besteld. :’)
Of die niet even met je willen meelopen als je al de halve winkel hebt afgezocht :stuck_out_tongue:

Ik koop eigenlijk zelden in Nederlandse boekhandels. En puur en allen omdat ze nauwelijks hebben wat ik vooral lees. En sowieso hebben ze ook maar weinig Engels. Voor mij is echt 85% van mijn boeken sowieso een ebook.

Daarnaast is mijn boekhandel in het dorp matig qua personeel en boekenaanbod en koop ik er weinig. Net als dat ik zelden bij Broese koop om die reden (zelfde eigenaren) :slight_smile:

Hier heb ik een deel van mijn boeken al binnen (hele doos vol vanmiddag!), maar nog niet alles.

Ik vind de winkel in Z er wel mooi uitzien maar het personeel is… :’) :’) :’).
Iets met een discussie over boeken en het feit dat ik literatuur heb gestudeerd
In Utrecht kan ik wel goed slagen wat betreft Engelstalige boeken maar die twee zaken in Amsterdam zijn wel 10 keer beter.

Maar jij leest denk ik meer engelse YA? (Al kan ik het fout hebben.)

Ik lees vooral Engelse romance, dus dat is er vrijwel niet :slight_smile: En ja, hij ziet er prachtig uit, maar het personeel en hun houding… nope. De enige boekhandel waar ik nog weleens wat koop is Van Piere in Eindhoven.

1 like

Grappig, ik heb dus nooit wat gemerkt van het personeel… Maar kom er ook alleen als ik zeker weet dat ze daar een boek hebben liggen/ of heb besteld. Dus dan heb ik ze alleen nodig om af te rekenen.
Toch beetje de lokale boekhandel steunen. Plus ik vind de boekwinkel er mooi uitzien, doet me denken aan de winkels van Waterstones in Engeland. (Waar ook een hoop mis mee is maar de winkels zien er dan wel altijd sfeervol uit.)

Deze twee nog besteld, de rest wat ik wilde is helaas al naar 16-24 euro

2 likes

Pfeeww ben blij dat ik (zo te zien) die sale heb gemist. :sweat_smile: Had me echt niet kunnen inhouden. Net Circe uit en alhoewel ik enorm moest wennen aan de stijl (ik had constant het gevoel dat het échte verhaal nog moest beginnen, dat ze nog met een introductie bezig was) vond ik 'm uiteindelijk wel heel tof! Nu begonnen in Het Boek Waarvan Je Wilde Dat Je Ouders Het Hadden Gelezen van Philippa Perry.

Wil veeeeeel meer toffe fantasy en YA lezen maar er is zoveel dat ik steeds overweldigd ben en niet kan kiezen.

Als je aanraders wil, moet je maar een gil geven haha!

1 like

Thanks! De laatste keer dat ik aanraders van anderen kocht kwam ik met twee boeken te zitten waar ik totaal niet in / doorheen kom, haha. (Truthwitch en The Last Magician) Soms is het ook gewoon niet de juiste tijd voor een bepaald boek en een jaar later ineens wel. Ik denk dat ik, na dit boek, de ongelezen in mijn kast weer eens een kans ga geven.

1 like

Ik vind Circe echt een heerlijk boek. :heart: Vlieg er ook doorheen, ook al stop ik steeds met lezen om naar de verhalen te googelen. Ik heb op de universiteit colleges Griekse mythologie gehad, maar weet de helft al niet meer. Of dan ken ik het verhaal wel, maar dan weet ik niet meer welk verhaal erbij hoort. Tof hoe veel van die namen naar voren komen.

Icarus en Daedalus. :broken_heart:

2 likes

Ooh goed om te horen! Dan zal het geen miskoop zijn haha

1 like