Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ook nog maar even delen dan, ik vind die statistieken altijd wel leuk om te zien. :smile:

3 likes

Ik wil echt weer meer lezen.
Maar door YouTube whatsapp en een baby schiet het er gewoon altijd bij in. Behalve als ik eenmaal bezig ben en het boek geweldig is.

1 like

Super handige app, meteen gedownload. Wil ook echt meer gaan lezen dit jaar. Heb nog 2 boeken liggen die ik had gekocht voor m’n zomervakantie in augustus, oeps. Gun mezelf er echt de tijd niet voor ofzo. Heb meteen wat andere boeken opgeslagen die ik ook graag wil lezen.

1 like

Ik heb mijn challenge op 10 gezet! Na een jaar waarin ik minder boeken las dan ‘gepland’ en ik nog steeds wel in een leesdip zit, een mooi haalbaar doel :blush:

1 like

Welk boek willen jullie hoe dan ook gelezen hebben in dit nieuwe jaar?

Ik deze:

image

Heb hem sinds de uitgavedatum in de kast staan en ben er heel benieuwd naar, maar pak hem steeds niet. :sweat_smile:

3 likes

Ik heb de laatste tijd heel veel boeken gekocht dus ik heb ook weer zin om veel te gaan lezen. Dit ligt er nu op me te wachten

Die laatste is verwant aan Frankenstein van Mary Shelley (die personage is in dit boek) @Papegaaiduiker, dus misschien vind je het interessant om deze ook te lezen als je Frankenstein uit hebt. Volgens mijn boekhandelaar was het wel een aanrader om naast deze de originele Frankenstein weer te lezen omdat je er dan weer hele andere dingen in ging zien. Of misschien heb je hem al gelezen! Ik niet dus kan er nog niks over zeggen verder.

Van die laatste had ik helemaal niets gehoord maar die pakte ik op in de boekenwinkel en die zag er zo intrigerend uit dat ik hem moest hebben, het klinkt als niets wat ik ooit heb gelezen. Niet qua verhaal en niet qua vorm. Het is niet een roman maar een soort mythe vanuit het perspectief van 5 elementen geschreven, over landschap in essentie en dan een soort duister sprookje in korte stukken, beetje prozagedicht-achtig maar ook dat niet helemaal. Nouja zo ingewikkeld dat ik het niet kan uitleggen haha maar het fascineerde me. En met hele mooie illustraties ook.

En ik heb net Lampje uitgelezen afgelopen weekend in 2 dagen en die was ook echt superleuk en mooi (is een kinderboek). Ik kon echt weinig concentratie opbrengen voor lezen de laatste tijd en dit was wel een goede en leuke inkomer om weer in te komen met leesplezier.

En ik heb ook nog een boekenbon van 50 euro gekregen dus die ga ik zo maar weer ff splurgen in de stad. Verder wil ik in 2020 ook nog alle seizoensboeken van Ali Smith lezen. Ben begonnen aan Autumn maar kon het nog even niet opbrengen, binnenkort een nieuwe poging.

7 likes

Ik wil graag Engelse boeken gaan lezen. Ik vroeg me af of iemand een aanrader heeft om mee te beginnen? Het hoeft niet per sé dun te zijn. Ik hou van thrillers, misdaad en romantiek. Ik zie al die leuke covers voorbij komen en ik wil ook nu :heart_eyes:

Hahaha ik ging Ness opzoeken op Goodreads omdat ik benieuwd was en een van de reviews is:

As good as incomprehensible but soooo beautiful

:joy:

Maar heeft me wel genoeg nieuwsgierig gemaakt, ik heb m opgeslagen!

1 like

Weet iemand hier misschien hoe je een boek kan toevoegen in goodreads? Dus echt een boek dat er nog niet op staat. (Misschien is hier al iets over gezegd, sorry dan!).

Ik ga dit jaar voor 30 boeken, wil graag vertrekken vanuit de Verbeelding book challenge, maar mijn to-read lijstje is nog heeeeel lang.

Na een redelijk gefaalde challenge in 2019 waarin ik ongeveer 1/3e van mijn doel heb gehaald zet ik hem dit jaar maar op een realistische 15 boeken haha. Heb al een paar leuke boeken bij de bieb geleend en had er nog wat liggen die ik graag wil lezen dus een goede start. Ben vooral erg benieuwd naar Madame Bovary.

Via www.goodreads.com/book/new!

Edit: misschien wel alleen met een librarian account trouwens, dat weet ik niet zeker eigenlijk

Ik ben pas met dat boek gestopt omdat ik er niet doorheen kwam. Er gebeurde voor mijn gevoel weinig behalve een hoop verlangen en gevoelens etc. Ben op pagina 100 ofzo gekomen. Wordt dat anders? Misschien is het gewoon mijn schrijfstijl niet, kan ook. Maar ik vind het altijd zo frustrerend om te stoppen met een boek, wil het eigenlijk nog wel een tweede kans geven.

Dank je! Kan blijkbaar enkel op de site, niet via de app.

De boeken van Colleen Hoover? Verity is haar nieuwste en dat is een romantische thriller.

Jeetje, ik was een romance boek aan het lezen, wordt er ineens een varken geslacht en dat wordt ook nog best wel uitgebreid beschreven… Ga 't niet meer uitlezen, vond er eigenlijk toch al weinig aan. Bleh.

Ik heb helaas mijn Goodreads challenge totaal niet gehaald in 2019 (55/100), dus ik heb ‘m nu op 56 boeken gezet. Hiervoor las ik over de honderd boeken per jaar, maar sinds ik wat YA af ben gaat het toch ietsje langzamer.

Mijn doel is om door te gaan met het lezen van de boeken die ik al boekenkast heb en zo min mogelijk nieuwe boeken te kopen. Zijn er een stuk of 85 dus ik ben nog wel even zoet, haha.

1 like

Heb op 1 januari boek 30/30 vd challenge uitgelezen, meh. Heb zelfs op oudejaarsavond nog een poging gedaan. Ben bezig met de Cato Isakswn reeks van Unni Lindell. Maar van de bieb nu de nieuwe Jussi Adler Olsen (Slachtoffer 2117) binnen, dus nu eerst die.

image
Sowieso deze :sweat_smile: Heb deze al sinds begin 2015 en ben er zelfs in 2016 al een keer in begonnen. Vond het ook helemaal geen stom boek, maar kwam terug van vakantie en heb hem toen gewoon niet meer opgepakt. Hij stond zelfs in 2017, 2018 en 2019 al in mijn ‘10 boeken die ik dat jaar moet lezen lijst’ :sweat:

2 likes

Heeft iemand nog aanraders om naar te luisteren (audiobooks)? Ik lees enkel Engelstalig en voornamelijk fantasy, maar alle genres zijn welkom. Merk dat ik te lang aan het zoeken ben in de apps. Ik heb Storytel, maar Scribd kan eventueel ook haha.

Ik vond The Raven Cycle serie van Maggie Stiefvater echt geweldig om maar te luisteren in het Engels. Vond de voorlezer het echt heel goed doen. Stond een paar jaar geleden in ieder geval op storytel!

1 like