Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik heb net de goodreads app gedownload. Ik hoef eigenlijk niet zonodig een doel, maar het lijkt me leuk om aan het eind van het jaar terug te kunnen kijken op alle boeken die ik gelezen heb. Al denk ik dat mijn lijstje er wel anders uitziet dan de lijstjes hierboven haha. Nu even uitvogelen hoe het allemaal werkt.

Ik ben ook nog geen goodreads-pro, mijn overzicht is wat minder mooi dan jullie boeken netjes op een rijtje. Bij mij maakt hij sommige boeken groter qua afbeelding, logica ontgaat me nog. Maar goed.

Samenvatting

IMG-20191230-WA0005

Ik heb sinds mijn studententijd niet meer zoveel gelezen, voelt goed! Ik ga geen challenge doen, ik wil niet die druk voelen en daardoor minder plezier erin hebben. Ben juist zo blij dat ik het plezier weer terug heb.

4 likes

Dit gaat het hem niet meer worden :joy:

12 likes

Ik zag nog wat Nijntjesboeken bij de kringloop liggen. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Sowieso altijd voor het slapengaan. Heb nu ook habits apps op mijn telefoon gezet. Dan zie je precies je voortgang en daar ben ik vrij gevoelig voor.

Ik heb mijn Challenge ruim gehaald met 145 boeken :slightly_smiling_face: mijn doel stond op 100

5 likes

Wauw. Als iemand die dus geen doel wil om het leuk te houden: blijft lezen voor jou dan nog leuk? Of wordt het echt een moetje?

Ik heb nog de 85 kunnen halen! Het boek waarin ik bezig ben krijg ik dit jaar niet meer uit, dat zal de eerste van 2020 worden. :smile:

(Warbreaker van Brandon Sanderson)

Ja hoor. Ik vind het nog steeds leuk😊Ik heb een tijd een stuk minder gelezen (4 boeken in een paar maanden ofzo) en dat was ook prima.

Ik heb vannacht mijn Goodreads reading challenge op 50 gezet, vervolgens een boek op currently reading gezet en daarna ook uitgelezen. Maar nu zie ik dat het boek nog is toegevoegd aan mijn reading challenge van 2019?! Terwijl er wel gewoon staat gelezen van 01/01/2010 - 01/01/2020 :anguished: hoe kan dit? Ik heb nu dus 0/50 boeken gelezen volgens Goodreads…

Misschien heeft het iets met tijdsverschil te maken (geen idee hoor)? Als je het boek er nu opnieuw in zet, telt 'ie dan wel?

1 like

Oja, misschien is het wel tijdsverschil inderdaad! Ik wilde hem er eigenlijk niet opnieuw inzetten, maar toch maar gedaan want ik weet het anders ook niet. Nu staat mijn reading challenge staat wel op 1/50 :blush:

1 like

Afgelopen jaar? Want dan heb je absurd veel en snel moeten lezen om nog zo’n hoog aantal te halen?

Ik hou ontzettend van lezen, maar sinds ik kinderen heb lukt het niet zoveel. Ik lees elke avond voor het slapen gaan. Ik vind het zo moeilijk om als ik een boek uit heb om dan weer iets te kiezen. Ik lees veel via ibooks op mijn telefoon, omdat mijn jongste naast ons slaapt en wakker wordt van mijn nachtlampje. Voor mij geen challenge.

Ik heb net The Secret Commonwealth uitgelezen. Ik heb nu al zin in het derde deel van The Book of Dust. Ik denk dat ik aan The Starless Sea ga beginnen.

Ik heb mn challenge op 20 gezet en vandaag al de eerste uitgelezen: harnas van hansaplast. Echt een eerlijk en heftig boek.

2 likes

Mijn overzicht nog van 2019
Voor 2020 heb ik opnieuw mijn doel gesteld op 52

2 likes

Ja, afgelopen jaar. Maar toen zat ik er al overheen. Kreeg vanaf augustus/september een leesdip en toen ging het een stuk trager. Zitten overigens ook wel audiobooks bij, die tel ik gewoon mee :slight_smile:

Hoe was Muidhond? Ik heb deze gekregen maar nog niet gelezen.

Het is niks vergeleken met hoeveel de meesten hier lezen geloof ik, maar ik zet mijn challenge op 12 boeken. Elke maand 1 boek. Ik heb nu nog 2 boeken die ik maar voor de helft gelezen heb, dus daar ga ik in verder. Ik wil elke dag mijn dag afsluiten met wat lezen en dan naar bed.

2 likes

Nog ff nadenken waar ik mn challenge op ga zetten voor 2020!

2 likes

Ik zet dit jaar mn goal op 75. Hoop dat ik het ga halen! Ik luister ook veel audioboeken en begin in januari meteen met een reading challenge, dus ik heb goede hoop.

1 like

Mijn overzicht. Challenge voor 2020 op 25 boeken. Dat ga ik denk ik makkelijk halen, maar afgelopen jaren elke keer te hoog (50) waardoor ik nooit op 100% kom :joy:

1 like