Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ben uiteindelijk eerst begonnen met het lezen van nog wat werk van Oscar Wilde. Maar je hebt mijn reactie nog tegoed :wink:

1 like

Stemt iemand hier ook in de Goodreads Choice Awards? Ik zag dat een aantal boeken weer meer stemmen dan ratings had :sweat_smile:

Ik stem wel elk jaar, maar ik sla categorieën over als ik daar niks van gelezen heb.

Wel op boeken die je dan hebt gelezen neem ik aan dan? Normaal stem ik ook wel, maar dit jaar heb ik geen 2019 releases gelezen waarvan ik vond dat ze het verdiende om te winnen :sweat_smile: Vind het echt raar dat mensen stemmen op boeken die ze niet gelezen hebben, waar basseer je dat dan op?

Haha ja dat wel natuurlijk!

Populariteit van een auteur denk ik, al vind ik dat ook geen eerlijke manier.

Mijn preorder van Children of Virtue and Vengeance ook binnengekregen! :smile:

Heb mijn eerste Kafka uit :sunglasses: De Gedaanteverwisseling, vond m best tof!

1 like

Ga komende week beginnen aan kamers antikamers, maar kijk er eigenlijk een beetje tegenop. Waarom ik het dan toch ga lezen vind ik zelf ook een goede vraag. Ben ergens wel heel benieuwd, maar het idee dat het verhaal totaal niet lineair verloopt en volgens sommigen moeilijk te volgen is, maakt me toch wat terughoudend om echt met plezier te beginnen

Weet iemand misschien een leuke podcast over boeken? Het liefst door vrouwen, maar hoeft niet perse. Tot nu toe nog niet iets kunnen vinden dat me aanspreekt.

Ken je BoekenFM? Alleen vind ik de vrouwelijke presentator heel erg irritant en aanwezig. Of anders The Guardian Books.

Ik was een tijdje geleden toevallig naar podcasts over boeken aan het zoeken en kwam toen deze link tegen: https://www.goodreads.com/topic/show/19827772-book-podcasts

Misschien dat je daar ook wat kan vinden? De meeste commenters vertellen ook waar welke podcast over gaat.

Das Mag Yardsale, tasje vullen voor €15 :grin:

9 likes

Het duurt nog 5 minuten :grimacing: Maar is jaarlijks!

Ah shit, vergeten. Mooie stapel!

1 like

Woww wat een stapel! Veel leesplezier!

1 like

Ik kan ‘De grenzen van mijn taal’ van Eva Meijer iedereen aanraden die een depressie heeft gehad of iemand kent met een depressie. Echt goed omschreven!

1 like

Ik lees zelf alleen Engelstalig, maar ik zou even kijken op Bookdepository of Amazon (en dan misschien zoeken op de ISBN).

Ik heb een naar het Engels vertaald boek in de kast staan, oorspronkelijk Frans. Nog niet gelezen, maar ik hoor er wel goede dingen over:

image

1 like

Ik heb HP6 uitgelezen voor de eerste keer. Wist al een beetje wat er ging gebeuren maar :broken_heart:
Nu beginnen aan de laatste! En dan ga ik alle films kijken. Ik had vijf zes en zeven nog nooit gelezen dus ben maar opnieuw begonnen.

4 likes

Help! Ik heb een Goodreads vraag. Ik heb 43 boeken gelezen:

Maar bij mijn reading challenge staat dit, hoe kan dat?

En dit staat bij read pages. Snap er niks van?

Die eerste Read zijn alle boeken die je hebt gelezen, dus ook eerdere jaren. Hoe die aan die 42 komt weet ik niet. Misschien ook andere jaren erbij?