Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik ben begonnen in Het puttertje! Moet bekennen dat ik niet wist dat het over een Nederlands schilderij gaat, dus vind het grappig dat er ineens veel Nederlanders genoemd worden. Extra leuk omdat ik het boek in het Engels lees (‘red-cheeked dames en heren:joy:).

1 like

Ik mocht eigenljk geen boeken meer kopen maar ik had dus een boekenbon van Sint gekregen. Toen heb ik toch maar Erin Morgensterns The Starless Sea gekocht. Ik raak cadeaukaarten altijd snel kwijt en heb nu iig een boek dat ik direct wil lezen.

2 likes

Doe ik! Ik ben nog niet zo ver, pagina 30 van de 770 of zo. :grimacing: Ik wil meer uren op een dag. Ben een grote schoonmaak/opruiming aan het doen in mijn huis en de uren vliegen zo echt voorbij, ugh.

Ik heb een paar dagen geleden een jaarpas gekocht voor de website MasterClass (omdat het een 1+1-actie was, maar sst) en ik vind het echt leuk. Nu ben ik de masterclass van Neil Gaiman over storytelling aan het volgen en daardoor wil ik eens een van zijn boeken lezen.

Deze wil ik ook nog heel graag! Ben benieuwd wat je ervan vindt

Ben uiteindelijk eerst begonnen met het lezen van nog wat werk van Oscar Wilde. Maar je hebt mijn reactie nog tegoed :wink:

1 like

Stemt iemand hier ook in de Goodreads Choice Awards? Ik zag dat een aantal boeken weer meer stemmen dan ratings had :sweat_smile:

Ik stem wel elk jaar, maar ik sla categorieën over als ik daar niks van gelezen heb.

Wel op boeken die je dan hebt gelezen neem ik aan dan? Normaal stem ik ook wel, maar dit jaar heb ik geen 2019 releases gelezen waarvan ik vond dat ze het verdiende om te winnen :sweat_smile: Vind het echt raar dat mensen stemmen op boeken die ze niet gelezen hebben, waar basseer je dat dan op?

Haha ja dat wel natuurlijk!

Populariteit van een auteur denk ik, al vind ik dat ook geen eerlijke manier.

Mijn preorder van Children of Virtue and Vengeance ook binnengekregen! :smile:

Heb mijn eerste Kafka uit :sunglasses: De Gedaanteverwisseling, vond m best tof!

1 like

Ga komende week beginnen aan kamers antikamers, maar kijk er eigenlijk een beetje tegenop. Waarom ik het dan toch ga lezen vind ik zelf ook een goede vraag. Ben ergens wel heel benieuwd, maar het idee dat het verhaal totaal niet lineair verloopt en volgens sommigen moeilijk te volgen is, maakt me toch wat terughoudend om echt met plezier te beginnen

Weet iemand misschien een leuke podcast over boeken? Het liefst door vrouwen, maar hoeft niet perse. Tot nu toe nog niet iets kunnen vinden dat me aanspreekt.

Ken je BoekenFM? Alleen vind ik de vrouwelijke presentator heel erg irritant en aanwezig. Of anders The Guardian Books.

Ik was een tijdje geleden toevallig naar podcasts over boeken aan het zoeken en kwam toen deze link tegen: https://www.goodreads.com/topic/show/19827772-book-podcasts

Misschien dat je daar ook wat kan vinden? De meeste commenters vertellen ook waar welke podcast over gaat.

Das Mag Yardsale, tasje vullen voor €15 :grin:

9 likes

Het duurt nog 5 minuten :grimacing: Maar is jaarlijks!

Ah shit, vergeten. Mooie stapel!

1 like

Woww wat een stapel! Veel leesplezier!

1 like

Ik kan ‘De grenzen van mijn taal’ van Eva Meijer iedereen aanraden die een depressie heeft gehad of iemand kent met een depressie. Echt goed omschreven!

1 like