Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik lees zelf alleen Engelstalig, maar ik zou even kijken op Bookdepository of Amazon (en dan misschien zoeken op de ISBN).

Ik heb een naar het Engels vertaald boek in de kast staan, oorspronkelijk Frans. Nog niet gelezen, maar ik hoor er wel goede dingen over:

image

1 like

Ik heb HP6 uitgelezen voor de eerste keer. Wist al een beetje wat er ging gebeuren maar :broken_heart:
Nu beginnen aan de laatste! En dan ga ik alle films kijken. Ik had vijf zes en zeven nog nooit gelezen dus ben maar opnieuw begonnen.

4 likes

Help! Ik heb een Goodreads vraag. Ik heb 43 boeken gelezen:

Maar bij mijn reading challenge staat dit, hoe kan dat?

En dit staat bij read pages. Snap er niks van?

Die eerste Read zijn alle boeken die je hebt gelezen, dus ook eerdere jaren. Hoe die aan die 42 komt weet ik niet. Misschien ook andere jaren erbij?

Dat kan niet, want ik ben in 2019 begonnen met bijhouden van de app. Ik vind dit zo gek haha

Je kunt per boek de data waarop je het gelezen hebt invoeren. Misschien staat er bij een paar boeken geen jaartal?

1 like

Held!! Het is gelukt. In mijn pages read staan wel maar 42 ipv 43 boeken maar mij de reading challenge klopt het iig. Heel fijn, dankjewel!

1 like

Weet niet of het mag maar…
Hebben jullie al gestemd op een boek van de NRC lezers prijs?

Mocht je nog niet hebben gestemd dan doe ik even een oproepje voor het boek Vallen is als Vliegen van Manon Uphoff.
Het is een prachtig boek wat een mooie plaats verdiend in deze lijst!

https://wedstrijden.nrc.nl/lezersprijs

Ik heb alleen de eerste 2 delen gelezen geloof ik.
Ik heb vandaag ziek in bed gelegen en heb in 3 uur tijd Gebroken van B.A. Paris uitgelezen. Echt superspannend. Ga nu Breng me terug lezen al schijnt die wel minder goed te zijn.

1 like

Ik vond het eigenlijk verschrikkelijk/minst goede wat ik van hen gelezen heb (werd allemaal zo gigantisch ongeloofwaardig), maar ja ik heb ze wel allemaal gelezen dus dat zegt ook wel wat haha

1 like

Weer eens een update van mij:

Grootste tegenvaller: Howl’s Moving Castle. Vond de hoofdpersoon totaal niet leuk.

Favoriet: Harry Potter en de gevangene van Azkaban. Heb nu HP t/m deel vijf gelezen en ik vond dit deel het beste in elkaar zitten.

Ultieme leestip: Focus AAN/UIT. Heb hier zoveel van geleerd over hoe aandacht en concentratie werken en hoe je het meeste uit je hersenen haalt op een zo ontspannen mogelijke manier. Echt leerzaam. En je hebt het boek zo uit. (Staat ook op Storytel, maar 4 uur luistertijd.)

4 likes

Even terugkomend op deze post van mij: Ik ben in november wel begonnen, maar heb de readalong bij lange na dus niet gehaald. :stuck_out_tongue:

Sinds een paar dagen weer verder gegaan en ben nu ongeveer op de helft, maar ik vind hem zeker een aanrader @nightlife (zou je laten weten wat ik er van vond haha). Leuke personages, goede uitwerking… Geen fast read, het was ook even inkomen, maar ik zit er nu lekker in! Lees hem fysiek en tussendoor luisteren met Storytel.

Ik vond de boeken van Isabel Allende (bijv. Het huis met de geesten) vroeger altijd heel mooi, maar heb die al een hele tijd niet meer herlezen, dus ik durf niet te zeggen of die de tand des tijds hebben doorstaan.

Ik heb een goed voornemen voor 2020: minder boeken kopen en de vele, vele boeken die ik nog heb liggen eerst eens uitlezen. :grimacing: In januari ga ik zo al de mist in omdat een vriendin dan haar boekpresentatie heeft, maar toch. En waarschijnlijk kan ik het straks toch niet laten… Maar ik ga een poging wagen.

Ben nu nog steeds in The Goldfinch bezig en ben ook in Focus AAN/UIT van Mark Tigchelaar begonnen.

2 likes

Twee van mijn favorieten van dit jaar. Hoop dat ze bevallen!

1 like

Je zou het ook kunnen omdraaien bijvoorbeeld dat je in 2020 maximaal 5 boeken mag kopen.

1 like

Ik zag al dat je Mark had gelezen op Goodreads ja!

The Goldfinch bevalt me tot nu toe wel, ben op pagina 175, ik vind het alleen jammer dat ik het dit jaar waarschijnlijk niet meer uit ga krijgen. Ik ben weer met herschrijven bezig, dus daardoor lees ik minder dan ik zou willen. Vooral leuk dat er zoveel Nederlandse invloeden zijn, trouwens! Ik heb het boek ook vrij ‘blind’ gekocht, dus ik had geen idee over die schilderijen en zo haha.

En Focus is nu al interessant. :heart:

@anon42392789 Zoiets zou inderdaad ook kunnen! Eens in de twee maanden een boek.

1 like

Ik ga volgend jaar ook proberen wat meer uit m’n fysieke boekenkast te lezen. Doordat ik een e-reader heb, pak ik die eigenlijk nooit en dat is wel een beetje zonde. Heb ongeveer 40 ongelezen boeken in de kast. Wel veel lange series ook, dus moet maar even zien of ik daar wel zin in heb :joy:

1 like

Ik heb hetzelfde voornemen, mag van mezelf pas nieuwe kopen als ik mijn 'voorraad heb weggewerkt. Daarom heb ik in goodreads een schap aangemaakt en alle nog te lezen boeken erin gezet! Werkt wel goed :slight_smile:

1 like

Thanks voor the update! Hij is inmiddels weer wat lager op mijn tbr beland na alle amazon aankopen, maar hoop er in 2020 ergens aan toe te komen :sweat_smile: