Ik wilde deze maand dus echt veel lezen, maar kom er niet aan toe. Best jammer, want met kerst krijg ik ook weer nieuwe boeken, en zo wordt de stapel alleen maar groter.
Eva Luna misschien? Al is daar volgens mij ook wel sprake van een vorm van pedofilie
Portret in sepia van Isabel Allende vind ik ook een aanrader!
Als ik nou deze maand nog de boeken van The Witcher koop, dan telt het niet als die maximaal 5, toch?!
Haha, ik ga nu al de mist in. Eigenlijk moet ik het bestaan van die boeken gewoon even negeren, want ik heb 1) helemaal geen tijd om te lezen nu, en 2) ik heb nog zat andere boeken liggen.
Ik vind het fijn om auteurs te steunen door boeken echt te kopen, dus zo lang mijn portemonnee het toestaat, doe ik dat ook graag! (Dit is geen verwijt naar mensen die hun boeken op een andere manier aanschaffen trouwens, voor het geval het zo overkomt.) Je krijgt als auteur wel een kleine vergoeding, maar niet zo veel.
En ik ben jaloers! Veel plezier met lezen alvast.
Wil je laten weten wat je van dat boek vindt? Heb hem in het Engels voor mijn zwager gekocht voor de kerst, stond op zijn toreadlijstje
Ik heb die Witcher-boeken gelukkig al eerder ingeslagen. Ik ga het proberen om volgend jaar op 5 boeken te houden. (Studieboeken, boeken die ik krijg of kan kopen met cadeaubonnen ga ik niet meetellen en 2 boeken die nog naar mij moeten worden gestuurd.)
Niks voor mij dit maar ik heb al weken geen boek aangeraakt. Ben nu begonnen met het proeflezen van het manuscript van @Celeone en hoop daarna weer de smaak te pakken te hebben
Ik heb net Wink, Poppy en Midnight uitgelezen en ik snap er geen ene kut van, echt frustrerend om een boek te lezen en de hele tijd â???â te denken.
Edit: Heerlijk, de reviews via Goodreads laten ook niets van dit boek over. Ligt het dus niet enkel aan mij.
Ik heb net âthe grass is singingâ van Doris Lessing uit en âThe testamentsâ van Margareth Atwood. Allebei echt aanraders!! Heel tof. Nu op zoek naar het volgende boek.
Wat vinden jullie boeken die iemand echt gelezen moet hebben?
Boeken die ik met enige regelmaat herlees: 1984 (George Orwell), Nooit meer slapen (W.F. Hermans), The picture of Dorian Gray (Oscar Wilde), alle Harry Potter boeken (J.K. Rowling), The hitchhikersâs guide to the galaxy (Douglas Adams), The night circus (Erin Morgenstern)
Heeft iemand âik wil geen hond zijnâ van Alma Mathijsen? Ben zo benieuwd wie de youtuber is, waar ze het over heeft!
Heb zojuist van Andrzej Sapkowskiâs Witcher Saga Blood Of Elves gelezen en daarmee mijn Good Reads challenge voor 2019 gehaald. Ik had eerder dit jaar al de verhalenbundel The Last Wish gelezen en afgelopen weekend de Netflixadaptie. Maar ik vind dit boek wel een stuk fijner lezen dan die verhalenbundel. Echter, ik had televisieserie echt nodig om er goed in te komen terwijl ik bij Game of Thrones dat niet nodig had.
Ik heb op de valreep mijn reading challenge gehaald van 35 boeken! En het gaan er misschien nog wel 36 worden. Voor mij echt een goed leesjaar. Gaan jullie volgend jaar ook weer een reading challenge doen? En op hoeveel zetten jullie hem? Ik doe weer 35.
Ik heb hem de afgelopen twee jaar op 50 gezet, doe ik nu gewoon weer. Heb hem dit jaar wel eens omhoog gezet (75), zit nu op 82 geloof ik.
Kan hem misschien âstandaardâ hoger zetten, maar 50 is voor mij wel een haalbaar doel.
Ik ga weer voor 52. In 2018 haalde ik dat net en dit jaar zit ik er dik overheen (83). Hoop ooit nog eens 100 in een jaar te halen, maar 52 is tenminste haalbaar.
Ik heb dit jaar ook de Around the Year in 52 books challenge en de Popsugar challenge gedaan. Bij Popsugar mis ik er nog 2, dus denk niet dat ik die nog ga halen dit jaar. Maar ik vind dit heel leuk omdat ik hierdoor ook wat boeken lees die eigenlijk vrij laag op mijn tbr staan en waar ik anders waarschijnlijk nooit aan toe zou komen.
Ik zit dit jaar onder de 10, na een paar jaar een doel van 25 te hebben gehaald Voor mij juist een âslechtâ leesjaar dus, maar ik vind het niet zo erg. Ik zet hem voor volgend jaar op 10 denk ik, en dan kan ik altijd nog hoger zetten mocht het dit jaar wel weer meer worden.
Ik zet hem ieder jaar op 50 omdat dat voor mij meestal wel haalbaar is, maar ik moet er nu nog 1 tot ik de 90 gehaald heb. 100 is me nog nooit gelukt.
Maar er zijn ook jaren geweest dat ik maar tot 10 kwam haha het is echt zo niet te voorspellen!
Ik had hem voor dit jaar op 18 staan, maar heb er maar 12 gelezen. Komt o.a. door verkoop en koop van een huis en de bijbehorende verbouwing. Dus ik zet hem voor 2020 weer op 18 en dan haal ik het hopelijk wel!
Dit jaar had ik hem op 50, maar heb er tot nu toe 78 gelezen. Zullen denk ik nog 1 a 2 bijkomen. Zet hem volgend jaar op 60. Dit jaar heb ik wel een heel goed leesjaar gehad. Helpt ook mee dat ik storytel heb